حمله هکری به روزنامه لبنانی پس از انتشار سندی محرمانه درباره ریاض

روزنامه «الاخبار» هفته جاری سندی محرمانه منتشر کرد که حاوی اظهارات رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی درباره فایده‌های عادی‌سازی روابط با تل‌آویو بود و پس از انتشار این گزارش بود که به الاخبار حمله هکری شد.
کد خبر: ۴۳۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ - 24December 2020

حمله هکری به روزنامه لبنانی پس از انتشار سندی محرمانه درباره ریاضبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‌پرس، «بیار ابی صعب» معاون سردبیر روزنامه لبنانی «الاخبار» گفت، وب‌سایت اینترنتی این روزنامه پس از انتشار سندی درباره عربستان سعودی مورد حمله هکری قرار گرفت.

وی به شبکه «المیادین» اظهار داشت: موضوعی که باعث عصبانیت ریاض شد انتشار گزارش امنیتی ارائه شده به، ولی عهد سعودی «محمد بن سلمان» درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده است.

ابی صعب تأکید کرد: ترغیب و تهدید تأثیری بر کار این روزنامه ندارد و الاخبار به افشای اقدامات سعودی بویژه محمد بن سلمان ادامه خواهد داد.

وی افزود: این نبردی سخت است، اما ما ترسی نداریم. در موضوع «سعودی لیکس» اطلاعات زیادی برای فاش کردن داریم.

ابی‌صعب در ادامه گفت: امارات نگرانی زیادی درباره منبع اطلاعات ما دارد و به ما پیشنهاد پول (رشوه) در مقابل توقف انتشار این اطلاعات را داده است.

سندی که الاخبار آن را منتشر کرد، گزارش محرمانه «خالد الحمیدان» رئیس دستگاه اطلاعات سعودی به محمد بن سلمان بود که تاریخ آن به ۲۰۱۸/۱۰/۳۱ برمی‌گردد.

در این سند که درباره مسیر عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های حاشیه خلیج فارس است، بارزترین اقدامات کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس در راستای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو از دهه نود میلادی تا کنون ذکر شده و در ادامه به چگونگی امکان سودبری ریاض از تل‌آویو اشاره شده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار