مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

دشمن دارای برنامه و توطئه علیه انقلاب است/ هدف آمریکا مبارزه با اصل ولایت فقیه است

حجت الاسلام «غلامحسن تسخیری» گفت: اگر برای انقلاب اسلامی حادثه‌ای اتفاقی بیفتد برای همیشه اسلام تمام می‌شود؛ لذا دشمن دارای برنامه و توطئه علیه انقلاب است.
کد خبر: ۴۳۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ - 11January 2021

دشمن دارای برنامه و توطئه علیه انقلاب است/ دشمن با نوع مدل حکومت جمهوری اسلامی کار داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «غلامحسن تسخیری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا شامگاه یکشنبه در مراسم اولین سالگرد شهید «سلیمانی» در آمل با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، و نیز شهید محسن فخری‌زاده به اهمیت بصیرت اشاره کرد و اظهار داشت: اگر موضوعات سیاسی را بلد باشیم در بلا‌ها، امتحان‌ها و فتنه‌ها سربلند بیرون می‌آییم.

وی با بیان اینکه عصر مامون و دوران ولیعهدی امام رضا (علیه السلام) یک عصر پیچیده‌ای است، افزود: در میان خلفا چه در بنی‌امیه و چه در بنی‌عباس کسی را زیرک‌تر و سیاسی‌تر از مامون نمی‌توانید پیدا کنید؛ مامون بسیار آدم زرنگی بود و قرار بود کاری را انجام دهد که خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس در رابطه با ولایت نتوانستند انجام بدهد. بنی‌امیه و بنی‌عباس یک راه مشابه را طی می‌کردند.

هدف آمریکا مبارزه با اصل ولایت فقیه است

حجت الاسلام تسخیری ادامه داد: دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا که هدف آن‌ها با مبارزه با اسلام و انقلاب اسلامی و نیز مبارزه با اصل ولایت فقیه است؛ لذا موضوع آن‌ها مشترک است، اما در براندازی تاکتیک‌های آن‌ها متفاوت است.

وی افزود: در دوران بنی‌امیه، شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، شهادت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در مسئله صلح امام حسن (علیه السلام) و نیز در کربلا و واقعه عاشورا، همه این مسائل با جنگ و اختناق همراه بود لذا حتی در عصر امام سجاد (علیه السلام) و نیز در عصر امام کاظم (علیه السلام) دوباره تهدید‌ها شروع می‌شود که بنی‌عباس رویه بنی‌امیه را پیش می‌گیرد؛ و همه برعلیه اهل بیت (ع) اقدام می‌کردند.

این مسئول عنوان کرد: یک اتفاق در عصر امام باقر (علیه السلام) و امام صادق (علیه السلام) افتاد که در آن عصر احادیث قال الباقر و قال الصادق بسیار در روایت‌ها آمده است. بعد از آن نیز تا دوران امام زمان (اروحنا فداء) همین روش خلفا علیه اهل بیت (ع) ادامه دارد.

وی بیان کرد: از امام صادق (علیه السلام) سوال کردند چرا مهدی موعود در پس پرده غیبت قرار می‌گیرد که امام فرمودند اگر امام زمان (اروحنا فداء) در میان جامعه باشد، مردم آن را به قتل می‌رسانند؛ لذا موضوع همه خلفا برعلیه ولایت است، اما در این میدان تنها مامون به شیوه خلفا برای مقابله با ولایت عمل نکرد.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه رفتار مامون با امام رضا (علیه السلام) بسیار محترمانه بود، حضرت را با احترام از مدینه آورد با احترام (علیه السلام) با او رفتار می‌کرد، گفت: مامون کار سیاسی می‌کرد و لبخند زد تا مردم را فریب بدهد و بگویند ما عاشق امام هستیم.

وی با عنوان اینکه باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا با زبان فارسی و با لبخند به مردم ایران عید را تبریک می‌گوید، افزود: اگر مراقب نباشیم دشمن با لبخند مردم را فریب داده و مسلط می‌شود و برای همیشه مردم را نابود کند. چون با خشونت، با ماشین جنگی نتوانست مردم را شکست دهد لذا این بار با لبخند و با قدم زدن مردم را فریب می‌دهد در این زمان بصیرت لازم است.

این مسئول عنوان کرد: وقتی امام رضا (علیه السلام) رفتار محترمانه مامون را دید، به خانواده‌اش گفت: برای من گریه کنید، و همراه من نیایید. مامون یک سیاسی بود که وقتی امام رضا (علیه السلام) را به مشهد می‌آورد، یک محفل بزرگی عمومی و در انظار عام و خاص اعلام می‌کند: مردم آبا و اجداد ما در بنی‌امیه و بنی‌عباس به اهل بیت خیانت کردند و خلافت برای اهل بیت است نه برای ما. امام رضا (علیه السلام) رسما موضع گیری می‌کند. امام می‌فرمایند اگر خلافت از آن شما بود چرا می‌خواهید واگذار کنید و اگر از آن شما نیست تو چه کاره‌ای که می‌خواهی آن را واگذار کنی؟! لذا مامون با تهدیدات، امام را مجبور کرد ولایتعهدی را قبول کند.

وی با طرح این سوال که آیا مامون واقعا قصدش واگذاری خلافت بود؟ گفت: بله! اما پشت این واگذاری توطئه‌های بزرگی داشت. و می‌خواست برای همیشه باب ولایت را ببندد در حالیکه پیامبر (ص) به ما مژده مهدی موعود را دادند.

دشمن دارای برنامه و توطئه علیه انقلاب است

حجت الاسلام تسخیری گفت: طبق بیانات آیت الله جوادی آملی که اگر برای انقلاب اسلامی حادثه‌ای اتفاقی بیفتد برای همیشه اسلام تمام می‌شود؛ لذا دشمن دارای برنامه و توطئه علیه انقلاب است.

وی افزود: مسئول مرکز راهبردی مهم در آمریکا رسما اعلام می‌کند که موضوع ما با جمهور‌ی اسلامی اصلا موضوع هسته‌ای نیست موضوع ما نوع مدل حکومت جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام تسخیری عنوان کرد: چرا نگذاشتند اهل بیت (علیهم السلام) به امامت و ولایت تکیه بزنند، چون نوع مدل حکومت رسول الله (ص) است که می‌تواند مدینه فاضله ایجاد کند؛ لذا نمی‌گذارند حکومت دست آن‌ها بیفتد و اگر افتاد توطئه‌های سخت علیه حکومت می‌کنند. جنگ‌های سخت راه می‌اندازند.

این مسئول ادامه داد: دشمن به همین نتیجه رسید با عَلَم یهود و صهیون نمی‌تواند در برابر اسلام بایستد، امروز باید پرچم لا الا اله الله بیاید، یک عمامه به سر بیاید اسلام را بزند. امروز باید فرد انقلابی ضد انقلاب شود تا یک انقلاب را بزند فلذا این‌ها خطرناک است.

ولایت مغز متفکر و متحرک اسلام است

وی با بیان اینکه ولایت مغز متفکر و متحرک اسلام است و اگر بتوانند ولایت را زمینگیر کنند موفق شدند، افزود: امروز بیشترین حمله به سمت ولایت فقیه است و کسانی امثال امجدها حمله می‌کنند که ۴۰ سال در حوزه علمیه درس می‌خواند، یک کلمه حرف نمی‌زند، اما بعد از ۴۰ سال علیه رهبر حرف می‌زند. بعد از چهل سال بخاطر کرونا رهبری را زیر سوال ببرد. فشار روی یک موضوع آن هم موضوع رهبری و ولایت است. دشمن می‌گوید اگر بتوانیم ولایت را بزنیم می‌توانیم بر ملت مسلط بشویم. تا زمانی که رهبر‌ی و ولایت است ما نمی‌توانیم.

وی افزود: مامون یک نامه‌ای به امام رضا (علیه السلام) نوشت مبنی بر اینکه برای من اسلام ناب را تعریف کنید. اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی و اروپایی، انگلیسی، وهابی بهایی قرار دارد. توضیحات زیادی را امام رضا (علیه السلام) برای مامون نوشت که یکی از آنهایی که امام فرمودند موضوع برائت است.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه ما تولی و تبری را درست معنی نکردیم. معنای تولی دوست داشتن اهل بیت و دشمنی با دشمنان آنان نیست، اظهار کرد: روز عاشورا بزرگان کوفه در بلندی ایستاده بودند و صحنه کربلا را می‌دیدند، و می‌دیدند چه جنایت‌هایی دارد اتفاق می‌افتد هم برای امام گریه می کنند، هم دعا می‌کنند اما برای یاری امام به میدان نرفتند.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه تولی یعنی باید کنار امام باشی نه اینکه تماشاچی باشی، ادامه داد: اتفاقا امام به این تماشاچی‌ها شکایت دارد. امام رضا (علیه السلام) می‌فرمایند اسلام ناب یعنی تبری و بیزاری که چند نمونه آن را بیان می‌کنند؛ اول بیزاری در مقابل کسانی که در طول تاریخ انسان‌های صالح، درست اندیش و درست عمل را تبعید و نفی کردند. ائمه سلام الله علیها همه تبعید شدند. وی افزود: تبعید فقط جسمی نیست بلکه یک انسان صالح را از کار کنار می‌زنند و یک آدم فاسد و خیانتکار را جای آن می‌گذارند.

حجت الاسلام تسخیری به برائت از کسانی که به مطرودین اسلام، میدان دادند، اشاره کرد و گفت: در صدر اسلام پیامبر (ص) آنها را بیرون کرد اما بعد از ارتحال به آنها پست و مقام و قدرت دادند؛ افراد فاسدی که فتنه ایجاد کردند.

نباید بگذاریم انقلاب به دست نااهلان بیفتد

این مسئول بیزاری جستن از کسانی که اموال جامعه اسلامی را در اختیار یک عده اغنیا قرار دهند و بین آنها اموال مسلمین دست به دست می‌کنند را مسئله مهمی دانست و گفت: در عصر حاضر بر سر قضیه دلار 4200 تومانی خیانت‌هایی صورت گرفت و همین دلار 4200 تومانی را در دست عده‌ای قرار دادند که ساعت به ساعت افزایش پیدا کرد و باعث تورم شد و بعد همین افراد مردم را برای رأی گرفتن فریب می‌دهند و با دوقطبی سازی جامعه، دوقطبی صلح و جنگ، رأی می‌آورند و وقتی رأی آوردند، بر گرده مردم با مشکلات اقتصادی فشار می‌آورند.

وی تصریح کرد: باید این موضوعات را روشنگری کرد و نباید بسپاریم انقلاب به دست نااهلان بیفتد که این سفارش امام راحل است. که اگر بدست نااهلان بیفتد با کلمات زیبا در وسط جامعه شعارهای زیبا می‌دهند اما عملکرد آمریکایی و غربگرایی دارند.

وی با عنوان اینکه سند اقتصاد مقاومتی اجرایی نشد، افزود: بیزاری جستن از کسانی که انسان‌های بی‌تدبیر و بیخرد را در پست‌های کلیدی قرار می‌دهند مسئله بسیار مهمی است.

این مسئول با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر دولت جوان حزب اللهی و جوانگرا تأکید دارند، گفت: اگر دولت جوان مومن انقلابی روی کار بیاید مشکلات حل می‌شود. جوان انقلابی که در بحران کرونا کمک کار مردم می‌شود می‌تواند به فکر جامعه اسلامی خود باشد.

وی برائت جویی از کسانی که خود را بر مردم مقدم می‌دانند را نیز مسئله مهمی دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار