خاطره‌ای از تفحص پیکر شهدا

یکی از پیشکسوتان دفاع خاطر‌ه‌ای درباره تفحص پیکر مطهر شهدا بیان کرد.
کد خبر: ۴۳۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ - 18December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، «جان‌نثاری» پیشکسوت دفاع مقدس و رزمنده گردان کمیل در شرح تصاویر زیر، خاطره‌ای از تشییع شهدا در پادگان ابوذر در زمان دفاع مقدس نقل کرد که در ادامه می خوانید.

«یه خاطره براتون بگم از ارتفاعات بازی‌دراز. مقتل شهید پیچک. یادش بخیر سال ۶۳. لشکر ۲۷ پادگان ابوذر بود و طی یک طرحی قرار شده بود همه‌ی گردان‌ها یک دسته تخریب هم مثل بقیه ارکان گردان تشکیل بدهند و قرار بود تو منطقه میمک عملیات بشه.

ما مأمور بودیم، گردان کمیل و فرمانده گردان احمد شاهسوند بود و ما هم تحت امر گردان بودیم. عملیات یه کمی به تأخیر افتاد و نیروها تو پادگان ابوذر سرپل ذهاب آماده بودند. تو فاصله‌ای که تا عملیات مونده بود، یه روز گردان ما برای بازدید از ارتفاعات بازی‌دراز و یاد رشادت‌های دلاورمردان جبهه های نبرد راهی این منطقه شد.

در حین بازدید و توضیحات برادر عبادی که آن موقع گردان کمیل بود، خیلی اتفاقی یکی از رفقا که در عملیات بازی‌دراز حضور داشت، عنوان کرد که تو یکی از درگیری‌ها ما ناچار به عقب‌نشینی شدیم و مجبور شدیم چند تا از شهدا رو تو این منطقه جا بذاریم. همین مطلب باعث شد تا اولین تفحص شهدا کلید خورد و گردان با راهنمایی اون برادری که تو گردان بود، شروع به بررسی منطقه کرد. خدایا قربونت برم. ظرف همون روز پیکر اون دو شهیدی که به گفته اون برادر کنار یه تخته سنگ رها شده بودند، پیدا شد. یادش بخیر شهدا به پادگان ابوذر منتقل و یه تشییع پیکر باشکوه برگزار و پیکرهای مطهر به معراج شهدا منتقل شد. خدایا ما را با رفقای شهیدمان محشور کن.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار