رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی:

حاج‌قاسم مردم منطقه را از شر داعش نجات داد

حسینی با اشاره به جنایات داعش در منطقه گفت: این سردار سلیمانی بود که با کمک نیروهای مردمی توانست مردم منطقه را از شر داعش نجات دهد.
کد خبر: ۴۳۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ - 31December 2020

حاج‌قاسم مردم منطقه را از شر داعش نجات دادبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، وبینار شهید سلیمانی پدر مقاومت با سخنرانی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و با حضور ابوالفضل علیخانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، محسن عاشوری رئیس خانه فرهنگ ایران، محمد اسلام قاضی مسئول اتحادیه دفاع حقوق شهروندی و جمع دیگری از اساتید و اندیشمندان کشورهای اسلامی برگزار شد.

سیدمحمد حسینی در این مراسم که به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبدشهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری زاده و چهلمین سالگرد تاسیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی برگزار شد؛ طی سخنانی به صورت ویدئوکنفرانسی گفت: در اولین سالگرد شهادت سردار دلها سپهد قاسم سلیمانی هستیم و باید یادی کنیم از شخصیت محبوب و جهانی این شهید بزرگوار؛ انسانی که صرفا یک فرد نظامی نبود و در ابعاد مختلف ویژگی‌های بارزی داشت.

وی اظهار داشت: البته سردار سلیمانی در صحنه نبرد یک قهرمان بود؛ قهرمانی که در دفاع از تمامیت ارضی ایران و در عملیات‌های مختلف و در آزادسازی شهرهای ایران که تحت اشغال بود و همین طور در نجات و کمک به مردم مظلوم و بی پناه منطقه؛ در عراق، سوریه؛ لبنان و فلسطین یار و یاور مردم و مظلومان بود.

این استاد دانشگاه گفت: داعش داشت می‌رفت که یک خلافت قدرتمندی را تشکیل دهد و دامنه سیطره خود را به دیگر کشورها بکشاند و این سردار سلیمانی بود که با کمک نیروهای مردمی و ارتش عراق و سوریه توانست؛ منطقه را از شر این تروریست‌ها نجات دهد. این شهید عزیز حتی سه ماه قبل از نابودی داعش هم اعلام کرد که کار این گروه تروریستی را به پایان خواهیم رساند و بساط آنها را بر خواهیم چید.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: اینکه آمریکایی‌ها از سردار سلیمانی کینه داشتند شاید به خاطر همین بود که دیدند طراحی‌هایشان در منطقه ناکام مانده و نتوانستند نتیجه بگیرند.

وی افزود: سردار سلیمانی در کنار اینکه یک سردار نظامی بود؛ یک اسطوره و یک دلاور و یک انسان شجاع و طراح بود. ایشان یک فرد با تدبیر و با درایت بود، به گونه‌ای که وقتی که با آقای پوتین ملاقات می‌کند می‌تواند ایشان را مجاب کند که روسیه برای پایان دادن به حضور تروریست‌های داعش در سوریه کمک کند و وقتی که کردستان عراق می‌رفت که تجزیه شود این شهید بزرگوار بود که رفت و صحبت کرد و ماجرا را فیصله داد.

حسینی با بیان اینکه سردار سلیمانی در حوزه های مختلف منشاء اثر بود؛ گفت: ایشان به فعالیت‌های فرهنگی هم اهتمام ویژه‌ای داشت و بنده وقتی که به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت داشتم از نزدیک شاهد بودم که ایشان با اقشار مختلف و با اهالی هنر و فرهنگ و نویسندگان و شاعران و هنرمندان ارتباط دارد.

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی خیلی تلاش می‌کرد که هر روز بهتر از گذشته باشد و گفته می‌شود که در روزهای آخر عمرشان هم کتاب انسان کامل شهید مطهری را مطالعه می‌کرد. این شهید بزرگوار در حین اینکه یک نظامی بود اهل رافت؛ رحمت و عطوفت نسبت به خانواده های شهدا و مردم بود و هر جا که نیاز به فداکاری بود ایشان حضور داشت. اگر سیل بود؛ اگر حوادث غیر مترقبه بود ایشان در آنجا حضور پیدا می‌کرد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: سردار سلیمانی اهل ایمان و عمل صالح بود؛ به مردم به عشق می ورزید و وقتی که ایشان شهید شد دیدیم که یک هنگامه‌ای در ایران؛ در عراق و در کشورهای مختلف برپا شد و چه تشیع میلیونی و باشکوهی صورت گرفت.

حسینی اظهار داشت: سردار سلیمانی خودش را برای شهادت آماده کرده بود. ایشان مدت‌ها در آرزوی شهادت بود و می گفت دعا کنید که شهید شوم.

وی افزود: شهادت سردار سلیمانی نشان داد که قدرت های جهانی که ادعای حقوق بشر و مبارزه با تروریسم دارند چگونه یک قهرمان ضد تروریست را بی رحمانه به شهادت می‌رسانند. آنها فکر می‌کردند که اگر سردار سلیمانی شهید شود موفق شده اند اما نمی‌دانستند که آثار شهادت چقدر برکت دارد و چقدر افراد و جوانان ما مصمم می شوند که راه و مسیر سردار سلیمانی را ادامه بدهند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: نسل جوان ما باید چنین انسانهای صالح، وارسته و عارف را الگوی خود قرار دهند و این شهدا را بیشتر بشناسند و بدانند چه کردند و اینکه رمز و راز محبوبیت و موفقیت امسال سردار سلیمانی چه بوده و انشالله در این مسیر گام بردارند.

وی گفت: سردار سلیمانی هم در جهاد اصغر در مقابل دشمن پیروز شد و هم در جهاد اکبر که جهاد نفس هست پیروز شد و تعلق خاطر و دلبستگی به دنیا نداشت و در نهایت هم در کنار المهندس ابومهدی به عنوان دو رفیق، دو دوست و دو انسان صمیمی با هم به شهادت رسیدند و مانند دو کبوتر پرواز کردند و خون ملت ایران و عراق با هم پیوند خورد و این دوستی و مودت انشالله استمرار خواهد داشت. امیدواریم که ما از شفاعت این سردار دریادل بهره مند شویم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها