رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

حماسه ۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

سعید اوحدی در سالگرد حماسه ۹ دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با «هادی خیاط‌زاده» جانباز ۷۰ درصد مقابله با فتنه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۳۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ - 29December 2020

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (سه‌شنبه) به مناسبت سالگرد حماسه ۹ دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با «هادی خیاط‌زاده» در دیدار با جانباز ۷۰ درصد مقابله با فتنه، حماسه ۹ دی را از نقاط عطف تاریخ جمهوری اسلامی خواند و اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی، فراز و نشیب‌ها و اتفاقات بزرگی رخ داده است که هر کدام به یک یا چند علت مهم هستند و یکی از رخداد‌های بزرگ به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی، حماسه ۹ دی است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: یکی از ابعاد حماسه ۹ دی عزم راسخ ملت ایران برای پاسخ محکم به استکبار جهانی و هم‌پیمانان آن بود که با توسل به فتنه‌گری چشم طمع به انقلاب اسلامی داشتند. آمریکا و وابستگان آن به خیال خام خودشان به دنبال ایجاد فتنه در داخل نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که بصیرت مردم این توطئه‌ها را با شکست روبرو کرد و این روز که به درستی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده است مسیر انقلاب و ارزش‌های آن را بیمه کرد.

وی افزود: حماسه ۹ دی نشان داد که مردم آنجایی که لازم است برای دفاع از ارزش‌ها برخیزند از مال و جان خود می‌گذرند و جان بر کف به میدان می‌آیند. ۹ دی یک حماسه بزرگ مردمی بود و وجود عزیزانی مثل آقای خیاط‌زاده نماد آن حماسه است.

معاون رییس جمهور در ادامه گفت: امروز حتی اگر نسل دوم و سوم انقلاب به دلیل عدم حضور در دفاع مقدس تصویر جامع و کاملی از این دوران پر حماسه و پرافتخار در حافظه ندارد، اما همین نسل با درک و حضور کنار رزمندگان دفاع مقدس و خانواده شهدا و ایثارگران توانسته راه رزمندگان و ایثارگران را بشناسد و ادامه دهد. در آینده نیز نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب که در روزگار فتنه حاضر نبودند با تأسی به مردان و زنان با بصیرت ۹ دی راه آن‌ها را شناخته و ادامه خواهند داد.

اوحدی ضمن تأکید بر عظمت و شیرینی جانبازی در مسیر الهی، گفت: اگر کسی در یک حادثه رانندگی دچار گرفتاری و سختی شود تا پایان عمر خود را سرزنش خواهد کرد، اما برخی سختی‌ها از جنس سختی‌هایی است که خداوند درباره آن می‌گوید: «إنّ مع العسر یسراً».

وی افزود: پس از سختی‌هایی که در مسیر حق برای انسان اتفاق می‌افتد، آسانی و آرامش است و انسان در اوج سختی احساس مفید بودن می‌کند؛ سختی آقای خیاط‌زاده هم از همین جنس است، چون در مسیر ارزش‌های الهی بوده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای این جانباز ۷۰ درصد، از خانواده وی به‌خاطر تربیت چنین فرزندی و تحمل سختی‌های ناشی از جانبازی او، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها