مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

حضور روحانیت در عرصه‌های اجتماعی جزء لاینفک رسالت دینی حوزه‌های علمیه است

حجت‌الاسلام «حسین بیرانوندی» با بیان اینکه حضور روحانیت در عرصه‌های اجتماعی جزء لاینفک رسالت دینی حوزه‌های علمیه است، گفت: دشمن تلاش می‌کند برای تقویت جبهه‌های مخالف با انقلاب اسلامی، در حوزه‌های علمیه از وجود افراد ساده لوح در بین حوزویان و فرزندان و وابستگان آنها استفاده ابزاری کند.
کد خبر: ۴۳۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ - 20January 2021

حجت‌الاسلام «حسین بیرانوندی» مسئول مشارکت روحانیت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، با اشاره به اهمیت و نقش روحانیت در پاسداری از اندیشه‌های انقلاب اسلامی، اظهار داشت: روحانیون همواره در آگاه‌سازی و بصیرت افزایی  افراد جامعه نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: با مشاهده فعالیت‌های جهادی  روحانیون در عرصه‌های مختلف و با توجه به نیاز جامعه، می‌توان حساسیت آنها نسبت به موضوعات و مسائل نظام و انقلاب اسلامی را مشاهده کرد.

حجت الاسلام بیرانوندی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دغدغه‌مند بودن طلاب و روحانیت را نسبت به انقلاب و مسائل انقلاب قابل تحسین می‌دانند و خطاب به طلاب، فضلاء و اساتید حوزه‌های علمیه اینگونه هشدار می‌دهند؛ که حوزه و روحانیت باید نسبت به مسائل انقلاب اسلامی حساس و دغدغه‌مند باشند چرا که در حوزه‌های علمیه، گاهی از طرف برخی روحانی نماها با صراحت به اصل انقلاب مخالفت می‌شود که باید دراین زمینه حساس بود‌.

مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار دفاع مقدس لرستان بی‌تفاوتی حوزه علمیه به مسائل نظام و انقلاب اسلامی را به معنای از دست دادن موقعیت پایگاه فکری، فقهی و پشتیبان نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز سنگربانی و پیشگامی روحانیت در حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی، به میزان حساس بودن ودغدغه مندی آنان نسبت به مخاطراتی که اگر دوراندیشی و چاره اندیشی نشوند، برای انقلاب اسلامی تهدید جدی خواهند بود، بستگی دارد.

‌وی مسائلی مانند تعامل حوزه‌های علمیه با نظام، دغدغه حوزه انقلابی و انقلابی ماندن و تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه را بسیار مهم خواند و گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که برای تضعیف و فروپاشی نظام اسلامی باید روحیه حساس بودن و دغدغه‌مندی حوزه‌ها نسبت به انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی را از حوزه‌های علمیه سلب کند، لذا برای مقابله با ‌ترفندهای دشمن در حوزه‌های علمیه، دغدغه‌مندی بیش از پیش طلاب و روحانیون نسبت به انقلاب و مسائل پیرامونی انقلاب اسلامی از راهکاری مهم به شمار می‌آید‌.

‌بیرانوندی خاطرنشان کرد: حضور فعال و تاثیرگذار حوزویان در مراکز و نهادهای نظام و جامعه اسلامی، در حقیقت نوعی رساندن رسالت‌های الهی در راستای ارتقای سطح بینش دینی و سیاسی و ایجاد برقراری پیوندهای فکری، رفتاری، عاطفی و اعتقادی بین حوزه‌های علمیه و نهادها و مراکزی است که متشکل از نیروهای تحصیل کرده، نخبه و با انگیزه و آینده‌سازان کشور هستند.

مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه حضور روحانیت درعرصه‌های اجتماعی جزء لاینفک رسالت دینی حوزه‌های علمیه است، متذکر شد: دشمن تلاش می‌کند برای تقویت جبهه‌های مخالف با انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه از وجود افراد ساده لوح در بین حوزویان و فرزندان و وابستگان آنها، استفاده ابزاری کند و از طریق آنها جبهه‌ها و جریانات مخالف با انقلاب اسلامی، در حوزه‌های علمیه را ایجاد و گسترش دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها