نشستی صمیمی با نویسندگان دفاع مقدس اما پر از دغدغه‌های ناگفته...

رونمایی از کتاب چشم‌های شرجی نوشته مریم عرفانیان، توسط سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس بهانه خوبی شد تا نویسندگان و هنرمندان این حوزه و برخی مسئولین لشکری و کشوری در نشستی گرم و صمیمی از حساسیت این راه پر زحمت سخن به میان آورند.
کد خبر: ۴۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷ - 18March 2015

نشستی صمیمی با نویسندگان دفاع مقدس اما پر از دغدغه‌های ناگفته...

به گزارش دفاع پرس، در این نشست که با حضور خانم مباشری نماینده سرلشکر دکتر فیروزآبادی، حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ناوسالار یکم صفوی پور سرپرست معاونت فرهنگی نیروی دریایی سپاه پاسداران، جمعی از مسئولان نیروی دریایی سپاه پاسداران، مدیران سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، بانوان اهل قلم، خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان، گروههای هنری و نمایشی حضور داشتند؛ مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به غیرت و فداکاری های آن دوران گفت: هویت ملتی که ایستاد و از ارزش ها کوتاه نیامد و حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد باید بازگو شود و نویسندگان وظیفه دو چندان نسبت به سایرین در زنده نگه داشتن یاد شهدا دارند.

مجتهد زاده در ادامه  ضمن تقدیر از حضور نویسندگان حوزه دفاع مقدس کشور در این نشست خطاب به آنان عنوان کرد: ملتی که بداند هویت غنی دارد برای تلاش انگیزه بیشتری خواهد داشت تا بتواند این هویت را از دست یازی دشمنان حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه چه ایثارها که با قلم شما و انجام درست رسالت شما بر جامعه در ترویج این فرهنگ و ایجاد گفتمان مشترک تاثیر گذاشته ؛ خاطر نشان کرد: سینه بازماندگان شهدا مخزن اسرار گنجینه های ارزشمندی است که بوسیله شما ماندگار و نهادینه می شود.

در این نشست همچنین نماینده ولی فقیه در سپاه قدس به ایراد سخن پرداخت و نویسندگان را در حکم مجاهدینی خطاب کرد که در زمان پر خطر امروز برای توسعه و تثبیت فرهنگ دفاع مقدس می کوشند.

حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی هم چنین خطاب به نویسندگان حاضر ابراز داشت: یقین دارم شما نویسندگان با خلق آثاری این چنینی از باب جهاد بالجنه وارد بهشت می شوید اما برای نشر کامل ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس هنوز راه درازی در پیش داریم.

شیرازی با تاکید بر اینکه کتابهایی که خانم ها می نویسند با کتاب هایی که آقایان می نویسند تفاوت دارد؛ به ذکر نمونه هایی از دیدگاههای مقام معظم رهبری در این خصوص پرداخت و افزود: کتاب های تفریض مقام معظم رهبری بر کتابهایی که نویسندگان و یا نقش آفرینان آن زنان حماسه ساز بوده اند ؛ همچنین  تجلیلی که ایشان در جلسات از کتاب "دختر شینا" فرمودند؛ همه اینها نشانگر این نکته مهم است که مقام معظم رهبری، دقت بیشتر و حوصله بهتر و ظرافت بهتر در این نوشته ها را مورد تایید و تحسین قرار می دهند و این موضوع مسئولیت شما خانم ها را در قبال ترویج ارزشهای دینی، سنگین تر می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در پایان سخنانش با مهم شمردن سهم عظیم زحمات نویسندگان دفاع مقدس که در این زمینه  قلم زده اند عنوان کرد:  نتیجه این همه زحمت این است که مردم گرایش به فرهنگ دفاع مقدس پیدا کرده اند با این اوصاف در کنار کتاب هایی همچون "دختر شینا" "من زنده ام" و "یک دریا ستاره " حتی تدوین کتاب برای هر همسر رزمنده ضرورت دارد چراکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند اگر صبر و حوصله خانم ها در خانه نبود همسران  نمی توانستند در میدان جنگ از انقلاب  دفاع کنند و شهید شوند و فرمودند اگر نگوییم سهم خانم های شهدا و رزمندگان بیشتر از شهادت نیست قطعا کمتر نیست.

همچنین در این نشست لاله افتخاری عضو فراکسیون دفاع مقدس مجلس ، به طرح موضوعات قانونی مربوط به حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس پرداخت و حمایت قانونی و نظارت های اجرایی از هنرمندان و نویسندگان این حوزه را تشریح کرد.

در این نشست انسیه شاه حسینی کارگردان سینما و نویسندگانی همچون معصومه سپهری، نویسنده کتاب لشکر خوبان، دکتر آباد نویسنده کتاب من زنده ام، بهناز ضرابی زاده، راضیه تجار، مریم سادات ذکریایی، مرضیه وزیری، مریم عرفانیان، به چالش ها و موانع پیش روی نویسندگان اشاره و راهکارهایی در این زمینه ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها