مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل:

خطبه فدک حضرت زهرا (س) از فاخرترین آثار ادبیات مقاومت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: خطبه فدک حضرت زهرا (س) از اولین، فاخرترین و ماندگارترین آثار ادبیات مقاومت است.
کد خبر: ۴۳۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ - 30December 2020

خطبه فدک حضرت زهرا (س) از فاخرترین آثار ادبیات پایداری است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، امروز نشست هم اندیشی نویسندگان دفاع مقدس استان اردبیل با سرهنگ پاسدار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برگزار شد.

در این نشست «عبدالله بحرالعلومی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: ادبیات پایداری و مقاومت از صدر اسلام تولد یافته و مسلمانان و به ویژه شیعیان با این نوع ادبیات بیگانه نیستند.

بحرالعلومی افزود: خطبه فدک حضرت زهرا (س) از اولین و فاخرترین و ماندگارترین آثار ادبیات مقاومت است که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی بیان داشت: خطبه های امام حسین (ع) در روز عاشورا و خطبه های حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در امتداد خطبه فدک بودند و می توان همگی آن‌ها را مرام نامه و پایه اصلی ادبیات مقاومت نامید.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل تصریح کرد: ادبیات شیعه پر از خطبه های آتشین و در حقیقت شاخصه های ادبیات پایداری است که ندای مظلومیت مظلوم و رسوایی ظالم است و ایران اسلامی هم اکنون پرچم‌دار ادبیات پایداری و مقاومت در جهان است.

این مسئول تأکید کرد: مرثیه به ویژه مراثیه‌های آذری زبانان ایران اسلامی دارای نشانه های آشکاری از ادبیات پایداری هستند و دفاع مقدس در ایران و آذربایجان ایران عزیز توانست این نوع ادبیات فاخر پایداری را به برکت خون شهدا به اوج خود برساند و به آن اعتلای بیشتری بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار