مروری بر زندگی‌نامه شهید «عباس ارشدی‌پور»

پس آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های نور شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ دهم دی ماه سال 1365 در حین بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز به درجه رفیع شهادت رسید.
کد خبر: ۴۳۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ - 07January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی، شهید «عباس ارشدی‌پور» در دهم تیر ماه سال 1343 به دنیا آمد و  پس آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های نور شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ دهم دی ماه سال 1365 در حین بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز به درجه رفیع شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «عباس ارشدی‌پور» در دهم تیر ماه سال 1343 به دنیا آمد. وی با تعالیم پدر و مادر عالم و مومن خود بنده‌ای صالح بار آمد و علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت نشات گرفته از تربیت مکتبی خانواده و متاثر از تعالیم انسان‌ساز امام خمینی(ره) بود که روح ایمان و شهادت را در جسم وی دمیده و در نهایت نیز در پیشگاه خداوندی روسفید عازم دنیای ابدی‌اش گرداند.

قائم الصلوة بودن، امر به معروف و نهی از منکر، قناعت، تواضع از جمله ویژگی‌های بارز شهید ارشدی پور بود، او در جهات علمی نیز همچون جنبه‌های معنوی و اعتقادی پیشرفتی چمگیر داشت و پس از اخذ دیپلم وارد دانشگاه شد و در رشته‌ی طراحی جامدات، به تحصیل علوم عالی مشغول شد.

در جریان جنگ تحمیلی نیز روزها درس می‌خواند و شب ها نیز در تولید مهمات کارگاه دانشکده‌ی فنی دانشگاه تبریز مشغول کمک بود، وی بارها و بارها به میایدن نبرد اعزام شد تا از تمامیت ارضی و خاک و ناموس خویشتن دفاع کند، وی در نیمسال اول سال 65-66 به منظور جبران عقب ماندگی‌های درسی به جبهه اعزام نشد، در این برهه نتوانست نسبت به جنگ و دفاع از خاک کشور اسلامی‌اش بی‌تفاوت باشد، از این رو به محض اطلاع از راه‌اندازی خط تولید مهمات در دانشکده‌ی فنی دانشگاه تبریز توسط واحد خودکفایی سپاه پاسداران، بی‌هیچ درنگی به جمع دانشجویان داوطلب برای کمک در این راستا ثبت نام کرد.

وی در نهایت، در میان ایمان، اخلاص، شجاعت و ایثار، در شبانگاه خونین 27 دی ماه 1365 دانشکده فنی دانشگاه تبریز، جان پاک خویشتن را مزین به شهادت کرده و راهی دیار باقی شد.

گفتنی است؛ 27 دی ماه، یادآور روزی است که دانشجویان بسیجی پیرو خط امام، در میان دانشگاه تبریز شهد شیرین شهادت را چشیده و به مقام شهادت نائل آمدند، در این روز خونین و در اثر بمباران دانشگاه تبریز، 22 تن از دانشجویان مشغول در کارگاه تهیه مهمات شهید شده و هشت تن دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار