فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

کشف بیش از یک تُن تریاک در سیستان و بلوچستان

سردار طاهری از دستگیری هفت سوداگر مرگ و کشف بیش از یک تُن مواد افیونی در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس استان سیستان و بلوچستان با قاچاقچیان مواد افیونی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ - 13January 2021

کشف بیش از یک تُن تریاک در سیستان و بلوچستانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمد طاهری» فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های «ایرانشهر» و «سراوان» با اشراف اطلاعاتی، اعضای یک باند مسلح و سازمان‌یافته قاچاق مواد مخدر که قصد انتقال دو محموله بزرگ مواد افیونی از شهرستان‌های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: در این رابطه عصر روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه، یک گروه از این باند قاچاق را که با دو دستگاه پژو ۴۰۵، در حال جابه‌جایی محموله مواد مخدر در حوالی روستای «پیرانچ» این شهرستان بودند، شناسایی کردند و تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی کردند و پس از یک ساعت درگیری شدید، بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، مجبور به ترک خودرو‌های حامل مواد و فرار به سمت ارتفاعات منطقه شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: طی این عملیات با اقدام به‌موقع و سرعت عمل مأموران هر چهار قاچاقچی دستگیر شدند و در بازرسی از خودرو‌ها ۵۹۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک به همراه دو قبضه سلاح کلاش و ۹۵ فشنگ جنگی کشف شد.

سردار طاهری خاطرنشان کرد: همزمان با این عملیات، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سراوان نیز یک تیم دیگر از این باند قاچاق را که به وسیله یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در محور فرعی «سینوکان -ناهوک» در حال انتقال مقادیری قابل توجه مواد افیونی بودند، شناسایی کردند و به آن‌ها دستور ایست دادند.

وی بیان کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره مأموران انتظامی دیدند، بدون توجه به ایست پلیس، با تیراندازی به سمت مأموران به سرعت از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات مقتدرانه، جان‌برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در عکس‌العملی سریع با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح، خودروی قاچاقچیان را زمین‌گیر و ضمن دستگیری سه سوداگر مرگ، در بازرسی از خودروی آن‌ها ۴۴۱ کیلو تریاک را به همراه یک قبضه سلاح کلاش و ۴۵ فشنگ جنگی و یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز و ۲۵ فشنگ مربوطه کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه در عملیات تکاوران پلیس، در مجموع یک تُن و ۳۱ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهمان دستگیرشده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار