دبیر بخش صحنه‌ای هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت:

لذتِ تئاتر به زنده بودن است

«امیرحسین شفیعی» گفت نمایش‌های مختلف هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با حضور هیئت داوران و عوامل تصویر‌برداری در عین رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شدند.
کد خبر: ۴۳۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ - 22December 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، برنامه «پرده آخر» با موضوع بررسی هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت، در ارتباط تلفنی با امیرحسین شفیعی (دبیر بخش صحنه‌ای هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت) از شبکه رادیویی گفتگو روی آنتن رفت.

امیرحسین شفیعی در گفتگوی تلفنی با برنامه «پرده آخر» اظهار داشت: در چند ماه اخیر و با شیوع ویروس کرونا فعالان تئاتر و مسئولان هنری در تلاش بودند تا تئاتر را زنده نگه دارند.

وی افزود: جشنواره تئاتر مقاومت از جمله رویداد‌های تئاتری بود که توانست از پیچ و خم‌های کرونا عبور کند و اجرا برسد.

دبیر بخش صحنه‌ای هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت ادامه داد: فداکاری گروه‌های نمایشی باعث شد تا این جشنواره در دوران بحران کرونا برگزار شود.

وی با اشاره به این که اجرا‌های جشنواره تئاتر مقاومت با بلیط ۵ هزار تومانی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند، توضیح داد: در این دوره از جشنواره ۲۵ نمایش صحنه‌ای حضور دارند.

امیرحسین شفیعی با اشاره به این که ۱۰ نمایش در حوزه کودک و نوجوان در بخش مسابقه‌ای جشنواره مقاومت شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: برنامه نقد و بررسی و تحلیل آثار اجرا شده در این رویداد هر شب به صورت آنلاین – ساعت ۸ شب – از سایت تیوال و صفحه رسمی اینستاگرام جشنواره مقاومت پخش می‌شود.

وی افزود: مخاطبان این جشنواره پس از تماشای اجرا‌های مختلف حق داوری دارند و دبیرخانه جایزه مردمی را به نمایش برگزیده اهدا می‌کند.

دبیر بخش صحنه‌ای هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت ادامه داد: گروه‌های نمایشی ساکن در استان‌های ایران در این دوره از جشنواره حضور پر رنگی دارند.

وی با اشاره به این که لذتِ تئاتر به زنده بودن است، توضیح داد: ما تلاش کردیم تا نمایش‌های مختلف این جشنواره را با تصویر و صدایی مطلوب در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

امیرحسین شفیعی افزود: نمایش‌های مختلف با حضور هیئت داوران و عوامل تصویر‌برداری در عین رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شدند.

وی اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا نمایش‌های استانی به تهران نیامدند و عوامل اجرایی جشنواره در استان‌ها حاضر شدند.

دبیر بخش صحنه‌ای هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت تاکید داشت: اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت در دوم دی امسال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شیوه برگزاری آیین اختتامیه، توضیح داد: ما برای هر سه وضعیت «قرمز» و «نارنجی» و «زرد» سناریو‌های متفاوتی داریم.

امیرحسین شفیعی اضافه کرد: مخاطبان جشنواره تئاتر مقاومت می‌توانند از صفحه رسمی اینستاگرام سرو و سایت تیوال مراسم اختتامیه را به طور مجازی مشاهده کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار