امام‌جمعه شهرستان رودسر:

مکتب سردار سلیمانی با شهادتش جهانی شد

حجت‌الاسلام‌ تقی روحانی با اشاره به اینکه با شهادت حاج قاسم مکتبش جهانی شد، گفت: دشمن هرچقدر ما را بکشد ملت ما بیدارتر می‌شود؛ هر قطره خون شهید موجی در جامعه ایجاد می‌کند و این خاصیت خون شهید است.
کد خبر: ۴۳۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸ - 12January 2021

با شهادت شهید سلیمانی مکتبش جهانی شد

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام‌ «تقی روحانی» امام‌ جمعه شهرستان رودسر امروز در نشست بصیرتی تبیین فضائل اخلاقی، اجتماعی و سیاسی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت شهید سلیمانی اظهار داشت: خداوند در قرآن آورده که اگر مؤمنان با من باشند برای دفاع از اسلام سست و محزون نمی‌شوند بنابراین پیروز میدان هستند.

امام‌جمعه رودسر حضرت زهرا (س) را نخستین شهید حرم خواند و افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهدا به تبعیت از راه مادرشان حضرت فاطمه (س) مدافع خط حرم بوده و برای دفاع از ولایت به شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) در جامعه تصریح کرد: این بانوی بزرگ اسلام پس از رحلت پیامبر برای دفاع از حرم سکوت نکرد و با افشاگری از ظلم ظالم به بصیرت و شناخت مردم نسبت به‌حق تلاش کرد.

روحانی با بیان اینکه امام هرقدر امام باشد حتی علی باشد اگر امت به دورش نچرخد کاری از پیش نمی‌برد، متذکر شد: چشمان امت در جامعه اسلامی باید باز باشد و بداند مدار حرکت دینش کجاست.

وی با اشاره به جنگ جمل که یک‌طرف عایشه همسر پیامبر و طرف دیگر حضرت علی (ع) بود، تاکید کرد: یکی از صحابه از امیرالمؤمنین پرسید عایشه همسر پیامبر و شما که پسرعم و وصی پیامبر هستید برای ما عزیزید ما علیه چه کسی شمشیر بزنیم؟ حضرت علی (علیه السلام) فرمود اشکال شما این است که بصیر نیستید شما باید اشخاص را با حق بسنجید نه حق را با اشخاص.

امام‌جمعه رودسر با اشاره به اینکه شهید سلیمانی مالک اشتر علی زمان بود، خاطرنشان کرد: حاج قاسم در وصیت‌نامه‌اش آورده جمهوری اسلامی حرم است از این حرم مراقبت کنید اگر این حرم آسیب ببیند همه ما نابود می‌شویم.

وی با بیان اینکه شهادت سلیمانی زنده‌بودن انقلاب اسلامی را به رخ همه جهانیان کشید، تاکید کرد: قبل از شهادت حاج قاسم همه سست و مأیوس و دلگیر شده بودند که جامعه براثر گرانی‌ها و فشارهای اقتصادی چه خواهد شد اما خون شهید سلیمانی، زنده‌بودن انقلاب را به رخ همه کشید.

روحانی با اشاره به اینکه در تشیع پیکر امام (ره) ۱۱ میلیون و در تشییع پیکر حاج قاسم بالای ۳۶ میلیون نفر شرکت کردند، افزود: همه دنیا فهمید که اشتباه شده و انقلاب ایران زنده است هرچند هرازگاهی یک غباری بر صورت انقلاب می‌نشیند اما این خون‌های مقدس می‌آیند و این غبار را می‌زدایند.

وی با بیان اینکه عده‌ای خودباخته داخلی تلاش می‌کنند حل مشکلات داخلی کشور را به خارج از کشور گره بزنند، متذکر شد: در فتنه سال ۸۸ که درواقع جنگ احزاب بود تلاش شد تا انقلاب و ولایت را سرکوب کنند اما دلداده‌های به خدا وارد میدان شدند و با حماسه‌ای که در ۹ دی خلق شد همه نقشه‌های دشمن خنثی شد.

امام‌جمعه رودسر با بیان اینکه عده‌ای به جامعه القا کردند که با شهادت حاج قاسم کار اسلام تمام است، تصریح کرد: اسلام قائل به شخص نیست که با رفتن یک خدمتگزار در اراده آهنین این ملت خللی وارد شود محاسبات دشمن واقعاً غلط است چون دشمن فرهنگ شهادت را نمی‌فهمد، اگر می‌فهمید امام حسین (ع) را سر نمی‌برید درحالی‌که پس از سال‌ها هنوز مکتب امام و راه شهادت در مبارزه با ظالم ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه با شهادت حاج قاسم مکتبش جهانی شد، خاطرنشان کرد: دشمن هرچقدر ما را بکشد ملت ما بیدارتر می‌شود؛ هر قطره خون شهید موجی در جامعه ایجاد می‌کند و این خاصیت خون شهید است.

روحانی با تأکید بر لزوم دشمن‌شناسی در جامعه اظهار داشت: امروز باقدرت نظامی و موشکی ایران هیچ‌گاه آمریکا و رژیم صهیونیستی جرات جنگ با ما را ندارند اما تلاش می‌کنند تا از طریق جنگ نرم و استحاله درونی ملت ایران به‌ویژه جوانان و نوجوانان را از انقلاب دور و نابود کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار