نماینده ولی فقیه در مازندران:

غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم تصمیم انقلابی مجلس برای رفع تحریم‌ها بود

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» گفت: غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم تصمیم انقلابی مجلس برای رفع تحریم‌ها بود و همکاری قوه اجراییه و مقننه در اجرایی کردن این مصوبه مایه تشکر و تقدیر است.
کد خبر: ۴۳۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ - 08January 2021

غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم تصمیم انقلابی مجلس برای رفع تحریم‌ها بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در خطبه‌های مجازی نمازجمعه با اشاره به آیاتی از سوره حج و بیان اینکه خدا فرستادگانی به سوی بشر دارد، اظهار داشت: حضرت محمد (ص) فرستاده خدا است و در برابر او وظیه ما سنگین است.

وی افزود: پیغمبر اکرم افضل همه پیامبران است و امتش سرآمد امتهای دیگر است و خاتم المرسلین بودن ایشان از ویژگی‌های دیگر است.

محمدی لائینی با بیان اینکه پیامبر اکرم رحمت برای همه عالمین است، افزود: دین پیامبر ما دین رحمت است و دستاورد این رسالت نه تنها برای انسانها بلکه برای فرشتگان و موجودات دیگر نیز رحمت است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه وجود پیامبر و دین او دستاوردش رحمت است، گفت: اهل بیت او هم اهل بیت رحمت هستند و با خوان کرم و اخلاق حسنه و برخورد زیبای خود برای بشریت از خودشان مایه گذاشتند.

محمدی لائینی گفت: دشمنان ما با سیاه‌نمایی و تبلیغات نادرست‌‌شان از دین و پیامبر رحمت جریان‌های نادرستی را براه می‌اندازند تا اسلام را یک دین خشن و دین جنگاور و خونریز و سفاک نشان بدهند.

وی ادامه داد: جریان داعش و وحشی‌گری داعشیان و دیگر جریان‌های تکفیری تروریستی که توسط یک عده مسلمان دست پروده غرب انجام می‌شود تا مردم جهان نسبت به دین اسلام ذهنیت منفی پیدا کنند.

امام جمعه ساری اضافه کرد: اینها همان کفار صهیونیست و صهیونیستها و عوامل و ابزارشان، سرویسهای اطلاعاتی جاسوسی امنیتی دنیای استکبار و عوامل استکبار هستند که برای به حاشیه راندن اسلام این جریانها را بوجود آوردند تا از اسلام چهره خشن و کریه بسازند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اگر این نبود تمام دنیا به اسلام راغب و متمایل می‌شد، فقط برای اینکه مردم را از گرایش به اسلام باز دارند چهره خشن از دینی که سراپا رحمت است، نشان دادند.

وی با بیان اینکه مراسم خرافی یک دسته شیعیان انگلیسی مزدور در ایام عزاداری که فحش، ناسزا، لعن و نفرین نسبت به نمادهای دیگر مذاهب دارند زمینه‌های جنگ و نزاع و تفرقه را برمی‌انگیزند، افزود: یک دسته مسلمانان سنی مزدور آمریکایی زمینه‌ساز چنین سیاه‌نمایی از اسلام و مسلمانان می‌شوند.

امام جمعه ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 18 دی ساری و رحلت آیت الله مصباح یزدی ایشان را فیلسوف، دانشمند، متفکر، مفسر، مجتهد و با قوا و عارف و بصیر و با صفا دانست که به فرموده مقام معظم رهبری، علم و بصیرت به معنای حقیقی کلمه و صفا در وجودشان جمع است.

امام جمعه ساری ضمن قدردانی از تجلیل شایسته مردم از شهید سلیمانی گفت: شرایط کرونا در مازندران نامساعدتر است و در حال پشت سر گذاشتن موج سوم هستیم و شرایط حساس است و باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنیم و مواظب باشیم ویروس جهش یافته خطرناک انگلیسی به کشور ما نرسد.

محمدی لائینی با بیان اینکه مردم در سالروز شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس تجلیل شایسته و متناسب  انجام دادند، گفت: امروز یوم الله درهم کوبیده شدن پایگاه آمریکایی عین الاسد است و خدا را شاکریم که مردم ما چنین یوم الله‌هایی را می‌آفرینند.

وی با ابراز تأسف از حادثه جان باختن دهها نفر در تشییع شهید سلیمانی در کرمان، حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را نقطه ماجراجویی‌های تروریستی آمریکا و پیامدهای شوم حضور آمریکایی‌ها در منطقه دانست و با بیان اینکه خانواده‌های این جان باختگان با صبر و متانت و نجابت خود مایه تشکر و قدردانی ملت را فراهم کردند، گفت: باید در این جریان ماجرای واقعی روشن شود و مسئولین برای حق و حقوق خانواده‌ها تصمیم بگیرند.

امام جمعه ساری با اشاره به تجلیل شایسته مردم در اربعین شهید فخری‌زاده و شهادت شهید هسته‌ای احمدی روشن در 21 دی گفت: به شهیدان فخری زاده‌ها و احمدی روشن‌ها افتخار می‌کنیم و خوشبختانه در سالروز شهادت این عزیز بزرگوار شاهد بودیم که در ایران تصمیم انقلابی برای غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم انجام شد و با همت مجلس و مصوبه انقلابی مجلس برای رفع تحریم‌ها باید این اقدام می‌شد که بر اساس ماده 36 برجام است و چیز خارجی نیست و همکاری قوه اجراییه و مقننه در اجرایی کردن این مصوبه مایه تشکر و تقدیر است.

وی به انحلال شورای اسلامی شهر ساری اشاره کرد و افزود: استانداری به عنوان قائم مقام باید تصمیم بگیرد و زودتر تصمیمات لازم برای اجرای امور شهری گرفته شود.

محمدی لائینی از ناظران انتخابات درباره بررسی صلاحیت داوطلبان منتخبان شوراها خواست تا توجه ویژه‌ای داشته باشند و عنوان کرد: بروز فساد در شوراها مردم را مأیوس و دشمنان را خوشحال می‌کند و باید در انتخاب و گزینش شوراها دقت لازم را داشته باشیم و انسان‌های شایسته، دارای صلاحیت و باتقوا روانه کنیم زیرا کسانی که میلیاردی خرج و هزینه می‌کنند شایستگی لازم برای ورود به شورا را نخواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار