طرح «شهید سلیمانی» همچنان در صدر فعالیت‌های مومنانه/ مکتب حاج قاسم در ایستگاه آزادی زندانیان

در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، به ‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت به ‌نام شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور در حال اجراست.
کد خبر: ۴۳۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹ - 04January 2021

طرح «شهید سلیمانی» همچنان در صدر فعالیت‌های مومنانه/ مکتب حاج قاسم در ایستگاه آزادی زندانیانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیرو‌های بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه‌گیر خواهد کرد»، دستورات فرماندهی کل سپاه و پیرو تفاهم نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

مردم ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام‌های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح برداشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور اجرا شده و توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌اند را ببینید.

اطعام مومنان و تهیه کمک جهیزیه در سایه شهید سلیمانی

محمدحسین کاظمی اظهار داشت: به مناسبت سالگرد سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، هزار پرس غذا از محل اجرای نیات موقوفات، مراکز افق امامزادگان و خیران طبخ و بین مردم توزیع شد.

وی افزود: بر اساس نیت واقفان و خیران، بخشی از غذا‌های طبخ شده بین عموم مردم و بخشی نیز تنها بین سادات، طلاب و نیازمندان توزیع شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد گفت: همچنین به مناسبت این ایام، بیش از سه هزار بسته کمک‌های مومنانه در قالب طرح «راه شهید سلیمانی از کوچه خدمت به محرومان می‌گذرد» با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تهیه و در اختیار خانواده‌های آسیب‌پذیر قرار گرفت.

کاظمی با اشاره به تهیه چند سری کمک جهیزیه برای نوعروسان نیازمند تصریح کرد: با شناسایی نوعروسان مستحق از طریق مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه، اقلام مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در ایام فاطمیه در بقاع متبرکه گفت: به مناسبت شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س)، برنامه‌های مختلف مذهبی به صورت مجازی و از طریق شبکه‌های مختلف و سایت‌های معتبر در امامزادگان و بقاع متبرکه در حال برگزاری است.

اعزام کمک‌های مردم البرز به زابل توسط کاروان سردار سلیمانی

نیاز‌های مردم محروم روستا‌های اطراف شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان توسط اعزام کاروان سردار رشید اسلام شهید سلیمانی از مسجد حضرت خدیجه (س) کرج در بخش‌های معیشتی، عمرانی، پزشکی، بهداشتی، ارزاق عمومی کسب و کار، آموزشی و فرهنگی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان احصاء شد.

از تشکیل ۱۰۶ پایگاه سلامت تا شناسایی ۳۹۳ نفر مبتلا قطعی به کرونا در طرح شهید سلیمانی

حسن مهدوی فرمانده بسیج ناحیه تنکابن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: از ابتدای طرح حاج قاسم بین مسؤولان شهرستان از جمله فرمانداری، بخشداران و شبکه بهداشت و درمان، هماهنگی وجود داشت و جلسات متعدد برای توجیه طرح، آموزش دهیاران و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان، همراهی بخشدار مرکزی و معاون فرماندار و مسؤول شبکه بهداشت و درمان با سپاه برگزار شد.

به گفته فرمانده بسیج ناحیه تنکابن،۱۲۱ بلوک،۱۰۶ پایگاه سلامت، ۶۶۷ تیم شهری، ۱۷۶ روستا در این طرح فعال شده است، همچنین ۸۹ بسته معیشتی به ارزش ۱۰۹ میلیون تومان بین ۸۷۹ خانواده توزیع شده است.

مهدوی با بیان اینکه ۶۲۱ خانواده در طرح شهید سلیمانی رصد شدند، تصریح کرد: ۳۹۳ نفر مبتلا قطعی به کرونا شناسایی و یک‌هزار و ۴۶۰ نفر هم در منزل قرنطینه هستند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه باید از ظرفیت کارشناسان، متخصصان امر و نیز پزشک خانواده، بهورزان و ماما‌ها برای پیشبرد کار استفاده کرد، ادامه داد: باید با اعزام گروه سیارپزشکی به روستا‌ها احتمال ابتلا به ویروس را کاهش دهیم و گرنه با ورود به شهر‌ها آلوده می‌شوند و این نیاز به همکاری سپاه و فرمانداری و در اختیار قراردادن خودرو و تجهیزات است.

توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان چاروسا

به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شرایطی که بیماری کرونا امسال متوجه مردم کشور شد و آنطور که باید مراسم حاج قاسم باشکوه برگزار شود کمتر مشاهده میشد، اما مردم با کمک و با نذر و توزیع بسته‌های غذایی در سالگرد شهادت حاج قاسم توانستند عرض و ارادت خود را به شهدای والامقام مقاومت به نمایش گذاشتند.

با کمک خیرین فرمانده پایگاه، دهیار و مردم روستای المور چاروسا به همین مناسبت اقدام به پخت غذا نذری نمودند و پس از آماده شدن بسته بندی و بین مردم روستای المور تقسیم شد.

جاوید فرمانده پایگاه المور چاروسا در این خصوص گفت: با کمک خیرین امکانات لازم را مهیا و برای ۴۰۰ نفر غذا گرم پخت و بین مردم روستا تقسیم شد.

همچنین به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اعضای ستاد نماز جمعه خواهران شهر قلعه رئیسی با کمک همدیگر اقدام به تهیه ۵۸ بسته غذایی نمودند و بین نیازمندان چاروسا تقسیم کردند.

آزادی ۹۰۰ زندانی با اجرای طرح غربالگری در استان البرز

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی که توسط رئیس قوه قضائیه انجام شد، گفت: ماموریت ششم از ماموریت‌های هفتگانه قوه قضائیه بر اساس این سند، مربوط به اصلاح مجرمین است.

رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: بر اساس این سند دادگستری و اداره کل زندان‌ها در خصوص زندانی مسؤولیت دارند بنابراین اگر در جایی تکالیف زندان‌ها بیان شده به نقش دادگستری هم اشاره شده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز اضافه کرد: طرح غربالگری زندانیان که از مصوبات نشست قبلی شورای مدیران دادگستری استان در ندامتگاه مرکزی کرج بود پیش از ابلاغ طرح غربالگری قوه قضائیه به همت دادستان‌های عمومی و انقلاب کرج و فردیس آغاز شد و آثار بسیار خوبی داشت.

وی با اشاره به بررسی مشکلات بیش از ۶ هزار زندانی در طرح غربالگری و پایش یادآور شد: این بررسی‌ها در قالب گفت‌وگوی حضور و رودروی قضات با زندانیان بود که تاکنون منجر به آزادی ۹۰۰ نفر از زندانیان شده است.

فاضلی هریکندی ادامه داد: در نتیجه طرح پایش و حضور منظم قضات ناظر در زندان‌های استان و بازدید‌های سایر قضات که در روز گذشته ۱۲۰ نفر از ایشان در زندان‌های استان حاضر شده و مشکلات مددجویان را مورد بررسی قرار دادند تاکنون ۷۳۰ نفر آزاده شده و ۱۰۷ نفر دیگر که کمتر از ۶ ماه از مدت زمان حبس آن‌ها باقی مانده با طی مراحل قانونی شامل مرخصی منتهی به آزادی خواهند شد.

وی با اعلام خبر آزادی ۳۴ زندانی با کمک ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان بیان کرد: همچنین ۹۰۰ نفر نیز مشمول شرایط پایند الکترونیکی شناسایی شده‌اند که با مهیا شدن شرایط از این ظرفیت با تشخیص همکران قضایی در دادسرا و دادگاه‌ها استفاده خواهد شد.

آموزش بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی

سردار محسن کریمی اظهار داشت: وجود هیئت‌های اندیشه‌ورز در سپاه و بسیج از ابتکارات مقام معظم رهبری است که در راستای ریل‌گذاری و رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی می‌کند و کلیه اقشار تخصصی بسیج برای انجام رسالت‌های خود نخبگان، جوانان و پیشکسوتان را در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز گرد هم آورده‌اند.

وی افزود: سپاه و بسیج با رویکرد علمی و پژوهشی به موفقیت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف دست پیدا کرده و این نشان‌دهنده این است که اندیشه‌ورزی و تولید علم در سپاه یک اصل مهم است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: یکی از مسائلی که امروز می‌تواند در هیئت‌های اندیشه‌ورز به‌خوبی طرح موضوع شود مکتب شهید سلیمانی است و به دلیل اینکه مکتب شهید سلیمانی در همه ابعاد جامعیت دارد اقشار تخصصی بسیج در هیئت‌های اندیشه‌ورز بسیار می‌توانند بر روی این مسئله فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی برای مقابله همه‌جانبه با بیماری کرونا نمونه‌ای از جهاد در عرصه سلامت است که خوشبختانه امروز شاهد موفقیت‌های چشمگیر این طرح در کنترل نسبی این بیماری هستیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: تشکیل یک هزار و ۳۵۰ تیم تخصصی بسیج در قالب طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی و آموزش بیش از ۱۸ هزار نفر از خانواده‌های استان مرکزی نشان از نگاه جهادی طرح شهید سلیمانی به حوزه مبارزه با بیماری کرونا دارد و اگر این نگاه در همه عرصه‌ها عملیاتی شود قطعاً موجب شکوفایی و برکات زیادی خواهد شد.

محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در طول سال‌های اخیر با وجود بحران‌هایی که در جامعه شاهد بودیم بسیج همواره نشان داده که در حل مسائل و مشکلات کارآمد و کارساز است و می‌تواند منشأ خیرات و برکات زیادی شود.

وی افزود: این روز‌ها در شرایط بیماری کرونا از هر زمانی نقش مؤثر و کارسازی بسیج را به‌وضوح بیشتر می‌بینیم که نمونه اخیر آن نقش‌آفرینی بسیجیان در طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی است که دستاورد‌های بسیار مؤثری در راستای کنترل بیماری کرونا ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان داشت: اگر نگاه و تفکر بسیج در عرصه‌های مختلف سلامت، بهداشت و درمان طنین‌انداز شود قطعاً شاهد تحول در حوزه نظام سلامت خواهیم بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار