رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس مطرح کرد؛

چگونگی انتقام سخت ایران کابوسی برای نیرو‌های نظامی و سیاسی آمریکا

جوکار با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید به‌زودی منطقه را تخلیه کنند، گفت: چگونگی انتقام سخت ایران، تبدیل به کابوسی برای نیرو‌های نظامی و سیاسی آمریکا شده است.
کد خبر: ۴۳۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ - 06January 2021

چگونگی انتقام سخت ایران کابوسی برای نیرو‌های نظامی و سیاسی آمریکابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌‎پرس، محمدصالح جوکار رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگویی، با اشاره به حضور تنش‌زای جنگنده‌های آمریکایی در منطقه خلیج فارس اظهار داشت: این حضور به‌خاطر سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی است چراکه چگونگی انتقام سخت ایران، تبدیل به کابوسی برای نیرو‌های نظامی و سیاسی آمریکا شده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید به‌زودی منطقه را تخلیه کنند، افزود: همین حضور میلیونی مردم عراق در راهپیمایی سالگرد شهادت سردار دل‌ها و شعارهای‌شان در خصوص اخراج آمریکا از کشورشان نشان می‌دهد که آن‌ها با حضور آمریکایی‌ها در کشورشان مخالف هستند؛ لذا عدم خروج آمریکا از عراق؛ هزینه‌بر خواهد بود.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس نهم گفت: علت دیگر حضور جنگنده‌های آمریکا در منطقه، ترس و وحشتی است که از جبهه مقاومت و توسعه آن دارند. طبق گفته خودشان، طی این سال‌ها هفت هزار میلیارد برای مقابله با جبهه مقاومت هخرج کرده اند، اما موفق نشده‌اند.

وی با بیان اینکه حضور ناو و جنگنده‌های آمریکایی در منطقه نوعی اقدام پیشگیرانه از سوی آنهاست، افزود: اگر آمریکایی‌ها آغازگر یک شلیک باشند، مطمئناً شلیک‌های بعدی متعلق به دیگران خواهد بود و اگر جنگ را شروع کنند پایان جنگ را گروه و یا کشور دیگری در منطقه رقم می‌زند.

جوکار خاطر نشان کرد: اهداف متحرک و ثابت آمریکایی‌ها در منطقه آسیب‌پذیر است و خودشان می‌دانند که هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و این حضورشان در منطقه تنها جنبه مانوری و تبلیغاتی دارد. با آمادگی دفاعی و نظامی که ایران دارد، قطعاً اگر آمریکا یک گام برای بی‌ثباتی منطقه بردارد، چنان مانند برق بر سرش خراب می‌شویم که نتواند کاری کند.

رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: قدرت آمریکا از لحاظ اقتصادی، بین‌المللی و سیاسی رو به افول است و دیگر حرفی برای گفتن در عرصه بین المللی ندارند. دوره نظام‌های چند قطبی در حال شکلگیری است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار