معرفی دکترین دیپلماسی فرهنگی نظام/ زندگی جهادی «حاج قاسم» ترجمه و عرضه بین‌المللی می‌شود

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از اجرای طرح دکترین دیپلماسی فرهنگی نظام با تاکید بر زندگی «سپهبد سلیمانی» خبر داد.
کد خبر: ۴۳۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ - 26December 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مجله صبحگاهی «سلام سردار» ویژه برنامه اولین سالگرد شهادت سردار مقامت، حاج قاسم سلیمانی از ابتدای دی تا آخر این ماه هر روز صبح از ساعت هفت به مدت ۸۵ دقیقه روی موج FM ردیف ۹۵,۵ مگاهرتز پخش می‌شود.

مهمانان امروز «سلام سردار»، اکبر قولی معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و محمد حسین‌خانی نویسنده کتاب «من قاسم سلیمانی» بودند.

مکتب سردار سلیمانی توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کشورهای خارجی معرفی می‌شود

اکبر قولی معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص شخصیت سردار سلیمانی و بازتاب‌های فعالیت‌های ایشان در جبهه مقاومت عنوان کرد: بنده از نزدیک افتخار آشنایی با سردار دل‌ها را نداشتم اما در مطالعه رفتاری سردار شهید سلیمانی به ویژه در صحنه‌های بین‌المللی، می‌توانیم ایشان را به عنوان فردی که تجلی یک اقتدار معنوی نظام در خارج از کشور بوده و یک نقش زیادی را در تحقق اهداف دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته بود شناخت.

وی افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان مسئول و متولی رسمی دیپلماسی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در خارج از کشور یک سری طرح‌هایی در خصوص معرفی مکتب سردار سلیمانی در خصوص دیپلماسی فرهنگی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

این مقام مسوول در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ما براساس طرحی که پس از شهادت سردار سلیمانی در سازمان تصویب شد قرار شد چارچوب نظری و عملی مکتب شهید سلیمانی در حوزه دیپلماسی فرهنگی و ارتقا اقتدار معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی را مورد مطالعه قرار دهیم که هدف اصلی از اجرای این طرح معرفی دکترین دیپلماسی فرهنگی نظام در حوزه اقتدار معنوی است و مطالعاتی در زمینه شیوه زندگی و رفتار عملی سردار توسط رایزنی‌های فرهنگی در حال انجام است و به دنبال تهیه کتاب هستیم تا این دکترین به کشورهای مختلف مخصوصا در حوزه کشورهای استراتژیک مانند سوریه، افغانستان، پاکستان و عراق منتقل شود.

قولی گفت: در زمان شهادت سردار بنده در ایتالیا برای مسائل کاری حضور داشتم و بسیاری از افرادی که در ایتالیا در حوزه مسائل دینی فعالیت داشتند پس از شهادت سردار روم پایتخت این کشور را از پوسترهای سردار سلیمانی به عنوان نماد مقاومت و مبارزه با تروریست پر کرده بودند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در سازمان برای معرفی سردار در حوزه بین‌المللی شروع کرده‌ایم ترجمه کتاب‌هایی در زمینه بررسی شخصیت جهادی ایشان که به زبان‌های مختلف کتاب‌هایی در حال ترجمه است از جمله کتاب رفیق خوشبخت ما که به زبان اردو ترجمه شده و در پاکستان ۸ ماه گذشته توزیع شده است.

قولی در پایان سخنان خود گفت: در دنیای امروز رسانه نقش بی‌بدیلی در تاثیرگذاری دارد در همین راستا آماده هستیم رادیو مقاومت را در حوزه بین‌الملل حمایت کنیم و امیدواریم این رادیو در آینده نزدیک در حوزه بین‌الملل شروع به فعالیت کند و قطعا تاثیر گذاری بیشتری نیز خواهد داشت.

ماجرای اولین کتابی که در اربعین حاج قاسم منتشر شد

محمد حسین‌خانی نویسنده کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» اولین کتابی که در خصوص سردار سلیمانی و در اربعین سردار نگارش شده است بیان کرد: پس از شهادت سردار سیره و روش سردار مکتبی شده برای ادامه مسیر پر افتخار نظام جمهودی اسلامی در جبهه مقاومت، بنده از سال‌های قبل در خصوص شهدای کرمان در حال نگارش مطالبی بودم که برای تکمیل این نوشته نیاز به ارتباط با فرمانده رزمندگان کرمان یعنی سردار سلیمانی داشتم تا از راهنمایی‌ها و تجارب ایشان استفاده کنم بنابراین هر کتابی که نوشته می‌شد از تجارب سردار استفاده می‌شد تا اینکه در عصر تاسوعای حسینی سال گذشته در روستای زادگاه سردار حضور داشتم و دو کتاب به ایشان تقدیم کردم و قرار بر این شد تا کتابی با عنوان کودکی یک قهرمان به رشته تحریر در آورم و به ایشان تقدیم کنم که در همین مقطع زمانی ایشان به شهادت رسیدند.

این نویسنده ادامه داد: سردار سلیمانی از همان دوران کودکی و نوجوانی اسوه و الگوی بنده بوده‌اند و سعی کرده‌ام تمامی سخنرانی‌ها و صحبت‌های ایشان را جمع‌آوری و با جان و دل گوش کنم و نهایت آرزوی هر نویسنده قلم‌زنی به اسطوره و الگوی خودش می‌باشد بنده نیز با شهادت سردار قاسم سلیمانی لیاقت نگارش کتاب من قاسم سلیمانی هستم برای کودکان و نوجوانان را داشتم که ادامه همان کتاب کودکی یک قهرمان که با خود سردار سلیمانی پیش برده بودیم قرار داشت اما سردار سلیمانی با عزت نفسی که داشتند تاکید می‌کردند تا زمانی که زنده هستند مطلبی در موردشان منتشر نشود و توانستیم تا اربعین سردار این کتاب را منتشر کردیم.

وی در تشریح ساختار کتاب عنوان کرد: این کتاب در حوزه کودک و نوجوان به مراحل مختلف زندگی سردار از تولد، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت پایدار مردمی منطقه جنوب شرق و دفاع از حرم پرداخته است و یک کتاب در دست تالیف است که به تمام زوایای زندگی سردار خواهم پرداخت.

در یک سالی که از شهادت سردار دل‌ها گذشته از جنبه‌های مختلف شخصیتی ایشان صحبت شده اما نقش سردار شهید در ایجاد امنیت پایدار مردمی در جنوب شرق کشور که شامل جنبه‌های مختلف مردمی، نظامی و فرهنگی است کمتر پرداخته شده است، جنوب شرق کشور به دلیل فقر جا مانده از رژیم ستمشاهی و جنگ تحمیلی در زمان انقلاب تعدادی اشرار مسلح فریب خورده امنیت مردم را به یغما برده بودند شهید سلیمانی علی رغم اینکه یک ژنرال نظامی بود و انواع ساز و کار نظامی را در اختیار داشت به جای برخورد سخت و نظامی با آن‌ها راه اجتماعی را برگزید و به به آن‌ها امان نامه داد و با امکاناتی که در اختیار آن‌ها قرار داد افرادی که معضل بودند در عرصه اقتصادی فعالیت کردند.

رادیو مقاومت صدای گفتمان مقاومت و مکتب سلیمانی در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی از ابتدای دی ماه تا پایان آن از طریق موج FM ردیف ۹۵,۵ مگاهرتز قابل دریافت بوده و مخاطبان می‌توانند از طریق شماره ۳۰۰۰۰۹۵۵ با برنامه های رادیو مقاومت در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها