فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

کشف بیش از ۲ تُن مواد افیونی در سراوان

سردار طاهری از کشف دو تُن و ۳۵۱ کیلو مواد افیونی در درگیری مسلحانه پلیس شهرستان سراوان با سوداگران مرگ خبر داد.
کد خبر: ۴۳۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ - 14December 2020

كشف بیش از 2 تُن مواد افیونی در سراوانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمد طاهری» فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سراوان با پشتیبانی اطلاعاتی و انجام اقدامات تخصصی، از جابه‌جایی دو محموله سنگین مواد افیونی توسط اعضای یک باند حرفه‌ای و مسلح قاچاق مواد مخدر، از مناطق مرزی این شهرستان به مرکز کشور مطلع شدند.

وی گفت: در این رابطه شب گذشته مأموران انتظامی شهرستان سراوان با همکاری و پشتیبانی اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام اقدامات اطلاعاتی، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با یک دستگاه وانت تویوتا، در حال جابه‌جایی محموله مواد مخدر در منطقه «ناهوک» این شهرستان بودند، شناسایی کردند و به آن‌ها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را برخود تنگ دیدند و با رها کردن خودرو به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: طی این عملیات در بازرسی از خودروی توقیف شده از قاچاقچیان یک تُن و ۵۱ کیلو و ۲۵۰ گرم مواد افیونی، شامل ۸۲۵ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک و ۲۲۶ کیلو حشیش کشف شد.

سردار طاهری خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، بامداد امروز مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سراوان، یک تیم دیگر از اعضای این باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله دو دستگاه وانت تویوتا و یک دستگاه وانت نیسان در یکی از محور‌های فرعی این شهرستان در حال انتقال مقادیر قابل توجهی مواد افیونی بودند، شناسایی کردند و تحت نظر قرار دادند.

وی بیان کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی کردند و پس از یک ساعت درگیری شدید، با رها کردن خودرو‌ها و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات، جان‌برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر با تلاش و سرعت عمل خود، پنج نفر از قاچاقچیان را دستگیر و در بازرسی از خودرو‌های توقیفی یک تُن و ۳۰۰ کیلو مواد افیونی شامل یک تُن و ۲۲۵ کیلو گرم تریاک و ۷۵ کیلو حشیش به همراه سه قبضه سلاح کلاش و ۶۵ فشنگ جنگی را کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به کشف دو تُن و ۳۵۱ کیلو و ۲۵۰ گرم انواع مواد مخدر در این دو عملیات خاطرنشان کرد: متهمان دستگیرشده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار