مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار سلیمانی به نحو مطلوب انعکاس داده شود

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» گفت: تلاش برای معرفی شخصیت و جان فشانی‌های سردار سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی باید توسط رسانه‌ها به نحو مطلوب منعکس داده شود.
کد خبر: ۴۳۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ - 27December 2020

رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار سلیمانی به نحو مطلوب انعکاس داده شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با بیان اینکه در آستانه یکمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی قرار داریم، اظهار داشت: این حق بر گردن تمامی مردم ایران در جهت تجلیل از رشادت‌ها و تلاش‌های بی وقفه این شهید بزرگوار برای ایران اسلامی و برای جهان اسلام است.

وی با اشاره به تشییع باشکوه و بی‌نظیری که مردم ایران و عراق برای فرماندهان شهید «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» داشتند، افزود: اگر چه محدودیت‌هایی ناشی از شیوع کرونا امسال وجود دارد، اما بایدبا تمام توان و ظرفیت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی را برگزار کنیم.

کوشکی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه، ادامه داد: تلاش برای معرفی شخصیت و جان فشانی‌های این شهید والامقام باید به نحو مطلوب منعکس داده شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با اشاره به ابلاغ ستاد کل نیرو‌های‌ مسلح در خصوص راه اندازی ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی در استان، تصریح کرد: در این راستا تا کنون سه جلسه برگزار که جلسه‌ی نهایی با حضور آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده ارشد نظامی و انتظامی استان و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی تشکیل شد.

وی از تولید ۶۳ عنوان برنامه با نام شهید سلیمانی خبر داد و گفت: تمامی این برنامه‌ها که ۱۳ برنامه آن برنامه‌ی عملیاتی و مابقی بصورت تبلیغی در سطح فضای مجازی در حال برگزاری و یا اجرا خواهد شد.

کوشکی، برگزاری نشست هزار خادم شهید، توزیع بسته‌های معیشتی همراه با بسته فرهنگی به نام حاج قاسم، آزاد‌سازی زندانیان جرائم غیر عمد، سرکشی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و جانبازان، مراسم عطر‌افشانی قبور مطهر شهدا، پویش تبلیغی نذر خون، مسابقه خوش نویسی، حفظ سوره واقعه را از مهمترین ویژه برنامه‌های یکمین سالگرد شهید سلیمانی دانست.

وی افزود: امسال سالگرد شهید حاج قاسم مصادف با ایام فاطمیه شده که مراسم عزاداری با حضور مداحان کشوری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به شکل مجازی پیش بینی شده است.

این مسئول عنوان  کرد: مراسم عزاداری دهه فاطمیه و شهادت سردار دل‌ها در روز پنجشنبه ۱۱ دی‌ با پخش دعای کمیل و برای صبح جمعه ۱۲ دیماه دعای ندبه از شبکه استانی صدا و سیما فارس پخش خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس گفت: یکی از این برنامه‌های دهه بصیرت و ولایت برگزاری جشنواره عصر سلیمانی با همکاری سپاه فجر فارس، دانشگاه شیراز و صدا و سیمای استان است که به صورت زنده از شبکه فارس و افق پخش می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه تجسمی شهید سلیمانی، همایش ادبی و محفل شعر سلیمانی، روایت گری مدافعان حرم، چله بیداری دانش آموزان با مکتب شهید سلیمانی، تدوین و انتشار عکس نوشته از اشعار شاعران، خاطره نویسی مدافعان حرم از سردار دلها، تولید و انتشار کتاب صوتی با محوریت وصیتنامه سردار دلها، یادواره فرهنگی هنری با محور مقاومت جهانی، برگزاری کنگره بین‌المللی شعر شهید سلیمانی با محوریت دفتر معاونت فرهنگی نهاد، ولی فقیه در استان اجرا خواهد شد.

کوشکی با اشاره به اجرا و پخش ویژه برنامه رادیویی سرباز وطن، برنامه‌ی قوقنوس با حضور همرزمان شهید سلیمانی به مدت ۵ شب از صدا و سیمای استان، متذکر شد: مستند سینمایی عبدالله ویژه‌ی زندگینامه‌ی شهید مدافع حرم شهید بی سر حاج عبدالله اسکندری در روز ۱۳ دی از شبکه تلوزیونی سیمای فارس پخش خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم که تمامی مردم عزیز که دل داده این شهید بزرگوار هستند بتوانند از ظرفیت‌ها و برنامه‌های ایجاد شده بهره‌ی کافی را ببرند و مکتب شهید سلیمانی را به جوانان بشناسانند و راه پر فروغ این شهید را ادامه دهند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار