مسئول بسیج جامعه زنان کردستان:

طرح «فدک» برای اشتغالزایی بانوان بسیجی در کردستان اجرا می‌شود

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: طرح «فدک» در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با استفاده از ظرفیت بانوان بسیجی برای تقویت قطب‌های تولیدی و نقاط دارای مزیت تولید در استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ - 19January 2021

«بتول سرکانی» مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‎پرس در کردستان اظهار داشت: طرح فدک در راستای اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با استفاده از ظرفیت بانوان بسیجی برای تقویت قطب‌های تولیدی و نقاط دارای مزیت تولید در استان اجرا می‌شود.

وی گفت: فعالیت بانوان در عرصه اقتصادی پدیده‌ای تازه نیست و پیشینه آن به صدر اسلام باز می‌گردد زمانی که نخستین تحریم‌ها توسط مشرکان در شعب ابی طالب به مسلمانان تحمیل شد و فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی مردان و زنان مسلمان برای مقابله با آن آغاز شد.

این مسئول یادآور شد: فدک نمونه‌ای از فعالیت اقتصادی بانوان مسلمان است که محدود به زمان خود نیست بلکه امروز نیز این الگو می‌تواند برای فعالیت اقتصادی بانوان مورد استفاده قرار گیرد و محرک آنها برای ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی است.

سرکانی خاطر‌نشان کرد: بسیج جامعه زنان نیز که پرچمدار سبک زندگی فاطمی است مسئولیت ارائه ‌الگو در بعد اقتصادی را بر دوش خود احساس می‌کند و از این رو با نظر به چشم‌انداز خود در حوزه ‌اقتصاد تربیت بانوان مسلط به مبانی اقتصاد مقاومتی، توانمندی در ایجاد کسب و کار، پرورش دهنده ‌کودکان کارآفرین و الگوی اشتغال بانوان در جهان به ارائه ‌طرح فدک اقدام کرده است.

به گفته ‌مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان، این طرح با انسجام بخشی به فعالیت‌های اقتصادی بانوان بسیج و ابعاد یک «شبکه به هم رسان پویا» دو دستاورد ارزشمند را در نظر دارد، نخست اینکه زنان جایگاه خود را در مسئولیت‌های اجتماعی حفظ کنند و سپس با برخورداری از کرامت در رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح و ایجاد یک شبکه به هم رسان پویا، تولیدکنندگان بالفعل تقویت می‌شوند و افراد ماهر و تولیدکنندگان بالقوه به ایجاد کسب و کار تشویق می شوند در نتیجه بانوان بسیجی آموزش دیده و صاحب مهارت در دست بانوان بسیجی کارآفرین گذاشته می‌شود و به این ترتیب ضمن به کارگیری توان صاحبان مهارت به تامین معاش و بهبود وضعیت درآمدی و گسترش کسب و کارهای کارآفرینانه زنان بسیجی نیز کمک می‌کند.

سرکانی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با استفاده از ظرفیت بانوان بسیجی است که در راستای بسترسازی جهت راه‌اندازی کسب و کار توسط بانوان ماهر بسیجی انجام می شود و طرحی سه ساله است که در سال اول برای هر حوزه 100 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد و در 10 حوزه ی بسیج جامعه زنان استان ان‌شاءالله شاهد اشتغال جمعیت هزار نفری بانوان بسیجی در طرح فدک خواهیم بود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان عنوان کرد: تقویت کسب و کار برای بانوان نیاز به آموزش مهارت‌های تولیدی و مشاوره تخصصی در زمینه فروش محصولات تولیدی، سهولت در اعطای مجوزها و تسهیلات دارد و سازمان‌ها و ادارات ذی‌ربط بایستی با هم افزایی و تعامل برای تحقق طرح نهضت سراسری جهش تولید تلاش کنند.

این مسئول ضمن اشاره به حضور بانوان فعال بسیجی در طرح شهید قاسم سلیمانی درامر غربالگری محله‌ها و مبارزه با کرونا، بسیج را نمادی از اقتدار ملت همیشه در صحنه دانست و بیان داشت: بسیج در طول ۴۱ سال از عمر با برکت خود همواره عزت و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آورده و هم اکنون هم در اجرای توسعه و ترویج مشاغل خانگی در نهضت سراسری جهش تولید نقش خود را به خوبی ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار