مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

نقش مربیان آموزشی در دفاع مقدس نگارش شود

سرهنگ «محسن رشیدی» نگارش نقش مربیان آموزشی در دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: آیندگان در مورد ما قضاوت خواهند کرد و برایشان سوال پیش می‌آید که در جنگ هشت ساله چه کسانی وظیفه آموزش‌های نظامی را برعهده داشته‌اند.
کد خبر: ۴۳۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ - 07January 2021

نقش مربیان آموزشی در دفاع مقدس نوشته شود

به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» در دیدار با مربیان آموزشی دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی فرصت مناسبی است که مربیان آموزشی پیشکسوت دوران دفاع مقدس بار دیگر گرد هم جمع شوند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به فعالیت ۳۲۰ مربی آموزشی دوران دفاع مقدس در لرستان، اشاره کرد و افزود: امروز مسئولیت خطیر ما ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس است و تا زمانی‌که خاطرات را ثبت نکنیم، ماموریت ما پایان نیافته است.

وی اذعان داشت: تاکنون  200 کتاب مرتبط با دفاع مقدس لرستان، در این اداره‌کل جمع‌آوری شده است که نسبت به تعداد رزمندگان و نقش این استان در دوران دفاع مقدس، بسیار اندک است.

سرهنگ رشیدی بررسی و نگارش نقش مربیان آموزشی در دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: آیندگان در مورد ما قضاوت خواهند کرد و برایشان سوال پیش می‌آید که در جنگ هشت ساله کسانی بوده‌اند که وظیفه آموزش‌های نظامی را بر عهده داشته‌اند، این افراد خودشان چگونه آموزش دیده‌اند و تجربیات خود را چگونه به دیگران منتقل کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه در دانشنامه دفاع مقدس باید به همه ابعاد آن دوران هشت ساله توجه شود، تصریح کرد: جوانان و آیندگان باید بدانند  نقش مراکز و مربیان آموزشی در دفاع مقدس چه بوده است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، لرستان 18 هزار نیروی آموزشی داشته است، بیان کرد: باید اطلاعات و آمار مراکز آموزشی استان گرد آوری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: یکی از مواردی که در دانشنامه دفاع مقدس نباید از آن غفلت کرد، استفاده از انواع سلاح‌های است که  از آنها در جنگ هشت ساله  استفاده می‌شده است.

رشیدی  با بیان اینکه در تاریخ دو آسیب تحریف و فراموشی وجود دارد،  گفت: اگر امروز ما خاطرات دفاع مقدس را ننویسیم، به فراموشی سپرده می‌شوند و اشخاصی در مورد دفاع مقدس خواهند نوشت که آن دوران را درک نکرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار