یادداشت/ رضا مهرعطا

حقوق بشر یا حقوق جاسوسی علیه امنیت ملی!

اعدام روح‌الله زم، پارادوکس رفتاری و گفتاری غرب و آمریکا را نشان داد و حاکی از این بود که دوره جدیدی در برخورد با عناصر وطن‌فروش و خائن به امنیت ملی علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.
کد خبر: ۴۳۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۰ - 21December 2020

حقوق بشر یا حقوق جاسوسی علیه امنیت ملی!گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ایالات متحده آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی پس از اعدام روح‌الله زم سرشبکه سایت ضد انقلاب آمدنیوز که در اغتشاشات چند سال اخیر در داخل کشور نقش فعالی را ایفا کرده بود، به محکوم کردن این اقدام علیه جاسوس و برهم زننده امنیت ملی کشور پرداختند.

به‌نظر می‌رسد علت عمده این نگرانی بیشتر جنبه سیاسی داشته و در راستای فشار‌های حقوق بشری بر ایران به‌مانند سال‌های گذشته صورت می‌گیرد؛ جایی که کشوری مانند فرانسه هر روز میزبان آشوب و اعتراض‌های متعدد شهروندان معترض فرانسوی است و دولت ماکرون ناتوان در برقراری عدالت اجتماعی در جامعه این کشور می‌باشد.

در ایالات متحده آمریکا ترامپ با سیاست نژادپرستی و افراط گرایی حقوق شهروندی رنگین پوستان و سیاه پوستان را لگد مال کرده ودرشش ماه آخر آمریکا، شاهد اعتراض‌های خشونت بار علیه دولت وی بوده است و نمونه این بی‌عدالتی، تبعیض وخشونت نژادی قتل جورج فلوید سیاه پوست بوده است.

بدون اغراق می‌توان یاد کرد که یکی از دلائل شکست دولت ترامپ در رقابت با بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ سیاست‌های نژادپرستانه و افراطگرایانه آمریکا درداخل این کشور بوده است و یادمان نرود که ترامپ از همان ابتدای دوره ریاست جمهوری خود با شعار آمریکا برای آمریکایی‌ها شروع به کارخود را با تبعیض‌نژادی و حمایت از نژادپرستی از نوع سفیدپوستان آمریکایی آغاز کرد.

اما اعدام روح‌الله زم، پارادوکس رفتاری و گفتاری غرب و آمریکا را نشان داد و حاکی از این بود که دوره جدیدی در برخورد با عناصر وطن‌فروش و خائن به امنیت ملی علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

اصولا حکم جاسوس و خائن امنیت ملی اعدام است و در اکثریت کشور‌های جهان این قانون وجود دارد. اما غرب و ایالات متحده آمریکا با قوانین یک طرفه و ساخته و پرداخته حقوق بشری خود، به‌دنبال سوژه‌یابی در جامعه ایران بوده و تلاش دارند که از این سوژه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران جهت رسیدن به مقاصد سیاسی استفاده کند؛ قاعدتا هر کشوری برای برای ضمانت امنیت ملی خود تدابیری اتخاذ می‌کند و واحد‌های ضدجاسوسی بنا به مقتضای ماموریت شان سعی می‌کنند جاسوسان را شناسایی و شکار کنند تا علیه امنیت ملی اقدامی صورت نگیرد. با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در یک منطقه بحران‌خیز واقع شده، بالطبع برخی از کشور‌های منطقه که حس رقابت و تقابلی با جمهوری اسلامی ایران دارند، متحد با نظام استکباری آمریکا و غرب از اقدامات ضد امنیتی و جاسوسی علیه کشورعزیز ما دریغ نمی‌ورزند؛ لذا جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی وامنیتی خود جاسوسان و برهم زنندگان امنیتیملی کشور را شناسایی و دستگیر و جاسوسان داخلی را نیز طبق حکم شرعی اعدام می‌کند.

نکته قابل توجه این است که سرویس‌های جاسوسی غرب و آمریکا در طول چند دهه گذشته خیل عظیمی از جاسوسان را تبادل یا حذف فیزیکی کرده‌اند و این در دوره جنگ سرد نیز بسیار متداول بوده است؛ اما چماق حقوق بشر را همین غربی‌ها و آمریکایی‌ها علیه کشور‌های جهان سوم و مقاوم علیه آنان بکار بسته‌اند و خود را داعیه حقوق بشر درجهان معرفی می‌کنند.

دوره‌ای که جمهوری اسلامی ایران به شناسایی و شکار مزدوران سرویس‌های جاسوسی در داخل خاک ایران پرداخت داعیان حقوق بشر طبل مظلوم‌نمایی را می‌کوبیدند تا با راه اندازی یک جنگ روانی امنیت کشورما را مورد هدف قرار دهند، اما جمهوری اسلامی ایران با کمک سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک دهه اخیر به شکار ریگی در آسمان ایران و سپس شکار زم، جمشید شارمهد (رئیس گروهک تروریستی تندر) و حبیب اسیود از سرکردگان گروهک تروریستی الاحوازیه، پرداختند و این حاکی از این است که جاسوسان خارجی و داخلی در تیررس سرویس‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند و این نشان از این است که برخی عناصر وطن‌فروش و خائن به امنیت ملی به‌ویژه عناصر فعال در تحرکات تروریستی و جنایت‌آمیز، در فهرست حسابرسی و مجازات قانونی قرار دارندو مطمئنا این حق طبیعی جمهوری اسلامی ایران است که وطن فروشان و خائنین را طبق قوانین داخلی خود مجازات کند.

نکته جالب توجه این است که در عرف بین‌الملل، حمایت از جاسوسان بازداشتی در یک کشور، حامیان خود آن‌ها را زیر علامت سوال می‌برد و بنابراین دولت‌ها اغلب از پذیرش مسئولیت اقدام جاسوسان طفره می‌روند و دخالت خود در جاسوسی را انکار می‌کنند. حتی فرانسه مضنون به فروختن روح الله زم به دستگاه اطلاعاتی ایران است که همین موضوع آن‌ها را به تکاپو انداخته و هرگونه همکاری با زم را انکار می‌کنند؛ لذا مجامع غربی و آمریکایی از دفاع حقوق بشری ابزاری دوگانه استفاده می‌کند تا خیل جاسوسان و مخلان امنیت ملی را هم در چتر حقوق بشری خود قرار می‌دهند! اما سعی شان بر این است که خود را مستقیم حامی این جاسوسان معرفی کنند و بیشتر پرچم دفاع از حقوق بشری و مدنی شهروندان را در دستان خود بگیرند. تا از آن استفاده ابزاری کرده و علیه کشور‌های مقابل خود استفاده کنند. 

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار