مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی:

نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس تبیین و ترویج شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی گفت: باید تلاش‌ها و مبارزات روحانیت در دوران دفاع مقدس حفظ و اطلاع‌رسانی شود چرا که در غیر این صورت دشمنان با تحریف ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس، موارد وارونه‌ای را تحویل نسل آینده خواهند داد.
کد خبر: ۴۳۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ - 06January 2021

نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس ترویج شودسرهنگ «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: روحانیون در دوران دفاع مقدس نقش مؤثر و ویژه‌ای داشتند و همپای سایر اقشار در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل حرکت کردند.

وی با اشاره به نقش پررنگ روحانیت در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: روحانیون در دوران دفاع مقدس در حوزه‌های تبلیغی و ترویجی‏، پشتیبانی و امدادرسانی‏، رزمندگی و حضور در خط مقدم‏ و فرماندهی و هدایت گری جنگ در سطوح مختلف‏ نقش فعال و تأثیرگذاری داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود 150 رزمنده و 60 شهید روحانی در استان خراسان‌جنوبی، بیان داشت: روحیه جهاد و ایثار چه در دوران انقلاب اسلامی، چه در دوران جنگ تحمیلی و چه هم‌اکنون در بین روحانیون و طلاب به صورت گسترده وجود دارد.

فلاحی با بیان اینکه در هر عرصه‌ای که نیاز به حضور و جهاد بوده بهترین نوع مشارکت را از روحانیون شاهد بودیم، تبیین کرد: از همان ابتدای شیوع و گسترش ویروس کرونا روحانیت در جبهه مبارزه با این ویروس و کمک‌های مؤمنانه نقش‌آفرینی کردند.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته در زمینه بصیرت‌افزایی روحانیون نقش مهمی در آگاهی دادن به مردم داشتند و اکنون نیز خود را سرباز مردم و انقلاب می‌دانند و در همه صحنه‌های دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی حضور دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: باید این تلاش‌ها و مبارزات حفظ و اطلاع‌رسانی شود چرا که در غیر این صورت دشمنان با تحریف ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس، موارد وارونه‌ای را تحویل نسل آینده خواهند داد.

این مسئول با تأکید بر اینکه روحانیون خاطرات بسیار ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس دارند که باید این خاطرات تبیین و ترویج شود، گفت: متأسفانه هدف دشمن کمرنگ نشان دادن نقش‌آفرینی روحانیت در دفاع مقدس است لذا باید نقش تبلیغی و ترویجی روحانیون در آن دوران تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها