نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

آسیب‌های حوزه زنان و خانواده در کردستان احصا نشده است

حجت‌الاسلام «پورذهبی» با ذکر اینکه آسیب‌های حوزه زنان و خانواده در کردستان احصا نشده است، گفت: مشکلات و چالش‌های این حوزه در قالب طرح پژوهشی شناسایی، بررسی و متناسب با آن‌ها، راهکار و پیشنهاد ارائه شود.
کد خبر: ۵۱۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ - 11April 2022

مشکلات و چالش‌های حوزه زنان شناسایی شودبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز (دوشنبه) در دیدار با مسئول و اعضای بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس، برنامه‌های حوزه زنان را نیازمند آسیب‌شناسی دانست و اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود در رابطه با این حوزه، از کلی‌گویی مشکلات خودداری و مسائل متناسب با استان کردستان اولویت‌بندی و جمع‌بندی شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت استان کردستان یک میلیون و ۶۷۸ هزار نفر بوده که حدود نیمی از آن را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: این میزان از جمعیت شهری و روستایی از لحاظ تحصیلات و شغل شناسایی شوند؛ چراکه برای نجات از کلی‌گویی، جزئی‌نگری و پیشبرد اهداف و حل مشکلات نیازمند داده‌های مناسب هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی و مشکلات حوزه زنان در حواشی شهر به ویژه «نایسر» در حال پیگیری است، افزود: متأسفانه برخی‌ها مدعی شده که «نایسر» سنندج ۱۲۰ هزار نفر جمعیت داشته است؛ در حالی‌که براساس محاسبه تعداد کنتور برق و آب، ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر در این ناحیه منفصل شهری زندگی می‌کنند؛ لذا انتظار می‌رود ضمن دقت در اعلام آمار‌ها و بیان واقعیت‌ها، از سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی مسائل و آمار‌های غیرواقعی خودداری شود.

وی با ذکر اینکه آسیب‌های حوزه زنان و خانواده در کردستان احصا نشده است، تصریح کرد: مشکلات و چالش‌های این حوزه در قالب طرح پژوهشی شناسایی، بررسی و متناسب با آن‌ها، راهکار و پیشنهاد ارائه شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی واژه کودک همسری را برگرفته از فرهنگ غربی‌ها و غیرقابل قبول خواند و بیان کرد: کودکانی با سنین پایین و در حالی که به بلوغ عقلی و جسمی نرسیده‌اند تن به ادواج می‌دهند، در حالی‌که این خلاف دیدگاه اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه برخی‌ها در مقابل طرح مشکلات در کردستان خوشحال می‌شوند، در حالی‌که باید تأسف خورد، عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود از زنانی که در کارگاه‌های تولیدی سنندج از صبح تا عصر با حقوق پایین و تنها به امید داشتن بیمه، زحمت می‌کشند، بازدید و ضمن گفت‌وگو با آنان، چرایی این وضعیت را پیگیری کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار