ابراز «نگرانی جدی» انگلیس از تداوم شهرک‌سازی صهیونیست‌ها

وزارت خارجه انگلیس با ابراز نگرانی از تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌ها در کرانه باختری پیش از تحلیف دولت جدید آمریکا، گفت این اقدام، امکان‌پذیری راهکار دو دولتی را تضعیف می‌کند.
کد خبر: ۴۳۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ - 19January 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت حدود ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در اراضی خصوصی فلسطینیان، با انتقاد دولت انگلیس مواجه شد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «انگلیس از تصمیم اسرائیل برای تایید ساخت ۷۸۰ واحد جدید در شهرک‌های واقع در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها بسیار نگران است».

در این بیانیه ضمن تاکید بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی، آمده است: «مشمول شدن منطقه‌هایی در عمق کرانه باختری در برنامه‌های ساخت‌وساز، می‌تواند مذاکرات آتی صلح را تهدید کند».

وزارت خارجه انگلیس همچنین افزود: «شهرک‌سازی‌ها ذیل قوانین بین‌المللی، غیرقانونی هستند و خطر تضعیف اعتبار فیزیکی و راهکار دو دولتی را دارد. ما خواستار توقف فوری ساخت‌وساز‌ها در قدس شرقی و هر جایی در کرانه باختری هستیم».

پیش از این نیز، وزارت خارجه ترکیه با ابراز نگرانی از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت چند صد واحد مسکونی جدید در کرانه باختری، گفت تل‌آویو به دنبال از بین بردن شانس تأسیس دولت فلسطینی مستقل است. (جزئیات بیشتر)

ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بار‌ها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند.

طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرز‌های ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها