رونمایی از اثر موسیقایی «فرمانده دوران» و پوستر مجموعه خاطرات شهدای روستای قراخیل + تصاویر

پوستر قطعه موسیقایی (محلی) «فرمانده دوران» و پوستر «وقت دیدار» مجموعه خاطرات شهدای روستای قراخیل با حضور معاون راهبری استان‌های حوزه هنری در مازندران رونمایی شد.
کد خبر: ۴۳۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱ - 13December 2020

به گزارش دفاع‌پرس از ساری، «فرمانده دوران» با صدای «محمدرضا ولیپور» تک اثری موسیقایی است که با استفاده از چند مقام‌ و تصنیف قدمایی موسیقی بومی مازندران، به رشادتهای سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» پرداخته است.

شعر این کار بومی را که توسط واحد موسیقی حوزه هنری مازندران تولید شده، «شعبان نادری» سروده و «سعید چوپانی» هم آن را تنظیم کرده است.

از ویژگی این اثر جذابیت و تنوع ملودیک در طول 3 دقیقه کار همراه با شعری خیال انگیز و احساسی در آن است که منجر به درگیری مخاطب با اثر می‌شود.

همچنین با رونمایی از پوستر «وقت دیدار» رسما همکاری حوزه هنری مازندران با مؤسسه فرهنگی روستای قراخیل در ثبت بخشی از خاطرات شهدای این منطقه در قالب اثر هنری آغاز شد.

«وقت دیدار» به عنوان مجموعه خاطرات شهدای روستای قراخیل شهرستان قائمشهر، با هنرمندی و قلم «احمد وسکره» نویسنده و پژوهشگر عرصه دفاع مقدس تلاشی در ثبت بخشی از استاد و خاطرات بجا مانده از 44 شهید این روستا و انتقال بخشی از ارزشهای انسانی به نسل جوان است.

با این حرکت نمادین مقرر شده از هفته آینده رسما پژوهش‌های لازم در این زمینه آغاز شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها