فروردین 94

جشنواره "اسوه های صبر و مقاومت" در قم برگزار می شود

جشنواره اسوه های صبر و مقاومت همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن و به منظور تجلیل از مقام مادران و همسران شهدا، فروردین 94 در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود.
کد خبر: ۴۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴ - 15March 2015

جشنواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در جلسه مشترکی که به منظور هماهنگی در برگزاری هر چه بهتر جشنواره اسوه های صبر و مقاومت، با حضور احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار قم و حجت الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشکیل شد، ابتدا حسینی با تقدیر از نگاه ارزشی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) به موضوع دفاع مقدس و ایثارگران، گفت: حرم حضرت معصومه(س) نقطه ثقل و مرکز معنوی شهر مقدس قم است

وی با تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سراسری اسوه های مقاومت در استان های کشور ابراز داشت: این جشنواره با توجه به تقارن میلاد حضرت زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن با روز بسیج هنرمندان و روز هنر انقلاب اسلامی در فرودین ماه، با مشارکت سازمان ها و ارگان های استان برگزار و طی آن، بانوان شهیده استان معرفی شده و از خانواده های معظم شهدا نیز تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی نیز در این جلسه با بیان این نکته که زنده نگه داشتن یاد شهدا مسئولیت همگانی است، افزود: مقام معظم رهبری همواره با تقریظ کتاب ها و ذکر و یاد شهدا در سخنانشان بر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس یادآوری می نمایند.

وی بر آمادگی کامل آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) جهت برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره اسوه های صبر و مقاومت تاکید کرد.

بازدید از مراحل آماده سازی نمایشگاه شهرک معارفی با حضور مسئولان نمایشگاه و تمهید مقدمات اجرای برنامه های معاونت حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت بانوان اداره کل حفظ آثار استان قم در جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در حرم مطهر، بخش پایانی این جلسه بود.

در این جلسه خانم دکتر شیخ زاده از فعالان معاونت نشر آثار و ارزش های مشارکت بانوان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار قم نیز حضور داشت.

لازم به ذکر است: جشنواره بین المللی اسوه های صبر و مقاومت در راستای ترویج ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس و به طور کلی تجلیل از مقام شامخ زنان حماسه آفرین با محوریت همسران شهدا و ایثارگران، تبیین نقش مادرانه همسران شهدا و جانبازان و تأسی آنها به الگوی فاطمی(س) و زینبی(س) و همچنین جریان سازی فرهنگی به مظور پرورش روحیه تکریم ایثارگران در جامعه و نسل جدید برگزار میشود.

انتهای پیام/

.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار