رئیس کمیته هنری دومین کنگره ملی شهدای استان یزد:

۴۰۰۰ بیت شعر شهید سروده می‌شود

رئیس کمیته هنری دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با بیان اینکه ۴۰۰۰ بیت کتاب شعر با موضوع شهدا برای کنگره ملی آماده می شود، ادامه داد: شب شعر بین المللی مقاومت با عنوان حسن یوسف در ایام نزدیک به کنگره با حضور شعرای ملی و بین المللی از کشور های فلسطین، لبنان و عراق برگزار می شود.
کد خبر: ۴۳۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ - 28December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «مجید جوادیان زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و رئیس کمیته هنری دومین کنگره ملی شهدای استان پیش از ظهر امروز در نشست خبری کمیته هنری دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعم یزد، با اشاره به این‌که زبان هنر، زبان کارا، موثر و ماندگاری است، اظهار کرد: عرصه‌ی هنر با دفاع مقدس همبستگی بسیار کهنی دارد و تا امروز بسیاری از آثار هنری ما تحت تاثیر دفاع مقدس شکل گرفته اند، چراکه نبرد‌ها و جنگ‌ها فضایی را ایجاد می‌کند که برخی از لایه‌های مختلف فرهنگی نمایان شود.

وی با بیان اینکه ۴۰۰۰ بیت کتاب شعر با موضوع شهدا برای کنگره ملی آماده می‌شود، ادامه داد: شب شعر «بین المللی مقاومت» با عنوان «حسن یوسف» در ایام نزدیک به کنگره با حضور شعرای ملی و بین المللی از کشور‌های فلسطین، لبنان و عراق برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان این‌که ایثار، فداکاری، و فرهنگ شهادت با زبان هنر امتداد معنایی پیدا می‌کند، افزود: در جشنواره‌های مختلف هنری امسال استان مثل جشنواره تئاتر خیابانی، موسیقی کویر نشینان و... محوری با موضوع شهدا به آن‌ها اضافه و آثار هنری با این محتوا نیز تولید می‌شود.

وی با اشاره به تولید و پخش ویژه برنامه اوج هنر با موضوع شهدا، از شبکه استانی یزد، گفت: جشنواره مجازی اوج هنر نیز از ۱۵ آذر ماه آغاز شده است و هنرمندان تا ۱۵ بهمن ماه فرصت دارند تا آثار خود را با پیج جشنواره در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

جوادیان زاده با بیان اینکه ویژه نامه‌ی کنگره ملی شهدای استان یزد در دو جلد ۷۰ صفحه‌ای منتشر می‌شود، اظهار کرد: جلد اول این ویژه نامه به زندگی نامه شهدای استان با زبان هنر می‌پردازد و در جلد دوم آن نیز گزارش تفضیلی از برنامه‌های کنگره ارائه خواهد شد.

رئیس کمیته هنری دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با اشاره به اینکه یکی از وظایف اداره ارشاد خرید کتاب‌های ناشران یزدی در راستای حمایت از آن‌ها است، افزود: تا پایان سال کتاب‌هایی را که ناشران یزدی با موضوع دفاع مقدس منتشر کرده اند را خریداری می‌کنیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: تولید چند فیلم مستند، جشنواره عکس‌های ماندگار، تولید آثار تجسمی پرتره شهدا، چاپ هفت عنوان کتاب و اجرای نمایش خیابانی با موضوع شهدا از دیگر برنامه‌های کمیته هنری دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید دارالعباده و دارالعم یزد است.

گفتنی است اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید دارالعباده و دارالعم یزد اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها