فرمانده سابق تیپ ۸۲ صاحب‌الامر (عج) استان قزوین:

مکتب حاج قاسم همان مکتب اسلام ناب محمدی (ص) است

سردار آذربایجانی گفت: مکتب حاج قاسم همان مکتب اسلام ناب محمدی (ص) است که در میدان عمل توسط ایشان به نمایش گذاشته شده بود.
کد خبر: ۴۳۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ - 28December 2020

مکتب حاج قاسم همان مکتب اسلام ناب محمدی (ص) استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار هاشم آذربایجانی فرمانده سابق تیپ ۸۲ صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در گفت‌وگویی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در تشکیل جبهه مقاومت در منطقه اظهار داشت: اسم بردن از جبهه مقاومت در منطقه بدون ذکر نام و یاد از حاج قاسم غیر ممکن است.

وی افزود: حاج قاسم یکی از اصلی‌ترین افراد در تشکیل جبهه مقاومت بر علیه نظام سلطه و استکبار در میان کشور‌های منطقه بود و با مدیریت او شاهد توقف ماشین نظام سلطه در منطقه بودیم.

همرزم شهید سلیمانی بیان کرد: حضور میدانی در سخت‌ترین شرایط، سازماندهی، آموزش و روشنگری و به خط کردن در میدان نبرد و عمل از مهم‌ترین اقدامات حاج قاسم برای توسعه جبهه مقاومت در برابر استکبار و اسرائیل بود.

وی ادامه داد: او یاد داد که می‌توان با دست خالی، اما با اتکاء بر ظرفیت‌های بی بدیل معنوی و مادی موجود، در برابر دشمنانی تا دندان مسلح ایستاد و نتیجه این تفکر نیز پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه و حماس در جنگ ۲۲ روزه برای پنجمین ارتش به ظاهر قوی دنیا بود.

فرمانده سابق تیپ ۸۲ صاحب‌الامر (عج) بیان کرد: تمام این پیروزی‌ها با محوریت حاج قاسم سلیمانی بود و نقش بی بدیل او در تحولات منطقه بر هیچکس مخصوصاً دشمنان دنیای اسلام پوشیده نیست.

وی اضافه کرد: داعش قرار بود دو ماهه سوریه را فتح کند و پس از فتح عراق به سمت جمهوری اسلامی حرکت کند، اما با محوریت حاج قاسم و نیرو‌های مخلص و مؤمن او دشمن به مرز‌های جمهوری اسلامی نیز نرسید و نابود شد.

آذربایجانی تصریح کرد: در یمن نیز زمانی که عربستان با پشتیبانی آمریکا وارد نبرد با انصارالله شد، انصارالله تنها سه استان را در اختیار داشت و نگاه دشمن این بود که در مدت یک ماه پرونده یمن را برای همیشه ببندد، اما با تلاش و تفکر حاج قاسم در یمن امروز انصارالله با محبوبیتی مثال زدنی نه تنها محدود نشده بلکه بعد از پنج سال جنگ با دستان خالی ۱۶ استان یمن را نیز در اختیار دارد.

اصلی‌ترین خصوصیت حاج قاسم ولایت‌مداری بدون کم و کاست بود

وی گفت: مکتب حاج قاسم همان مکتب اسلام ناب محمدی (ص) است که در میدان عمل توسط ایشان به نمایش گذاشته شده بود.

فرمانده سابق تیپ ۸۲ صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اطاعت پذیری بدون کم و کاست از ولایت را اصلی‌ترین خصوصیت حاج قاسم دانست و عنوان کرد: یکی دیگر از خصوصیات حاج قاسم حضور میدانی بدون ترس از دشمن بود و مشاهده می‌کردیم که سردار در اوج سادگی در هرجایی که کار در خط مقدم گره می‌خورد حضور مؤثر داشت.

وی ادامه داد: اخلاص و توکل به خدا و قاطعیت در برابر دشمن از خصوصیات دیگر حاج قاسم بود، اما مشاهده می‌کنیم که همین حاج قاسم در برابر خانواده شهدا و مخصوصاً فرزندان آن خاضع‌ترین و مخلص‌ترین بود.

آذربایجانی بیان کرد: حاج قاسم به آنچه رسید که بیش از ۴۰ سال به دنبال آن بود و بار‌ها نیز در وضعیت شهادت قرار گرفته بود، اما خدا او رو برای این روز‌ها نگه داشت تا شهادت او نیز به مانند حیات او برای جامعه اسلامی برکت داشته باشد.

ترور حاج قاسم نمایش چهره واقعی تروریسم دولتی بود

وی ادامه داد: مدتی پیش از شهادت او دشمن با نفوذ در برخی کشور‌های منطقه از جمله لبنان، عراق و حتی ایران به دنبال توطئه و فتنه انگیزی بود، اما شهادت حاج قاسم بار دیگر ملت‌های مسلمان منطقه را در برابر دشمن متحد کرد.

همرزم شهید سلیمانی اضافه کرد: حاج قاسم بر دل‌ها حکومت می‌کرد و دیدیم که بعد از شهادت او چه موجی در کشور‌های مسلمان و حتی مردم اروپا ایجاد شد.

وی در پایان یادآور شد: ترور حاج قاسم نمایش واقعی مستکبرینی بود که به بهانه مبارزه با تروریسم خود بدترین ترور‌ها را انجام می‌دهند.

نمایش چهره واقعی استمبار بود که به بهانه مبارزه با تروریسم خود دست به ترور میزند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها