فرمانده پایگاه شکاری شهید ناصر حبیبی:

تبیین رشادت‌های شهدای نیروی هوایی یک ضرورت است

امیر سرتیپ دوم خلبان حمید مصطفوی گفت: جوانان امروز ایران اسلامی شناخت کاملی نسبت به شهدای نیروی هوایی ندارند؛ بر همین اساس نیاز است دستگاه‌های استانی با مشارکت پایگاه شکاری شهید حبیبی نسبت به تبیین نقش و جایگاه شهدای نیروی هوایی اقدام کند.
کد خبر: ۴۳۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ - 18January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم خلبان حمید مصطفوی فرمانده پایگاه شکاری شهید ناصر حبیبی با حجت‌الاسلام حسین معصومی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی دیدار کرد.

امیر مصطفوی در این دیدار با بیان اینکه نیروی هوایی در استان خراسان رضوی ۵۸ تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس و بعد از آن شهدای نیروی هوایی ماموریت‌های بسیار سنگینی را با پیچیدگی‌های بسیار بالا با موفقیت به انجام رساندند.

وی افزود: جوانان امروز ایران اسلامی شناخت کاملی نسبت به شهدای نیروی هوایی ندارند؛ بر همین اساس نیاز است اداره‌کل بنیاد شهید استان با همکاری پایگاه شکاری شهید حبیبی، نسبت به تبیین نقش و جایگاه شهدای نیروی هوایی اقدام کند.

فرمانده پایگاه شکاری خلبان شهید ناصر حبیبی در پایان گفت: معرفی شهدای نیروی هوایی استان نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها است. امیدواریم که جوانان ایران اسلامی با الگو گرفتن از این اسوه‌ها در جهت اعتلای انقلاب اسلامی گام‌های موثری بردارند.

بیعت همافران با امام خمینی کمر رژیم طاغوت را شکست

حجت‌الاسلام معصومی نیز در این دیدار ابراز داشت: نیروی هوایی با بيعت خود با امام خمینی (ره) در روز ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ کمر رژیم شاهنشاهی را شکست، و بحق می‌توان آن را از ايام الله ناميد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تصریح کرد: در اين روز، نظاميان متعهد نيروی هوایی، با حضور در اقامتگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در مدرسه علوی و بيعت با حضرت امام خمینی (ره) سند دیگری از حماسه، رشادت و ايمان غیورمردان ارتش را در کتاب افتخارات انقلاب اسلامی به ثبت رساندند. اين حماسه حضور و بيعت قاطعانه ارتش، طليعه خجسته پيوند ارتش با ملت مسلمان و انقلابی ایران بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان خراسان رضوی بیش از ۱۷ هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است که از این تعداد ۷۲ شهید شاخص شناسایی و زندگینامه هر کدام در قالب کتابچه به چاپ رسیده است و روند معرفی شهدای استان با بهره‌گیری از روش‌های نوین ادامه دارد.

این مسئول به معرفی شهدای ارتش و نیروی هوایی اشاره کرد و افزود: رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدای نیروی هوایی به خوبی به جامعه ارائه نشده که هر دو مجموعه می‌توانند با تلاش بیشتر برای تحقق این مهم گام بردارند.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف بنیاد شهید معرفی شهیدان به نسل جوان به شیوه‌های مختلف است، تصریح کرد: اداره‌کل بنیاد شهید استان آمادگی کامل دارد در آستانه فرا رسیدن ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ویژه برنامه‌ای را با همکاری پایگاه شکاری شهید ناصر حبیبی برگزار کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار