استقبال از پویش «زندگی ببخشیم»/ اهدای خون به نیابت از شهدا همچنان ادامه دارد

پویش «زندگی ببخشیم» که به‌همت هیئت «فرزندان شهدای اسلام» - متشکل از جمعی از فرزندان شهدا - کلید خورده، این‌روزها با استقبال جامعه ایثارگری و عموم مردم مواجه شده است؛ تا جایی که بسیاری از اقشار مختلف مردم، برای اهدای خون خود به نیابت از شهدا، اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۴۳۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲ - 27December 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند؛ چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار»؛ این بیت شعر، روایتی از فرهنگ اصیل ایرانی است که فراتر از مرزهای کشورمان، به سازمان ملل متحد نیز رسیده و بر سر در آن نصب شده و چه زیبا فرهنگ و روحیه ایثارگری ملت ایران را در سراسر جهان به نمایش گذاشته است، فرهنگی که تجلی آن را می‌توان در حماسه‌های رزمندگان دفاع مقدس به‌خوبی نظاره‌گر بود و امروز هم که بیماری «کرونا» جان هموطنان‌مان را تهدید می‌کند، باز این فرهنگ متجلی شده و ثابت کرده است که ایرانی جماعت، نمی‌تواند غم انسان دیگری را ببیند؛ اما آرام بنشیند.

شیوع «کرونا» و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، موجب شد تا حضور مردم در سازمان انتقال خون کشور برای اهدای خون به بیماران کاهش یابد؛ اما این پایان ماجرای کمبود ذخایر خونی کشور نبود؛ چراکه با فراخوان مسئولان این سازمان، موجی از همدلی و انسان‌دوستی در سراسر کشور ایجاد و دوباره همان صحنه‌های ایثارگری ملت ایران متجلی شد. در این راستا، جامعه ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که به‌عنوان متولیان اصلی فرهنگ ایثارگری در کشور شناخته می‌شوند نیز پیش‌قدم شده و با تشکیل پویشی با عنوان «زندگی ببخشیم»، ضمن این‌که خود به صف اهدا کنندگان خون، به نیابت از شهدا پیوستند، از عموم مردم دعوت کرده‌اند تا به این پویش پیوسته و خون خود را به نیابت از یک شهید والامقام، به بیماران نیازمند اهدا کنند.

اهدای خون در پویش زندگی ببخشیم

بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس که پیش از این منتشر شده بود، «امیر قلیچ‌خانی» فرزند شهید والامقام «علی قلیچ‌خانی» و مسئول پویش «زندگی ببخشیم» گفته است: فرزندان شهدا پویش «زندگی ببخشیم» را آغاز کرده‌اند؛ اما این پویش تنها مربوط به فرزندان شهدا نیست؛ بلکه هرکسی به نیابت از حدود ۳۲۰ هزار شهید ایران اسلامی می‌تواند در این پویش شرکت کرده و خون خود را به نیابت از یک شهید والامقام به بیماران نیازمند اهداء کند تا ان‌شاءالله، شهدای والامقام برای از بین بردن بیماری منحوس کرونا در کشور، ما را یاری کنند.

وی همچنین ضمن دعوت عموم ملت ایران برای پیوستن به پویش «زندگی ببخشیم»، تصریح کرده است: عقیده ما بر این است که خون ایثار و فداکاری در رگ‌های فرزندان شهدا وجود دارد و باید این خون‌ها مانند رودی در جامعه به جریان بیافتد تا به یاری خدا، معنویت و غیرت حاصل از آن، موجب شود تا تمامی مشکلات کشور که بخشی از آن ناشی از کم‌کاری برخی مسئولان است، برطرف شود. (بیشتر بخوانید)

پویش «زندگی ببخشیم» که به‌همت هیئت «فرزندان شهدای اسلام» - متشکل از جمعی از فرزندان شهدا - کلید خورده، این‌روزها با استقبال جامعه ایثارگری و عموم مردم مواجه شده است؛ تا جایی که بسیاری از اقشار مختلف مردم، برای اهدای خون خود به نیابت از شهدا، اعلام آمادگی کردند.

در این راستا، همزمان با شب «یلدا» نیز جمعی از فرزندان شهدا و اقشار مختلف مردم، با حضور در سازمان انتقال خون استان تهران، ضمن اهدای خون خود به بیماران نیازمند به نیابت از شهدا، دیگر اقشار جامعه را نیز به شرکت در پویش «زندگی ببخشیم» دعوت کردند.

اهدای خون در پویش زندگی ببخشیم

بر این اساس، «سید حسن کاشی» فرزند شهید «سید محمد کاشی» پس از اهدای خون خود، اظهار داشت: بعد از اعلام سازمان انتقال خود، ما فرزندان شهدا به پویش «زندگی ببخشیم» پیوستیم و من هم به نیت پدر شهیدم پیوستم و امیدوارم که همه مردم به‌نیابت از شهدا به این پویش بپیوندند، تا ان‌شاءالله در جامعه کمبود خون نداشته باشیم.

«سید محسن خرمدره» برادر شهید «سید قاسم خرمدره»، که از فعالان سینمایی دفاع مقدس است نیز پس از اهدای خون به نیابت از برادر شهید خود، گفت: خون واقعی را شهدا دادند و بر گردن همه ما حق دارند؛ اما بر گردن ما هم که بدن سالمی داریم، مسئولیتی هست تا خون خود را به نیازمندان اهدا کنیم.

اهدای خون در پویش زندگی ببخشیم

همچنین، «امین آقا فرزانه» نیز به‌عنوان یکی دیگر از افراد شرکت‌کننده در پویش «زندگی ببخشیم»، بیان داشت: من به‌عنوان یکی از افراد شرکت‌کننده در پویش «زندگی ببخشیم»، افتخار می‌کنم که خیابانی در محله ما به نام مبارک شهید خرمدره است و از همه می‌خواهم که پنج نفر را به نیت پنج تن آل عبا (ع)، یا حداقل سه نفر را به نیابت سه‌ساله حضرت سیدالشهداء (ع) به این پویش دعوت کنند؛ مگر می‌شود که یک ایرانی به‌دلیل کمبود خون، مثلاً سرش درد بگیرد؛ اما ما قلب‌مان درد نگیرد؟! بنابراین سعی کنیم تا ان‌شاءالله این پویش را ترویج کنیم.

«سید مهدی موسوی» که به نیابت از شهید مدافع حرم «محمد پورهنگ» در پویش «زندگی ببخشیم» شرکت کرده‌ بود، گفت: من به پاس تمام خون‌هایی که در دوران هشت سال دفاع مقدس بر زمین ریخته شده است، از همه کسانی که توانایی و شرایط اهدای خون را دارند، دعوت می‌کنم تا به نیابت از یک شهید والامقام به این پویش بپیوندند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار