یادداشت/ سیدجواد ساداتی‌نژاد

لزوم توجه مسئولان به پیوند نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس

تلاش در جهت پیوند نسل جوان کنونی و هم‌چنین نسل‌های آینده با فرهنگ دفاع مقدس و فداکاری‌های شهدا و رزمندگان باید جزو مهم‌ترین کارها و در حقیقت سرلوحه برنامه مسئولان باشد؛ تحقق این امر مهم، کشور را در برابر توطئه‌های دشمنان واکسینه می‌کند.
کد خبر: ۴۳۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۵ - 23January 2021

پیوند نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس و فداکاری‌های شهدا سرلوحه کار مسوولان باشدگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ «سیدجواد ساداتی‌نژاد» نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی؛ در طول ۴۱ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، دائم در حال جدال با توطئه‌های دشمنان بودیم که بزرگترین توطئه دشمن جنگ تحمیلی هشت ساله بود؛ مهم‌ترین عامل ماندگاری و مانایی ما علی‌رغم اینکه کشور نوپایی بودیم و انقلاب نوپایی داشتیم، فرهنگ دفاع مقدس بود.

رمز پیروزی ما در دوران جنگ تحمیلی «وحدت» و «اخلاص» رزمندگان بود؛ مولفه‌هایی که اگر امروز در میان تمام مسوولان رواج پیدا کند، در مواجهه با توطئه‌های دشمنان کارساز است.

در فرهنگ دفاع مقدس منیتی وجود نداشت، تکبر و غرور و خودبینی جایگاهی نداشت، بلکه ایثار و ازخودگذشتگی سرلوحه امور و فضای کشور فضای همدلی و وحدت و یکپارچگی بود.

موفقیت‌های ما در صدور آرمان‌های انقلاب به خارج از مرز‌های ایران اسلامی، مهم‌ترین مسئله‌ای است که منجر به خشم و کینه‌ورزی دشمنان شده است؛ ارتقای قدرت جبهه مقاومت در منطقه و مجاهدت‌های این دلاورمردان در نبرد با نظام سلطه برگرفته از ارزش‌های انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام خمینی و آموزه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس  است.

تلاش در جهت پیوند نسل جوان کنونی و هم‌چنین نسل‌های آینده با فرهنگ دفاع مقدس و فداکاری‌های شهدا و رزمندگان باید جزو مهم‌ترین کارها و در حقیقت سرلوحه کار مسئولان باشد.

تحقق این امر مهم، کشور را در برابر توطئه‌های دشمنان واکسینه کرده و مانع از تحقق اهداف بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر جدا کردن نسل جوان با آرمان‌های امام راحل می‌شود.

کسانی که برای برپایی انقلاب اسلامی و دفاع از کشور به شهادت رسیدند حق بزرگی به گردن ما دارند. پیشرفت و توسعه ایران امروز، اقتدار و توان نظامی و هرآنچه که باعث خشم دشمنان کشورمان شده است، همه مرهون ایثارگری رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است.

لذا مسوولان باید با همت و عزمی راسخ فرهنگ و دستاوردهای جنگ تحمیلی را برای جامعه کنونی بازگو کنند. نهادینه شدن فرهنگ ازخودگذشتگی، شهامت و شهادت‌طلبی باعث می‌شود که جامعه ما از گزند توطئه‌ها و خصومت‌های دشمنان محفوظ بماند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها