ربیعی در نشست خبری:

دولت جدید آمریکا نباید لکه ننگ دولت قبلی را به طور گزینشی جبران کند

سخنگوی دولت با بیان اینکه ترامپ از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود در جهت تخریب امنیت منطقه و فشار وارد کردن به امت اسلامی استفاده کرد، گفت: دولت جدید آمریکا نباید لکه ننگ دولت قبلی را به طور گزینشی جبران کند.
کد خبر: ۴۳۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ - 19January 2021

دولت جدید آمریکا نباید لکه ننگ دولت قبلی را گزینشی جبران کندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فردا روز پایان ریاست جمهوری دولت کینه‌توز و شرور کاخ سفید است، اظهار داشت: فردا دولت ترامپ به پایان می‌رسد؛ رئیس‌ جمهوری که موجب انزوای آمریکا شده است.

ربیعی در ادامه با تاکید بر اینکه ترامپ از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود در جهت تخریب امنیت منطقه و فشار وارد کردن به امت اسلامی استفاده کرد، افزود: دولت جدید آمریکا نباید لکه ننگ دولت قبلی را به طور گزینشی جبران کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه آمریکا فرصت تازه‌ای خواهد داشت تا با نیت و عمل صادقانه، بی‌قید و شرط به تعهدات خود مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بازگردد و افق های جدیدی را پیش روی مناسبات خود با ایران و جامعه جهانی ترسیم کند، گفت: این واقعیت تغییر نخواهد کرد که سیاست فشار حداکثری بر مردم ایران به رسوایی ماندگاری در تاریخ تبدیل شد؛ نه تنها برای آنهایی که متوهمانه درد و رنج بی‌سابقه‌ای را به ملت ما تحمیل کردند بلکه برای آنهایی در رسانه‌های فارسی و غیرفارسی زبان در خارج از کشور که بی‌شرمانه با دمیدن به این توحش مدرن، در تحمیل این درد و رنج سهیم شدند.

ربیعی تاکید کرد: مردم عاملان و همدستان این جنایت سازمان‌یافته اقتصادی را نه فراموش می‌کنند و نه می‌بخشند. اما متاسفیم کسانی نیز در داخل بودند که به نام انتقاد از دولت و با چشم بستن به رفتارهای مجرمانه آمریکا و پیامدهای ویرانگر آن بر زندگی مردم، دولت را در خط مقدم این مبارزه بی‌امان تخریب کردند.

وی افزود: در حالیکه با حداقلی از انصاف می‌توانستند ببینند که نه تنها این دولت در سال‌های قبل از آوار شدن تحریم‌ها بر سر مردم ما، یکی از درخشان‌ترین دوره‌های رشد اقتصادی را مدیریت کرد بلکه حتی در همین دوره نیز در شرایطی که بسیاری  انتظار ابرتورم را برای سال جاری داشتند، مانع از تحقق آن شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این مدیریت اقتصادی درست در زمانی اتفاق افتاد که بحران غیرمنتظره ویروس کرونا بار مضاعفی بر گرده دولت تحمیل کرده بود. مردم ما امروز و فردا می‌توانند منصفانه قضاوت کنند و سره را از ناسره سوا کنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که به واسطه شیوع بیماری کرونا برای ملت و کشورمان به وجود آمده گفت: همچنین ما در کرونا با بیم و امید رو به‌رو هستیم. تلاش‌های صورت گرفته در هفته‌های قبل  شرایطی را فراهم کرده که امروز ایران معکوس جهان حرکت می‌کند و ابتلا و مرگ و میر هر دو کاهشی است و از ۱۰ هزار و ۲۰۰ مرگ هم وطنان جلوگیری شد.

سخنگوی دولت گفت: از یک سو گونه‌های جهش یافته از کرونا در انگلیس، بزریل و آفریقای جنوبی و از سوی دیگر با انجام سفرهای غیرضرور و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی رو به‌رو هستیم؛ امروز وضع بیماری در آمریکا و اروپا بسیار خطرناک شده است.

ربیعی تصریح کرد: نیروی انتظامی اقداماتی را موثری را انجام داده و در نتیجه کنترل‌های کرونایی ۳۳ درصد از کل تصادفات و ۲۹ درصد از جان باختگان جاده‌ای کاهش داشته است. تعطیلات بهمن ماه و نوروز این نگرانی را در میان کادر بهداشت و درمان افزایش داده است. ما باید با اهتمام همگانی و خستگی‌ناپذیر این مسیر را به پیش ببریم هر گونه خستگی و عدم مراعات عزیزان بیشتری را از ما خواهد گرفت.

وی به بحث لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: همچنین دولت همه تلاش خود را برای تدوین لایحه بودجه‌ای واقعی و کارشناسی به کار بست و با وقوف کامل به آثار تورم و فشار اقتصادی به مردم و دهک‌های پایینی و نیز نیاز به افزایش سطح تولید و اشتغال جدید و با نگاهی به تلاش برای عقب راندن تحریم و کسب حقوق از دست رفته ملت ایران و ضرورت حضور اقتصاد ایران در بازارهای جهانی لایحه بودجه را تدوین کرده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: یک مشخصه واضح بودجه نویسی برای سال ۱۴۰۰ که بر اساس مقابله با تحریم و شکستن زنجیره‌های محاصره اقتصادی ایران و استفاده از فرصت‌های جهانی است این بودجه را در سیاست‌های انبساطی متفاوت‌تر کرده است.

ربیعی گفت: اولین اقدام دولت ارائه به موقع لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی بود و همچنین لایحه بودجه در معرض افکار عمومی قرار گرفت و به صورت شفاف همگان امکان مطالعه و  اظهارنظر  پیدا کردند.

وی در پایان گفت: اظهارات کلی، مبهم، سلبی و شعاری مشکلی از بودجه و از مردم حل نمی‌کند. بودجه از اختیارات دولت و رئیس جمهور است و نباید لایحه بودجه به طرح مجلس تغییر داده شود. ما امیدواریم با تعاملات بین مجلس و دولت بودجه‌ای با تفاهم و با هماهنگی در اجرا بتوانیم دریافت کنیم که در غیر این صورت، اگر به زمینه‌های اجرایی توجه نشود دولت در اجرا با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار