رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

ایران در زمینه تولید واکسن به خودکفایی می‌رسد

مخبر گفت: به ملت ایران اطمینان خاطر می‌دهم که با حضور دانشمندان شجاع کشورمان، قطعاً جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید واکسن به خودکفایی خواهد رسید.
کد خبر: ۴۳۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ - 29December 2020

ایران در زمینه تولید واکسن به خودکفایی می‌رسدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد مخبر» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم تست انسانی نخستین واکسن ایرانی کرونا که در هتل ارم انجام شد، اظهار داشت: این روز بزرگ را به ملت ایران و به رهبر معظم انقلاب اسلامی که اتکایش به جوانان نخبه کشورمان است، تبریک می‌گویم.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور صریحی به ما مبنی بر «آنچه که در توان ستاد است در خدمت این جریان قرار گیرد»، ابلاغ شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: در همان روز‌های اول، طی تماسی که با وزیر بهداشت داشتم، تأکید کردم که تمام امکانات ستاد در اختیار جلوگیری از شیوع کرونا قرار دارد.

مخبر با اشاره به تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از اسفندماه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: نخستین جلسه ستاد کرونای ستاد اجرایی فرمان امام را شب انتخابات مجلس شورای اسلامی در منزلم برگزار و پس از آن محوری‌ترین و کلیدی‌ترین مسائل و معضلات مقابله با کرونا را حل و ساماندهی کردیم.

وی با اشاره به ساخت ماسک و ونتیلاتور توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأکید کرد: هر دارویی در هر نقطه از دنیا که احتمال اثرش می‌رفت، کمتر از دو هفته در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخته شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه ساخت واکسن کرونا را از شش مسیر دنبال کردیم، افزود: این کار بزرگ توسط یک دستگاه یا نهاد انجام نشد، بلکه یک کارِ گروهی بود؛ خانم «مینو محرز» با دفاع خود از ساخت واکسن داخلی، یکی از مشکلات کشور را حل کرد.

مخبر تصریح کرد: به ملت ایران اطمینان خاطر می‌دهم که با حضور دانشمندان شجاع کشورمان، قطعاً جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید واکسن به خودکفایی خواهد رسید.

وی ادامه داد: تا دو هفته دیگر این ظرفیت را داریم که ماهانه تا یک و نیم میلیون دوز واکسن کرونا تولید کنیم و با افزودن تجهیزات ۱۲ میلیون دوز در ماه تولید می‌شود و با استعانت الهی و دعای مردم و شهدا به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه من در این فرآیند‌ها که تا این نقطه طی شد، دست خدا را دیده‌ام، عنوان کرد: کاری که نخبگان کشورمان انجام داده‌اند، واقعاً سجده شکر دارد و باعث به‌وجود آمدن غرور ملی شده است.

مخبر در خصوص داوطلب شدن دختر خود برای انجام نخستین تزریق واکسن کرونا گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که امکاناتمان را در اختیار این موضوع قرار دهیم، یکی از امکانات، جان‌مان است؛ متأسفانه به دلیل اینکه خودم کرونا گرفته بودم، نمی‌توانستم این کار را انجام دهم و در کل خانواده‌مان دخترم به‌دلیل عدم ابتلا شرایط را برای انجام تزریق داشت و ایشان بدون درخواست کسی خودشان داوطلب شدند.

وی با بیان اینکه من به کار علمی دانشمندان‌مان اطمینان دارم، گفت: اگر با یک فراخوان ۶۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند، انصاف نبود که این کار را از خودمان شروع نکنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به عبور از مشکلات در مراحل مختلف تست واکسن کرونا، افزود: در برخی مراحل به مشکل برخوردیم، اما با کمک خدا و اعتماد به نفس فوق‌العاده دانشمندان‌مان از این مشکلات عبور کریدم.

مخبر با بیان اینکه وزارت بهداشت سختگیرانه‌ترین فرآیند‌ها را در این راه اعمال کرد، یادآور شد: تمام ریسک‌های احتمالی را با ضریب بالایی پشت سر گذاشتیم.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار