در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

قطعه موسیقی جدید غلامرضا صنعتگر برای شهید سلیمانی/ «لالایی» یک کار متفاوت و دلنشین است

خواننده کشورمان از تولید قطعه موسیقی «لالایی» به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: قطعاً باید کارهای هنری تولید شده برای اسطوره‌های همچون شهید سلیمانی فاخر و ارزشمند باشند.
کد خبر: ۴۳۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰ - 27December 2020

«غلامرضا صنعتگر» خواننده کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از تولید یک قطعه موسیقی به‌مناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و درباره انگیزه تولید این قطعه موسیقی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی قهرمان رشید و میهن دوست و ممتاز اغلب ایرانی‌ها است و شهادت ایشان قلب همه مردم ایران و آزادی‌خواهان جهان را به درد آورد.

وی درخصوص بازخورد مردم نسبت به قطعه «قاسم هنوز زنده است»، گفت: قطعه اولی که برای شهید سلیمانی خواندم بازخوردها خیلی عالی و قابل توجهی از طیف‌ها و سلیقه‌های مختلف مردم داشت و همگی ابراز تشکر و قدردانی داشتند.

قطعه موسیقی جدید غلامرضا صنعتگر برای شهید سلیمانی/ «لالایی» یک کار متفاوت و دلنشینی است

این هنرمند به تولید قطعه دوم موسیقی درباره شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: پیشنهاد این کار از طرف پیروز ارجمند که یکی از موزیسین‌های فرهیخته کشور است، مطرح شد. قطعه‌ای به نام «لالایی» که توسط شاعر سروده شده بود. این قطعه یک کار متفاوت و دلنشینی است. البته بنده از نهادها و ارگان‌ها و استان‌های زیادی در طول سال پیشنهاد داشتم که هر کدام تمایل شدیدی برای تولید اثری فاخر داشتند. استاد ارجمند چندین ماه روی موسیقی این اثر کار کردند و بنده هم باافتخار خواندم.

صنعتگر درخصوص تشابه دو قطعه «قاسم هنوز زنده است» و «لالایی» عنوان کرد: تنها تشابه این دو قطعه موسیقی موضوع آن است که درباره شهید سلیمانی تولید شده است اما به لحاظ موسیقی بسیار متفاوتند. مهم نفس کار است که به یک منظور انجام شده است و ادای دین به مقام شامخ سردار رشید و پرافتخارمان است.

وی ادامه داد: شعر با موسیقی به جهت تولید تفاوت قابل توجهی دارد، برای تولید یک اثر موسیقیایی یکی از اجزا شعر است و باید مجموعه‌ای از کارها کنار هم قرار بگیرد تا یک آهنگ تولید شود، نیاز به ملودی خوب، شعر، انواع ساز، آهنگساز و تنظیم کننده و خواننده و نهایتاً میکس و مسترینگ کار می‌باشد ولی در زمینه شعر کافیست شاعر ذوق هنری‌اش احیا شده باشد و واژه‌ها از قلب و ذهنش تراوش کند. بنابراین اینکه شما می‌بینید شاعران زیادی سروده‌های فراوانی را متتشر کرده‌اند چیز عجیب و دور از ذهنی نیست ولی با این وجود آثار موسیقیایی هم در این زمینه ساخته شده است.

قطعه موسیقی جدید غلامرضا صنعتگر برای شهید سلیمانی/ «لالایی» یک کار متفاوت و دلنشینی است

این هنرمند در پاسخ به‌اینکه آیا لازم است درباره شخصیت‌هایی همانند شهید سلیمانی قطعات موسیقی ساخته شود، گفت: قطعاً باید برای اسطوره‌های بی‌بدیلی همچون شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی کارهای فاخر و ارزشمندی صورت بگیرد. طبیعتاً با توجه به جایگاه و شخصیت ایشان مهمترین ویژگی کار هم باید حفظ شان ایشان باشد. تمام اجزای یک اثر موسیقی باید بهترین باشد. از ورودی کار که با شعر آغاز می‌شود تا خروجی کار که به میکس و مسترینگ ختم می‌شود باید دقیق و عمیق و ممتاز باشد.

صنعتگر در پایان اظهار داشت: امیدوارم مخاطبان عزیزمان که مردم بزرگ ایران هستند از قطعاتی که برای شهید سلیمانی سروده‌ام استقبال کنند و از خداوند حکیم برای سرزمین عزیزم و مردمان نجیبش، صحت، عزت، غیرت، قدرت، برکت و ثروت روزافزون خواستارم. انشالله در پناه خدا و زیر سایه آقا علی بن موسی الرضا عاقبت بخیر باشیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار