انتشار کتابی درباره اولین فرمانده سپاه غرب کشور

کتاب «اولین فرمانده» با موضوع سردار شهید جعفری به چاپ رسید

دفتر نشر معارف کتاب جدید خود را با موضوع شهید سید محمدسعید جعفری کرمانشاهی منتشر کرده است.
کد خبر: ۴۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰ - 16March 2015

کتاب «اولین فرمانده» با موضوع سردار شهید جعفری به چاپ رسید

به گزارش گروه فرهنگی دفاع پرس، کتاب اولین فرمانده(چهل خاطره از سردار شهید سید محمدسعید جعفری اولین فرمانده سپاه در غرب کشور) نوشته رضا کریمی به همت دفتر نشر معارف منتشر شد.

شهید سید محمدسعید جعفری کرمانشاهی در 12 بهمن 1331 در قصر شیرین به دنیا آمد.

سلسله ایشان از سادات قدیمی و اصیل کرمانشاه بود و با چهل واسطه به امام حسن بن علی بن ابیطالب علیهمالسلام میپیوست.

کتاب اولین فرمانده از عناوین «دوران کودکی و نوجوانی، تحصیلات حوزوی شهید، فعالیتها، تأسیس شورای یاوری تهیدستان، دستگیری به وسیله ساواک، تأسیس پاسداران انقلاب در دی 1357، فعالیتهای بعد از انقلاب، دیدار با امامخمینی رحمةالله علیه و انجام اولین عملیات نظامی بعد از انقلاب» گردآوری شده است.

یکی از فعالیتهای شهید جعفری تأسیس شورای یاوری تهیدستان است که در این زمینه میخوانیم:«ایشان با همکاری علمای ذینفوذ، بازاریان و ثروتمندان خیّر کرمانشاه مجموعهای را برای کمکرسانی به فقرا و مستمندان راهاندازی مینماید. ارتباط وسیع ایشان با روحانیت و نقش محوری او به عنوان حلقه رابط میان علمای منطقه منجر به تشکیل جامعه روحانیت کرمانشاه در سال 56 و جامعه روحانیت غرب کشور و نیز مجمع روحانیون تبعیدی در سال 57 و صدور دهها اعلامیه ضد رژیم با پیگیری ایشان میگردد.»

از دیگر مباحث این کتاب «تشکیل گروه سلمان، تشکیل پیشمرگان کرد مسلمان، تأسیس حزبالله کرمانشاه و نهضت اسلامی دانشجویان غرب کشور، فعالیتهای برون مرزی شهید، حضور در جبهههای غرب، شهادت، شهید جعفری پیشرو و پیشتاز، خاطرات و تصاویری از شهید» است.

در خاطرهای درباره رشادتهای شهید جعفری در کرمانشاه در برابر منافقین میخوانیم:«منافقین اعلام جنگ مسلحانه در کل کشور کردند. شهید کلاهدوز در تلویزیون شروع به صحبت کرد و آماری داد در مورد اینکه در هر استانی تا چه اندازه احتمال درگیری با منافقین وجود دارد. تهران و دیگر شهرها را به ترتیب نام برد. به کرمانشاه که رسید، گفت: کرمانشاه شهری است که خیالمان راحت است از اینکه گروهک منافقین در آن نمیتوانند هیچ اقدامی انجام بدهند.»

کتاب «اولین فرمانده» (چهل خاطره از سردار شهید سید محمدسعید جعفری اولین فرمانده سپاه در غرب کشور) نوشته رضا کریمی به همت دفتر نشر معارف در 83 صفحه با شمارگان 3000 نسخه و به قیمت 3000 تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها