رئیس سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد؛

کاهش ۶۰ درصدی بیماران کرونایی در طرح شهید «سلیمانی» / مشارکت ۲۴۰ هزار بسیجی در طرح

«مسلم چشمی» گفت: امروز حدود ۷۰ درصد مرگ و میر و حدود ۶۰ درصد بیماران بستری کرونایی کاهش داشتیم که از نتایج طرح شهید سلیمانی بود.
کد خبر: ۴۳۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲ - 06January 2021

کاهش 60 درصدی بیماران کرونایی در طرح شهید «سلیمانی»/ مشارکت 240 هزار بسیجی در طرحبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «مسلم چشمی» رئیس سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین و مسئول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی کشور در حاشیه اجرای این طرح با بیان اینکه به عنوان کمیته ارزیابی و پایش قرارگاه شهید سلیمانی به استان‌های مختلفی سفر می‌کنیم، اظهار داشت: مازندران اولویت داشت بخاطر اینکه چهار شهر این استان در وضعیت قرمز هستند و خود استان هم قرمز ارزیابی می‌شود تا با همفکری سپاه و بسیج مشکلات را بررسی کنیم.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی طرح مشترکی است بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت که دارای چهار کمیته است و کمیته شناسایی و پایش دم در منازل بر اساس فرمت مورد نظر افراد را شناسایی و یا بیماریابی فعال می‌کنند.

چشمی ادامه داد: در کمیته مراقبتی که شامل تیم پزشکی است افراد بیمار کرونا و با علامت مثبت در منزل توسط پرستار و بهیار مراقبت درمانی قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه در کمیته حمایتی افراد قرنطینه شده در منزل به لحاظ اقتصادی مورد حمایت قرار می‌گیرند، گفت: در کمیته نظارتی به اجرای درست پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌شود.

وی با عنوان اینکه در کل کشور ۶۵ میلیون نفر شناسایی و غربالگری شدند، افزود: این حجم غربالگری با مشارکت حدود ۲۴۰ هزار بسیجی انجام شده است و این طرح تنها طرح و مفیدترین و موثرترین طرح است که باید انجام می‌شد و طرح محدودیت تردد نیز به این طرح کمک کرد.

چشمی ادامه داد: امروز حدود ۷۰ درصد مرگ و میر و حدود ۶۰ درصد بیماران بستری کرونایی کاهش داشتیم که به گفته وزارت بهداشت از نتایج این طرح بود.

این مسئول با بیان اینکه بسیج و سپاه در سه کمیته بیشترین فعالیت را دارد و کار توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود که بر پایه کمک‌های مومنانه است، ادامه داد: در بحث نظارتی بسیج اصناف کمک می‌کند و در بحث پایش و شناسایی بسیجیان پایگاه‌ها فعال هستند و درصد خیلی زیادی از طرح توسط بسیج و سپاه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار