مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

دشمن سعی دارد بین مردم و روحانیت تفرقه ایجاد کند

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» گفت: دشمن با ایجاد تفرقه بین روحانیت و مردم و روحانیت و نظام سعی در کم رنگ جلوه دادن نقش این قشر در جامعه دارد.
کد خبر: ۴۳۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ - 16January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین «سید احمد رضا شاهرخی»، نماینده ولی فقیه در لرستانT ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: روحانیون در قرن اخیر به ویژه با شروع مبارزات انقلابی نقش موثری در آگاه سازی مردم داشتند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن که به نقش روحانیت  در آگاه سازی مردم پی برده بود، روحانیون موثر در بصیرت افزایی مردم  نسبت به توطئه‌های داخلی و خارجی را ترور کردند.

سرهنگ رشیدی با بیان اینکه استان لرستان 53 شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: در دوران دفاع مقدس روحانیون علاوه بر اینکه دوشادوش رزمندگان در میدان جهاد بر علیه دشمن متجاوز حضور داشتند، نقش فرهنگی و تبلیغی خود را نیز به بهترین نحوه  ایفا کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: بعد از دوران دفاع مقدس نیز روحانیون معزز در  بحث بصیرت افزایی، مشارکت در فعالیت‌های جهادی، دفاع از حرم اهل بیت(ع) و ... نقش بی‌بدیلی داشته و دارند.

 این مسئول با ابراز تاسف از اینکه تاکنون کار چشمگیری در خصوص نگارش و ثبت نقش روحانیون و حوزه‌های علمیه در دفاع مقدس صورت نگرفته است، بیان کرد: دشمن با ایجاد تفرقه بین روحانیت و مردم و روحانیت و نظام سعی در کم رنگ جلوه دادن نقش این قشر در جامعه دارد.

 سرهنگ رشیدی به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در همایش  تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در مورخ 31 شهریور سال‌ در خصوص تلاش برای جلوگیری از تحریف و فراموشی رویدادهای دفاع مقدس اشاره کرد و  اظهار داشت: دشمن تلاش می‌کند تاثیرات فرهنگی حوزه علمیه بر جامعه را ضعیف جلوه  دهد و فرزندان و وابستگان علما را  به مهره خودش تبدیل کند.

وی اضافه کرد: دشمن با زیر سئوال بردن زندگی طلبگی و بیان زندگی اشرافی برای علما واقداماتی برای القا این مطلب به مردم که روحانیت هیچ نقش در دفاع مقدس نداشته اند، تلاش می‌کند، بین روحانیون و مردم بویژه جوانان فاصله ایجاد کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در ادامه به برگزاری  اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان اشاره کرد و گفت: این جشنواره با مشارکت نیروهای مسلح و نهادهای حوزوی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

سرهنگ رشیدی  با بیان اینکه زمان برگزاری این جشنواره ملی از نهم دی تا یکم اسفند سال جاری است، افزود: محورهای جشنواره شامل نقش حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت و همچنین نقش مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعات و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: تالیف و ترجمه کتاب در حوزه های مختلف تاریخ شفاهی روحانیون مبارز انقلابی، شهدای روحانی، تحقیق و پژوهش در قالب مقالات علمی و  پژوهشی، فیلمانه‌های کوتاه و بلند، تولیدات  چندرسانه‌ای مانند کلیپ و موشن گرافی و اینفوگرافیک و فیلم و عکس، بخش های مختلف اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار