تشریح خدمات جدید بیمه دی برای ایثارگران

مدیرعامل شرکت بیمه دی از برنامه ریزی برای خدمات جدید این شرکت برای ایثارگران خبر داد.
کد خبر: ۴۳۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ - 20December 2020

تشریح خدمات جدید بیمه دی برای ایثارگرانبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی در نشست خبری برنامه‌های توسعه‌ای خدمات این بیمه برای ایثارگران با اشاره به تعداد مراکز طرف قرداد با این بیمه اظهار داشت: در مجموع با ۹ هزار مرکز درمانی که هشت هزار مرکز آن قطعی و d; هزار مرکز دیگر آن در حال پیگیری است قرارداد داریم که یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جامعه هدف شامل والدین و همسران شهدا و جانبازان و افراد تحت تکلف آنان هستند و این خدمات را توسط بیمه تکمیلی از سوی مراکز طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد خدمات ارائه شده در حوزه درمان توسط مراکز درمانی طرف قرارداد ارائه می‌شود که حدود ۲۰ درصد از بیمه‌شدگان به مراکز غیر قرارداد مراجعه می‌کنند لذا تلاش شده با مراکز درمانی قابل قبول قرارداد داشته باشیم.

کشاورز تصریح کرد: روزانه ۶۰ هزار خدمت بیمه‌ای در حال ارائه به جامعه ایثارگری است. ما یک ویزیت یا یک بستری و تحویل دارو را خدمت تعریف می‌کنیم؛ البته به دلیل شیوع کرونا مراجعه به مراکز درمانی کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر با حمایت‌های بنیاد شهید وضعیت تامین منابع مالی در شرایط خوبی قرار دارد و پرداخت‌ها به محض تایید حواله انجام می‌شود.

مدیر عامل بیمه دی با اشاره به مشکلات درمانی و بیمه‌ای پیش آمده برای ایثارگران در سال‌های گذشته گفت: در خصوص درمان، زنجیره‌ای وجود دارد که هرکس موظف است برای ارائه خدمات طبق قانون جامع خدمات عمل کند که تکالیفی را برای دولت، بنیاد شهید به عنوان بیمه‌گذار و شرکت بیمه لحاظ کرده است. شرکت بیمه باید کار بیمه‌گری انجام دهد یعنی قرارداد با مراکز ببندد، کار ارزیابی، بیمه‌ای و پرداخت را انجام دهد. موضوع مهم بحث تامین منابع مالی این قراداد است. نارضایتی زمانی پیش می‌آید که حق بیمه را با تاخیر تامین کنیم. در این صورت بسیاری از مراکز خدمت ارائه نمی‌کنند یا ایثارگر با تاخیر زمانی فاکتور را پرداخت می‌کرد. در این چهار سال سعی کردیم بعضا اگر منابع با تاخیر به دست ما رسیده حتی یک روز سیستم ارائه خدمات را نبندیم.

وی افزود: بدهی در ادیبهشت و خرداد انباشت زیادی پیدا کرد. حجم مطالبات به دو میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان رسیده بود که با کمک جناب اوحدی بخشی از مطالبات را توانستیم به مراکز درمانی پرداخت کنیم. تا پایان شهریور پرداخت داروخانه‌ها را انجام دادیم الان جامعه ایثارگری پرداخت‌های به‌روز دارند و برنامه‌ای جدی باید برای تامین قراداد داریم.

مدیر عامل بیمه دی اعلام کرد: دولت قول داده هفته آینده بخشی از مطالبات باقیمانده را پرداخت کند که تقریبا مبلغی حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است. منابع خوبی تامین شد، ولی به جهت عقب ماندگی سنوات قبل به لحاظ تجمیع قرارداد جدید الان معوق ما این مبلغ است که تامین آن در افزایش رضایتمندی تاثیر دارد.

کشاورز با اشاره به خدمات این شرکت بیمه‌ای در ایام کرونا بیان داشت: تلاش کردیم کمک خوبی با مراکز درمانی مرتبط با کرونا انجام داده و منابع مناسبی را در اختیار قرار دهیم. برای گروه‌های خاص ایثارگری بسته‌های بهداشتی ارسال کنیم و سامانه خودارزیابی کرونا را در سامانه بیمه دی راه انداختیم.

وی تصریح کرد: در همین ایام، جانبازان ۷۰ درصد را مورد غربالگری قرار دادیم و کسانی که ابتلای آنها قطعی بود و یا مشکوک بودند در مسیر درمان قرار گرفتند. در حال حاضر کلیه هزینه‌های بستری و درمان سرپایی تحت پوشش شرکت بیمه دی قرار گرفته و سعی شده جامعه هدف بهترین خدمات را دریافت کند.

مدیر عامل بیمه دی با اشاره به سامانه پاسخگویی ۱۶۷۱ به صورت شبانه‌روزی ادامه داد: کلیه امور بیمه‌ای به صورت الکترونیکی قابل انجام است و این سامانه به صورت شبانه‌روزی به ایثارگران خدمات ارائه می‌دهد. از ابتدای سال ۲۴۰ هزار تلفن پاسخ داده شده است. مشاوره پزشکی این سامانه در حال حاضر با پنج پزشک برای جانبازان شیمیایی و ۷۰ درصد در حال خدمات‌رسانی است. ضمنا با شماره دستوری #۱۶۷۱*۵۰۰* بیمه نامه کرونا ارائه می‌شود که ایثارگران می‌‎توانند از هفته آتی جزییات این بیمه را از سامانه دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: قرار است به زودی برای کلیه ایثارگران در قرارداد پرونده الکترونیک سلامت، پروفایل اختصاصی تشکیل شود که تا یک ماه آینده پیاده‌سازی آن نهایی خواهد شد. با فراهم کردن شرایطی قرار است بیمه نامه‌های خودرویی جامعه هدف شامل ثالث و بدنه را با اقساط بلندمدت صادر کنیم که این کار از هفته آینده آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار