«دی»؛ ماه حادثه‌ها و حماسه‌ها

«دی» میزبان سه روز بزرگ است که در سال‌های اخیر به‌عنوان «یوم‌الله» در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت شده و ملت ایران را بیش از گذشته، سربلند کرده است.
کد خبر: ۴۳۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰ - 28December 2020

«دی» ماه تبدیل حادثه‌ها به حماسه‌هاستگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: «دی»، ماه حادثه‌هاست؛ حادثه‌هایی که غبارآلود می‌آیند و آزمون بزرگی را موجب می‌شوند؛ آزمون‌هایی که گاهی برخی «خواص» شکست بزرگی را در آن تجربه کرده و در «بصیرت»، «ولایت‌مداری» و «دشمن‌شناسی»، نمره «مردودی» می‌گیرند؛ آن‌گاه است که ملت بزرگ ایران، همانند همیشه وارد صحنه شده و به‌عنوان «سرمایه‌های انقلاب»، حادثه‌ها را به «حماسه» تبدیل می‌کنند.

«دی» علاوه بر یوم‌الله قیام مردمی ۱۹ دی سال ۱۳۵۶، میزبان سه روز بزرگ دیگر است که به‌عنوان «یوم‌الله» در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت شده و ملت ایران را بیش از گذشته، سربلند کرده است؛ روز ۹ دی، از سال ۱۳۸۸ به‌عنوان «یوم‌الله» شناخته شد و «روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت» نام گرفت، روزی که پس از هشت‌ماه قانون‌گریزی، هتک حرمت و توهین به اسلامیت نظام، اصل ولایت فقیه و سرانجام، آن بی‌شرمی ننگین در روز عاشورا، بالاخره بساط فتنه و فتنه‌گران جمع شد و ملت آب پاکی را روی دست دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ریخت.

بنابراین از همان سال، دشمن ابزار «تحریم» را برای فشار به ملت ایران تشدید کرد تا مردم را دلسرد کرده و بزرگ‌ترین سرمایه و پشتوانه را از انقلاب اسلامی ایران بگیرد و آن‌گاه با الگوگیری از «اعتراضات خیابانی»، نظام را توسط خود مردم سرنگون کند، اما کور خوانده بود؛ چراکه ۱۰ سال بعد، انقلاب اسلامی ایران دوباره دو «یوم‌الله» دیگر را تجربه کرد.

بامداد ۱۳ دی سال ۱۳۹۸، پس از ۱۰ سال هجمه و جوسازی ته‌ماندگان فتنه سال ۱۳۸۸ علیه «جبهه مقاومت» و لبخند‌های بی‌موقع برخی مسئولان به دشمن و همچنین تصمیمات نادرست و استعفا‌های نابه‌هنگام آن‌ها، استکبار جهانی به سرکردگی «شیطان بزرگ» خیال کرد که ملت ایران از انقلاب خود دلسرد شده و پشت «محور مقاومت» در منطقه را خالی می‌کند؛ این‌گونه شد که مردم صبح جمعه فهمیدند، ارتش تروریستی آمریکا دست به یک جنایت بی‌سابقه زده و سردار حاج «قاسم سلیمانی» که به‌صورت رسمی به‌عنوان یک دیپلمات وارد عراق شده بود را به‌همراه «ابومهدی المهندس» و همراهان آن‌ها، به‌صورت کاملاً ناجوانمردانه و غیرقانونی، به شهادت رسانده است.

خبر شهادت فرماندهان مقاومت، از همان ساعات ابتدایی خود، نه فقط قلب ملت ایران، بلکه قلب تمام آزادی‌خواهان جهان را به‌ درد آورد و جمعیتی که در شهر‌های مختلف کشور به استقبال پیکر‌های مطهر شهدای مقاومت آمدند، میلیون‌ها نفر تخمین زده شد، جمعیتی که یک‌صدا فریاد «انتقام سخت» سر داده و به دشمنان داخلی و خارجی «محور مقاومت» آن جمله معروف بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران را یادآوری کردند؛ «بُکشید ما را، ملت بیدارتر می‌شود».

فریاد «انتقام سخت» که در جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشور‌ها طنین‌انداز شد، صبح روز ۱۸ دی سال ۱۳۹۸، اولین سیلی جمهوری اسلامی ایران بر صورت آمریکایی‌ها نواخته شده و موشک‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه «عین‌الأسد» را در عراق به‌لرزه درآورد و آن‌گاه بود که آیه مبارک «ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمى» تجلی یافت و این‌گونه شد که دو یوم‌الله دیگر، در سال ۱۳۹۸ در «دی» ثبت شد.

حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) پس از حوادث شهادت فرماندهان مقاومت و بمباران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد، در خطبه‌های نماز جمعه تهران فرمودند: «این دو هفته‌ای که بر ما گذشت، دو هفته‌ی پُرماجرا و استثنائی بود؛ ماجرا‌های تلخ، ماجرا‌های شیرین، حوادث درس‌آموز در این دو هفته برای ملّت ایران پیش آمد. یوم‌الله یعنی چه؟ یعنی آن روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده میکند؛ آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران، و صد‌ها هزار در عراق و بعضی کشور‌های دیگر به پاس خونِ فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگ‌ترین بدرقه‌ی جهان را شکل دادند، این یکی از ایّام‌الله است. آنچه اتّفاق افتاد، کار هیچ عاملی جز دست قدرت خدا نمیتوانست باشد. آن روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، آن روز هم یکی از ایّام‌الله است. ما این دو روز را جزو ایّام‌الله در همین چند روز گذشته، در همین دو هفته‌ی گذشته، در مقابل چشم خودمان ما ملّت ایران مشاهده کردیم؛ این‌ها روز‌های نقطه‌ی عطف تاریخند، روز‌های تاریخ‌سازند، روز‌های عادّی نیستند این‌ها».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار