وزیر بهداشت:

همراهان حاج‌ قاسم با مدافعان سلامت در طرح شهید سلیمانی حماسه آفریدند

نمکی گفت: همراهی همراهان حاج قاسم با مدافعان سلامت عظمتی بزرگ در کشور خلق کرد و طی ۴۰ روز به این دستاورد بزرگ ملی رسیدیم و با شیوه حاج‌قاسم که خانه به خانه به دنبال ویروس داعش می‌گشت ما به دنبال کرونا گشتیم و توانستیم این موفقیت را کسب کنیم.
کد خبر: ۴۳۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ - 04January 2021

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز در یادواره شهدای مدافع سلامت استان کرمان اظهار داشت: سال گذشته توفیق داشتم برای عرض ارادت به شهدای هویزه در سالروز شهادت آن عزیزان عازم خوزستان شوم. یک ساعت قبل از نماز صبح بلند شدم و گوشی را باز کردم؛ غیرمنتظره خبر شهادت جانگداز سردار رشید اسلام را قرائت کردم و تا مغز استخوانم آتش گرفت.

وزیر بهداشت عنوان کرد: مراسم هویزه را با اندوه نیمه‌تمام گذاشتم و برگشتم و در تشییع پیکر ایشان توفیق داشتم در کرمان باشم و چه صحنه‌هایی از عشق و دلبستگی به سردار خلق شد.

وی تصریح کرد: بعد از اینکه تعدادی در زیر دست و پا بودند و به بیمارستان منتقل شدند، به بیمارستان‌ها رفتم برای سرکشی، کودکی حدود هفت‌ساله در کما بود. وقتی آمدم بیرون مادرش از من پرسید آقای وزیر تو را به روح سردار سلیمانی بگو فرزندم خوب می‌شود؟ سردار چه کرده بود اینگونه مادر از من می‌پرسد به روح سردار سلیمانی بچه‌ام خوب می‌شود. چه کرد که این جمعیت عظیم از همه اندیشه‌ها و خطوط و تفکر به عشق سردار به راه افتاد به کرمان آمد با آن همه ازدحام چه چیز می‌تواند یک انسان را این‌قدر عزیز کند.

نمکی افزود: فکر می‌کنم شهادت سردار سلیمانی غیر از رستگاری خودش در اوج شهادت اولین اتفاقی که می‌افتد تغییر و فروپاشی فردی است که به دست پلیدش مایه پیوستن این عزیزان به معشوق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی به بی‌آبرویی تروریست‌های بین‌المللی افزود و رسوایشان کرد. آن‌هایی که فکر می‌کردند با ترور این مرد بزرگ پیروزی به دست می‌آورند، دنیای اسلام را منقلب و وحدت مقاومت را بیشتر کردند.

نمکی با اشاره به اینکه من هم داغ سردارانم را در جبهه سلامت همانند سردار سلیمانی که سرداران و سربازانش را در دفاع از حرم از دست داد، دارم، ادامه داد: به نظر من بزرگترین خصیصه سردار سلیمانی عاشقی بود. بزرگترین نشان دلبستگی و دلدادگی این بزرگمرد روح بلند عارفانه و عاشقانه بود، دلی داشت سرشار از محبت و سوز و گداز و سینه‌ای سوخته برای این سرزمین داشت.

وی ابراز کرد: سردار سلیمانی سینه‌اش را آماده پذیرایی از عشق الهی کرده و رنج‌کشیده بود، آرام و بی‌قرار بود. پایداری دولت سلیمانی دلدادگی عشق الهی‌ است، یکی از ناب‌ترین ویژگی این مرد بزرگ فروتنی، مردم‌دوستی، صبوری و بی‌اعتنایی به دنیا بود.

وزیر بهداشت بیان کرد: سیاست‌زدگی جزئی از وجودش نبود و فقط زیر خیمه ولایت بود و یک عمود قبول داشت و آن هم رهبری بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرحی که با نام مقدس او مزین شد چه افتخاری برای نظام آفرید، تصریح کرد: وقتی کرونا آمد در اوج تحریم‌های ظالمانه بودیم، دشمن همه راه‌ها را برای ما بسته بود. با غیرت و همت و شجاعت همه فرزندان این سرزمین ۵۵ روز پیک را به گونه‌ای مهار کردیم که مرگ‌ها به زیر ۴۰ رسید و به صادرکننده ماسک و... بدل شدیم.

وی بیان کرد: حماسه‌ای خلق شد و عظمت ملت ایران نمایان‌تر شد. کسانی که بیشتر از ما همه چیز داشتند تا اینکه برای ما برآورد کردند که در ماه نوامبر و دسامبر ایران مرگ بالای هزار و ۲۰۰ نفر را تجربه خواهد کرد، دوباره دور هم جمع شدیم تجربه‌ای که با دوستانمان در بسیج داشتیم را دوباره احیا کردیم.

نمکی یادآور شد: وقتی طرح، طراحی شد، زیباترین اسم، شهید قاسم سلیمانی برای این طرح بود که بر آن گذاشتیم که عزیز و محبوب ائمه (ع) و خدا و خانواده شهدا بود و متوسل شدیم به آبروی حاج‌ قاسم، اتفاق بزرگی رقم خورد که در دنیا مثال‌زدنی شد. همه پیش‌بینی‌ها در همه جا محقق شد و بیشتر هم شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما از مرگ یا بیماری کسی خوشحال نیستیم، اما مرگ‌های آمریکا از سه هزار تا رد شد، آلمان و... از یک‌هزار مورد در روز عبور کرد، افزود: ولی در کشور ما به نسبت قبل از شروع طرح به حداکثر یک سوم رسید و میزان بستری‌ها به حدود ۳۰ درصد کاهش یافت و کسانی که قبول ندارند را دعوت می‌کنیم به بیمارستان‌ها بروند و تخت‌های خالی را ببینند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان کرد: همراهی همراهان حاج‌ قاسم با مدافعان سلامت عظمتی بزرگ در کشور خلق کرد و طی ۴۰ روز به این دستاورد بزرگ ملی رسیدیم. با شیوه حاج‌ قاسم که خانه به خانه به‌دنبال ویروس داعش می‌گشت، ما به دنبال کرونا گشتیم و توانستیم این موفقیت را کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مفتخریم، همدلی بین بسیج و نیرو‌های مسلح، هلال‌ احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد و بدنه دولت و تمام کسانی که در نظام سلامت اعم از بهورز، خانه بهداشت تا متخصصان برجسته همه توانستند این حماسه عظیم ملی را خلق کنند و امیدواریم روز و روزگار خوش‌تر برای جمهوری اسلامی در پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها