دبیر فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس خبر داد؛

ارائه طرح حمایت از گروه‌های جهادی به مجلس پیش از سال ۱۴۰۰

شریعتی اظهار امیدواری کرد که طرح حمایت از گروه‌های جهادی تا پایان سال جاری تکمیل شود و در دستور کار مجلس قرار گیرد.
کد خبر: ۴۳۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ - 22December 2020

امکان ارائه طرح حمایت از گروه‌های جهادی به مجلس پیش از سال ۱۴۰۰به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، غلامرضا شریعتی، دبیر فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی و نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی، در رابطه با فعالیت‌های گروه‎های جهادی کشور و نیز وظیفه مجلس در مورد این گروه‌ها اظهار داشت: فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی حمایت از این گروه‌ها را به طور جدی پیگیری می‌کند. اختصاص بودجه، بیمه جهادگران، بسترسازی برای در اختیار قرار دادن امکانات نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف به این گروه‌ها، حمایت نهاد‌های دولتی، حمایت بنیاد شهید و ... از جمله موضوعاتی است که در حال پیگیری آن هستیم.

شریعتی با بیان اینکه در حال آماده‌سازی طرحی در مجلس برای حمایت از گروه‌های جهادی هستیم، تصریح کرد: جلسات مختلفی را با مسئولان گروه‌های جهادی، مسئولان سازمان بسیج سازندگی و دیگر نهاد‌های مرتبط با این موضوع برگزار کرده‌ایم که همچنان ادامه دارد.

دبیر فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس با اشاره به اینکه مشغول جمع‌آوری نقطه‌نظرات این افراد برای تکمیل و پختگی هرچه بیشتر طرح حمایت از گروه‌های جهادی در این جلسات هستیم، بیان کرد: امیدواریم این طرح حمایتی پیش از آغاز سال ۱۴۰۰ تکمیل و آماده شود و در نوبت رسیدگی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

همچنین، صمدالله محمدی، سخنگوی فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی و نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گروه‌های جهادی از جمله اقشار دلسوز و علاقه‌مند خدمت به مردم مستضعف و محروم جامعه هستند که به صورت میدانی وارد عمل می‌شوند و به رفع مشکلات مختلف اقدام می‌کنند. گروه‌های جهادی به ویژه در شرایط کنونی کشور، که مردم به علت برخی بی‌توجهی‌ها و کمبود‌ها و نیز فقدان تصمیم‌گیری‌های به موقع دچار مشکلاتی شده‌اند، در برابر محرومان و نیازمندان جامعه احساس وظیفه می‌کنند و در حال خدمت‌رسانی بی‌منت به آنان هستند.

سخنگوی فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس با بیان اینکه برای حل مشکلات جامعه هیچ راهی جز حرکت‎های جهادی و انقلابی نداریم، گفت: اگر امروز مملکت ما از نعمت امنیت پایدار برخوردار است، آن را مدیون خون شهدا هستیم و اگر شهدا با تمام وجود وارد میدان نشده بودند و خون خود را فدای این آب و خاک نکرده بودند، امنیت امروز را نداشتیم.

وی با اشاره به خدمات جهادگونه کادر درمان در بیمارستان‌های کشور، افزود: با شیوع ویروس منحوس کرونا، مجموعه پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها زندگی و جان خود را به خطر انداخته‌اند و با حرکتی جهادگونه وارد عرصه خدمتگزاری به مردم شده‌اند.

محمدی با ذکر جان‌فشانی شهدای گلگون‌‎کفن ایران اسلامی و امنیت پایدار کشور در تمامی حوزه‌های دفاعی و امنیتی، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه‌های مختلف اجتماعی همچون معیشت، شاخه‌های مختلف اقتصادی، تسهیل در امر ازدواج جوانان، تولید، اشتغال‌زایی و ... به امنیت پایدار برسیم، چاره‌ای جز حرکت‌های جهادی نداریم و یکی از مصادیق آن‌ها گروه‌های جهادی هستند که زندگی خود را بدون هیچ چشم‌داشتی وقف خدمت به محرومان کرده‌اند.

سخنگوی فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی تصریح کرد: گروه‌های جهادی علمدار تفکر حرکت‌های جهادی در کشور برای ایجاد امنیت پایدار در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و ... هستند. مجموعه گروه‌های جهادی متشکل از جهادگران فداکاری هستند که وارد میدان خدمت شده و خود را فدای ملت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نگاه بسیار مثبتی به فعالیت‌های گروه‌های جهادی داشته و از آن‌ها حمایت می‌کند، اظهار کرد: امیدوارم خداوند متعال این توفیق را به ما عطا کند که بتوانیم با خرد جمعی و رسیدن به راهکار‌های مناسب، گامی هرچند کوچک برای خدمتگزاری و رفع دغدغه‌های گروه‌های جهادی در مجلس برداریم.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها