چهل‌سالگی سرو/

«جهاد» در وصیت‌نامه شهدای استان مازندران (۱)

موضوع «جهاد» و مبارزه با دشمن از موضوعاتی است که به اهمیت آن در وصیت‌نامه‌های شهدای مازندران پرداخته شد.
کد خبر: ۴۳۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ - 19December 2020

«جهاد» در وصیت‌نامه شهدای استان مازندران (۱)به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرازهایی از وصایای شهدای شهرستان قائمشهر با موضوع «جهاد» در ادامه می‌آید.

شهید عباس هلالی سراجی

نام پدر: رمضانعلی      

تاریخ تولد:4/1/1346

تحصیلات: دوم راهنمائی     

منطقه عملیات: فاو

تاریخ شهادت:1/2/1369     

وضعیت اشتغال: بخش غیر دولتی

در ابتدای آفرینش در روی زمینی حق و باطل وجود داشت و همیشه زمان مشغول پیکار و نبرد بودند و هستند از جمله در دوره اسلام و پیامبر گرامی و ائمه اطهار (ع) بخصوص امام حسین (ع) و یزید بن معاویه که یکی از مشهورترین پیکار حق و باطل بود و در زمان ما نیز مشابه چنین پیکاری رخ داد که در طرف حق بنیانگذار جمهوری اسلامی امام امت و در طرف کفر یزید زمانه یعنی صدام قرار داشت و امام عزیز که احساس خطر برای اسلام و ناموس مسلمین کرد به مقابله با دشمن بر خاست.

شهید غلامرضا داودی

نام پدر: رمضان    

تاریخ تولد:5/3/1341

تحصیلات: دوره های علوم دینی   

منطقه عملیات: فاو

تاریخ شهادت:26/11/1364 

وضعیت اشتغال: روحانی

ای مسلمانان آیا خوب فکر کردید که این جنگ ما با صدام همان جنگ با عبدالله الحسین با یزید در کربلا است؟ آیا شرکت می‌کردید یقین بدانید که اگر در این جنگ شرکت نکنید در آنجا هم شرکت نمی‌کردید همین عذر و بهانه‌ای که وعده‌ای مثل آن اصحاب بی‌وفای امیرالمؤمنین (ع) در حال حاضر می‌آورند در آنجا هم می‌آورند پس بدانید که روزی عزرائیل می‌آید و قبل از آنکه اطلاعی بدهد جان شما را می‌گیرد و در آن وقت توبه و پشیمانی سودی ندارد حال اگر خودتان نمی‌روید به جبهه لااقل جلوی این جوانان عاشق اسلام را نگیرید. بدانید همچنانکه لااقل جلوی این جوانان عاشق اسلام را نگیرید بدانید همچنان که در زیارت عاشورا می‌خوانید «اللهم العن امته سمعت بذالک» فرضیت به معنی خدایا لعنت بفرست بر آن ملتی همدردی و کمک نکردند در آینده هم مردم همین لعنت را بر آنها می‌فرستند که امروز بیاری حسین زمان نمی‌شتابند و مهر سکوت بر لب می‌زنند و بجای کمک نق هم می‌زنند خداوند همه را هدایت نماید و آنهایی را که قابل هدایت نیستند عزرائیل را برای هدایت آنها بفرستد.

شهید رضا غلامی

نام پدر: عیسی   

تاریخ تولد: 19 /3/1345

تحصیلات: سوم راهنمائی

منطقه عملیات: مجنون

تاریخ شهادت:28/9/1366   

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

مادرم! می‌دانی که اینک جنگ است با دشمنان دین و میهن بر هر مسلمان واجب است.

شهید شعبان سروی

نام پدر: احمد    

تاریخ تولد: 2/1/1348

تحصیلات: دوم دبیرستان     

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت: 21/10/1365              

وضعیت اشتغال: روحانی

آری مؤمنان واقعی آنهایی هستند که با هر بادی بهر طرف کشیده نشوند و هنگام آزمایش شده نگویند خدا بر ما غصب کرده و اگر مال و منال زیاد پیدا کرده نگویید این من بودم که عقل و هوش بسیار داشته و این زندگی من بود که اینقدر خوشبخت شده‌ام بلکه هر بلاء و سختی و هم نعمت و آسانی را برای خود آزمایش و امتحان و همه چیز را از خدا بداند وقتی که خداوند در آیات گوناگون و متعدد از قرآن بحث جهاد به‌میان می‌کشد و جهاد را بعنوان واجب و فریضه بیان می‌فرماید و بطور صریح می‌فرماید و قاتلو هم حتی لاتکون فتنه و گاهی قائل شدن بصورت اجر و مزد زیاد برای جهاد و جهاد گران می‌فرماید «والذین امنوا و هاجروا و جاهدوا» و گاهی می‌فرماید آنهایی که در جهاد با دشمن کشته شده‌اند، زنده‌اند و مرزوق درگاه خداوند هستند و در آیه دیگر افرادی را که شهادت را فانی شدن و از بین رفتن می‌دانند مذمت می‌کند مثل آیه «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله» و گاهی می‌فرماید که ما خریدار جان شما می‌باشیم «ان اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم» آری عاشق باید خود را بسوزانده تا با سوخته شدن خود محفل دیگران را روشن نماید و با کشته شدن خود همانند حسین ابن علی فردای اسلام را زنده کند.

تکیه سخنم بیشتر با جوانانی است که هنوز از خوب غفلت بیدار نشده‌اند آری زمان می‌گذرد بطوریکه انسان نمی‌تواند تصور کند پس برخیزید و مردانه وارد عمل شوید و به جهان با نفس بپردازید که بهترین جای مبارزه برای آن چبهه است برادران عزیز امروز ما از هر طرف دشمن داریم در درون خود در محل و شهر خود همچنین در میان کشورهای شرق و غرب بقول شاعر.

مسلمانان مسلمانی ز سر گیرید

که کفراز شرم یار من مسلمان وار می‌آید

امروز وظایف ما از هر روزی خطیرتر و مهم‌تر است و حامل بازی سنگین‌تر از هر وقت دیگری می‌باشیم و مسلمان کار بزرگتر مشکلات بیشتری را در بردارد.

شمائی که در ایام محرم در حسینیه‌ها جمع می‌شوید اینطور نباشد که فقط سنگ عشق حسین را به سینه بزنید عاشق باشید اگر واقعاً حسین هستید ندای هل من ناصر ینصرنی حسین امروز با صای بلند از زبان نائب بر حق امام زمان به گوش می‌رسد پس برخیزید و به خود آئید که وقت تنگ شما به سرعت در حال سپری شدن است بیائید نفستان را مطمئن کنید و خود را مصداق آیه «یاایتهاالنفس المطمئن ارجعی الی ربک راضیة مرضیة» قرار دهید و به سوی پروردگار خود رجوع کنید.

شهید شیروان حیدری

نام پدر: سبزعلی 

تاریخ تولد: 15/5/1337

تحصیلات: چهارم دبیرستان  

منطقه عملیات: موسیان

تاریخ شهادت: 24/8/1361  

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

انسان که از مادر متولد می‌شود و پا به عرصه گیتی می‌نهد، در مسیر او دو راه وجود دارد 2- راه حق (شناختن توسط ولایت فقیه) 2- راه باطل. خوب ما که توسط مطالعه با یاری روحانیت راه حق که ناشی از اسلام است شناخته‌ایم و انتخاب نموده‌ایم و باید زندگی کنیم و زندگی عبارت است جنگ و جهاد در راه عقیده جهاد برای احیای حق جهاد علیه طاغوت جهاد برای نجات دین مقدس اسلام و قرآن کریم و کاملاً جهاد برای رضای خدا.

بر همه ما واجب است که  آنچه از دستم بر می‌آمد به این انقلاب کمک کرده باشم حال سختی دارم با رفقای مذهبی و آن این است خصلت پاک درونی خود را به همدیگر بفهمانیم تا شناخته شوید و پیوند برادری شمال بیشتر گردد. تا آنجا که می‌توانید این انقلاب کمک کنید. آنچه امام گفت عمل کنید. من که لیاقت نداشتم چنین فردی باشم و سخنی دارم با مسئولین ای برادران مجاهد مقام شما را مغرور نکند. اینها انقلاب کردند و شما را بر مسند داوری نشاند نه زخم مردم را نمک نزنید انقلابیون اصیل را احترام بگذارید و حق و ناحق نکنید و آنها را بکار بگمارید.

شهید علی اختری

نام پدر: اسماعیل       

تاریخ تولد10/10/1342 

 تحصیلات: دیپلم      

منطقه عملیات: پیرانشهر

تاریخ شهادت: 18/10/1362       

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

در راه حق مبارزه کنید تا شرافت و افتخار را برای فرزندان‌تان میراث بگذارید.  رسول خدا (ص)

شهید محمدرضا یوسفی

نام پدر: حشمت الله    

تاریخ تولد: 1342

 تحصیلات: دیپلم      

منطقه عملیات:

تاریخ شهادت: 1362  

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

تا می توانید در صحنه باشید هوشیارانه کارها را در زیر نظر داشته باشید و امام را دعا کنید و قدر او را بدانید باز هم تأکید می‌کنم کارها را زیر نظر داشته باشید سعی کنید افکارتان برنگردد زیرا آن زمانی که افکار از جنگ برگردد. خدای ناکرده اسلام و میهن اسلام و میهن اسلام به خطر می‌افتند.

شهید حسین کاظمی جویباری

نام پدر: علیجان        

تاریخ تولد: 3/1/1337

 تحصیلات: لیسانس    

منطقه عملیات: 

تاریخ شهادت:19/1/1365   

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

انفروا خفافا و ثقالا و جاهدوا باموالکم و انفسکن فی سبیل الله ذالکم خیر لکم ان کنتم تعلمون.

سبکبال و مجهز علیه دشمن بکوشید و یورش ببرید و با مالها و جانهاتان در راه خدا جهاد کنید که اگر آگاه باشید که مجاهد در راه خدا به خیر و صلاح شماست.

شهید منوچهر علیپور

نام پدر: علی     

تاریخ تولد: 2/4/1338

 تحصیلات: سوم دبیرستان   

منطقه عملیات: اشنویه

تاریخ شهادت: 4/3/1365    

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

تنها به جبهه رفتن و با دشمن رو در رو قرار گرفتن و با سلاح نظامی جنگیدن... جنگ نیست.

بلکه آن کشاورزی که در روستای خود جهت خودکفائی کشور اسلامی زحمت می کشد در جنگ است. آن مغازه دار و کاسب بدون آوردن احتکار جنس را در اختیار مردم قرار می دهد در جنگ است.

شهید محمد اسدی

نام پدر: امرالله          

تاریخ تولد: 1348

 تحصیلات: سیکل      

منطقه عملیات: ماووت

تاریخ شهادت: 26/2/1367  

وضعیت اشتغال: روحانی

اگر مایلید کاری انجام دهید لباس رزم بجای لباس سپاه بپوشید و اسلحه بزمین افتاده مرا و دیگر شهدا را بر گیرید و نگذارید که از حرارت باز ایستد.

شهید رمضانعلی حسین نتاج

نام پدر: شعبانعلی      

تاریخ تولد: 9/1/1338

 تحصیلات: دیپلم      

منطقه عملیات: چنگوله

تاریخ شهادت: 25/9/1365  

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

به تمام کسانی که در قلب خود احساس مسلمانی و عشق به اسلام می‌کنند سفارش می‌کنم که نگذارند مزدوران دست نشانده آمریکا و سرمایه‌داران تجاوزگر که آرامش و امنیت مردم را می‌گیرند و آسوده خاطر به عمل جنایت‌کارانه و تجاوزگرانه خویش ادامه دهند.

الان زمانی است که باید تک تک مسلمانان برخیزند و به امر خدا به رهبری امام آگاه زمان به جهاد علیه کفر بروند و این سعادتی است که خدا ما را در این جهان دعوت کرده است و من عاشقانه به ملاقات خداوند شتافتم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها