فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

شهید سلیمانی در میدان عمل به خوبی «ما می توانیم» را اثبات کرد

سردار کریمی گفت: شهید سلیمانی در میدان عمل به خوبی ما می توانیم را اثبات کرد و در میدان های سخت حاج قاسم توانست ناممکن ها را به ممکن ها تبدیل کند و امروز در مقابله با مشکلات به شدت نیازمند این روحیه هستیم.
کد خبر: ۴۳۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶ - 07January 2021

شهید سلیمانی در میدان عمل به خوبی

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در دیدار با رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: جایگاه آموزش و پرورش در نظام اسلامی یک جایگاه پراهمیت و البته ارزشمند است، چراکه مجموعه آموزش و پرورش یکی از مردمی ترین مجموعه ها است و بزرگترین نهاد تربیتی در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: از جهت دیگر شغل معلمی در انقلاب اسلامی یک شغل مقدس است و اینکه حضرت امام (ره) معلمی را شغل انبیاء الهی می دانند دنیایی از مفاهیم و محتویات در این تعبیر نهفته و امروز جامعه آموزشی باید این جمله را به خوبی تبیین کنند.

فرمانده سپاه روح الله اظهار کرد: معلمان با تربیت نسل هایی که در انقلاب اسلامی داشته اند سبب رویش نسل های حماسه ساز شده اند و امروز شکوفایی و پیشرفت هایی که در کشور شاهد هستیم نتیجه تلاش های معلمان است و جایگاه معلمی در انقلاب اسلامی همواره سربلند است.

وی با بیان اینکه امروز آن چیزی که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تبیین مکتب شهید سلیمانی در آموزش و پرورش است،گفت: مکتب شهید سلیمانی دارای ابعاد گسترده ای است و از همه نظر کارآمد و آموزش و پرورش می تواند در همه زمینه ها این مکتب را عملیاتی کند.

کریمی افزود: ویژگی ها و شاخصه های مهمی که در سیره شهید سلیمانی وجود دارد اگر در نسل جوان طنین انداز شود شاهد یک آینده ای موفق خواهیم بود و مکتب شهید سلیمانی بسیار می تواند در تحقق و تشکیل تمدن اسلامی موثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه در مقابل دشمنان ثابت قدم بود، گفت: شهید سلیمانی در مقابل امت اسلامی عطوفت و مهربانی قابل توجهی داشت و این به تاسی از مکتب اسلام ناب محمدی (ص) است که حاج قاسم به خوبی توانست خود را پرورش دهد.

فرمانده سپاه روح الله تأکید کرد: شهید سلیمانی یک مجاهد فی سبیل الله بود که تنها در جهت رضایت الهی فعالیت می کرد و امروز برای ساختن آینده ای روشن و امیدبخش به چنین جوانانی نیازمند هستیم.

وی گفت: شهید سلیمانی در میدان عمل به خوبی ما می توانیم را اثبات کرد و در میدان های سخت حاج قاسم توانست ناممکن ها را به ممکن ها تبدیل کند و امروز در مقابله با مشکلات به شدت نیازمند این روحیه هستیم و لذا تنها جایی که می تواند روحیات و ویژگی های شهید سلیمانی را در بین مردم و جوانان به یک فرهنگ قالب تبدیل کند آموزش و پرورش است.

کریمی افزود: انقلاب اسلامی در همه ابعاد کارآمد است و این مسئله را تجربه چهل سال گذشته نشان داده چراکه علیرغم تهدیدات و تحریم های ناجوانمردانه راه شتابنده انقلاب متوقف نشده و امروز با وجود بیانیه گام دوم و مکتب شهید سلیمانی در انقلاب اسلامی نیازی به سندهایی چون ۲۰۳۰ نخواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: تلاش های بسیج مداحان در طی این سال ها بسیار قابل تقدیر است اما آن چیزی که امروز مطالبه مهم از جامعه فرهنگی کشور محسوب می شود تلاش برای محتوا در آموزش و اقدام جهادی در پرورش است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها