مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

اجرای پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس همت مسئولان استانی را می‌طلبد

سرهنگ امیرعباس آسمند با اشاره به اهمیت پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس، گفت: اجرای این پروژه همت مسئولان استانی را می‌طلبد و در این زمینه انتظار کمک داریم.
کد خبر: ۴۳۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹ - 12January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «علی شهابی‌نسب» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد امروز با سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان دیدار کرد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با تشریح برنامه‌های این اداره‌کل در طول سال، اظهار داشت: تولید کتاب در حوزه ایثار و شهادت، برگزاری کنگره و جشنواره‌های مختلف شعر و داستان و همایش نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های مهم این اداره‌کل عنوان کرد و افزود: این دانشنامه دایره‌المعارف کاملی از نقش این استان در دوران دفاع مقدس بوده که با همکاری دانشگاه یاسوج در حال تدوین است.

آسمند با بیان اینکه در ساختار شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس، دانشنامه و برنامه‌های دیگر از پیشکسوتان دفاع مقدس استفاده می‌کنیم، گفت: در دانشنامه استانی دفاع مقدس، حدود 60 پیشکسوت و فرمانده دوران دفاع‌ مقدس را برای تشکیل پرونده علمی و تدوین مقاله به عنوان مدخل در نظر گرفته‌ایم.

وی آموزش دو واحد درسی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، آموزش اساتید این درس، بومی‌سازی مباحث حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس در کتب درسی دانش‌آموزان و آموزش مجازی و حضوری درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس برای کارکنان دولت را از دیگر اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را از دیگر اولویت‌های این اداره‌کل عنوان و بیان کرد: اجرای این پروژه همت مسئولان استانی را می‌طلبد و در این زمینه انتظار کمک داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار