جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا مطرح کرد؛

امر به معروف و نهی از منکر اصلی‌ترین راه وصول مسئولیت‌های اجتماعی

سردا شرفی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، اصلی‌ترین راه وصول مسئولیت‌های اجتماعی است، گفت: سالم سازی جامعه با اجرای این فریضه میسر می‌شود.
کد خبر: ۴۳۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴ - 10January 2021

امر به معروف و نهی از منکر اصلی‌ترین راه وصول مسئولیت‌های اجتماعیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، سردار «محمد شرفی» جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در جلسه ارتباط تصویری آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی انتظامی اظهار داشت: در زندگی حیات طیبه اسلامی اقامه هر واجبی متکی به امر به معروف و نهی از منکر است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین راه در رابطه با ورود و وصول مسئولیت‌های اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: براساس اسناد بالادستی قانون بر همه ما این تکلیف نهاده شده است.

وی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ و گسترش معروفات و کاهش چشمگیر منکرات از جمله اهداف فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

سردار شرفی با اشاره به اینکه احیاء فضائل اخلاقی، ارزش‌های اسلامی و روحیه انقلاب گری یکی از شاخصه‌های مهم امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: در این خصوص سالم سازی در جامعه هدف بایستی مورد توجه قرار گیرد.

این مقام ارشد انتظامی افزایش توانمندسازی و مهارت افزایی فرماندهان و مسئولان در تمام سطوح متناسب با معیار‌های دینی را از راهبرد‌های کلان در ارتباط با فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان و تقویت انگیزه‌های دینی فرماندهان و مسئولان و ایجاد فضایی انگیزشی و رقابتی در بین آنان و کارکنان و آموزش آمران امر به معروف و ناهیان از منکر از دیگر راهبرد‌های کلان برشمرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به اینکه با رصد هر جامعه هدف باید وضعیت آسیب شناسی آن مشخص شود، اضافه کرد: پس از شناسایی آسیب‌ها بایستی برای رفع آن‌ها راهکار‌های مناسب را با مطالعات و نیازسنجی طراحی و تدوین کرد.

وی با بیان اینکه اگر امروز در مرحله‌ای قرار داریم که ۲۲ هزار نفر از همکاران به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر فعالیت می‌کنند، افزود: باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود به عنوان مثال شبکه سازی شود و اینکه آنان را در قالب دسته و گروه‌هایی ساماندهی کرد تا در ماموریت‌های موضوعی نیز بتوان از این ظرفیت و توانمندی در راه احیاء مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در همه بخش‌ها بهره برد.

این مقام ارشد انتظامی قانونمندی را اساسی‌ترین محور فعالیت‌های نیروی انتظامی دانست و خاطر نشان کرد: آنچه که ما را در اجرای صحیح قانون ثابت قدم نگه می‌دارد، اعتقاد به ولایت فقیه و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و باور‌های دینی است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها