مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

مساجد ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارند/ دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» گفت: امروز یکی از ظرفیت‌های بسیار مهمی که می‌تواند برای تبیین و ترویج دفاع مقدس اثرگذار باشد مساجد است؛ چراکه در انقلاب اسلامی همواره مساجد حکم سنگر‌ها را داشته اند و لذا باید از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کنیم.
کد خبر: ۴۳۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ - 23January 2021

مساجد ظرفیت های بسیار خوبی برای تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارند/دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی عصر امروز در نشست ستاد چهل سالگی دفاع مقدس استان با فعالین حوزه‌های علمیه استان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه‌های فرهنگی که نیاز جامعه هم محسوب می‌شود تبیین فرهنگ دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف و فراموشی این فرهنگ ارزشمند است که آمروز باید این مسئله مورد توجه ما باشد.

وی افزود: خوشبختانه امروز سطح تعامل دستگاه‌های دولتی برای تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در سطح خوبی قرار دارد و ظرفیت‌های مناسبی برای تحقق این کار پای کار آمده اند که البته کافی نیست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: امروز برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کشور و تبدیل شدن آن به یک فرهنگ روان در جامعه و خصوصا برای آیندگان به یک اقدام حماسی و انقلابی نیازمند هستیم که باید سایر ظرفیت‌ها در این خصوص به کارگیری شود.

وی تأکید کرد: دفاع مقدس متعلق به دستگاه، نهاد و افراد خاصی نیست؛ چراکه متعلق به همه ملت ایران است و همه ملت در این مقطع ارزشمند نقش داشتند و لذا امروز هم باید برای تبیین، ترویج و جلوگیری از تحریف این فرهنگ ارزشی همه پای کار بیایند.

کریمی افزود: امروز یکی از ظرفیت‌های بسیار مهمی که می‌تواند برای تبیین و ترویج دفاع مقدس اثرگذار باشد مساجد است؛ چراکه در انقلاب اسلامی همواره مساجد حکم سنگرها را داشته‌اند و لذا باید از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر تاکید می کنیم که فرهنگ دفاع مقدس باید ترویج شود باید در همه ابعاد به این فرهنگ بسیار راهگشا بپردازیم، گفت: نباید تنها یک بعدی به آن نگاه کنیم؛ چرا که دفاع مقدس در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و سایر بخش‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و متاسفانه کمتر به این مسائل پرداخته شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: امروز مساجد می‌توانند در تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس بسیار اثرگذار باشند و ما نیازمند این هستیم برای انعکاس فرهنگ دفاع مقدس همه جانبه نگاه کنیم.

وی گفت: بسیاری از حوزه‌هایی که امروز در کشور شاهد پیشرفت‌های بسیار چشمگیر آنها هستیم در مقطع دفاع مقدس دچار تحول شدند و امروز به این درجه رسیدند و به‌طور مثال عرصه پزشکی و سازندگی کشور در دوران دفاع مقدس اوج گرفت و امروز می بینیم به این درجه از پیشرفت رسیده اند.

کریمی با بیان اینکه اگر مقام معظم رهبری در مورد فعالیت هایی که در حوزه دفاع مقدس تقدیر می کنند در آن طرف هم توقع دارند که کارهای بر زمین مانده در حوزه دفاع مقدس هم انجام شود،گفت: لذا باید بیش از هر زمانی برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنیم و از همه ظرفیت ها برای شناختن ابعاد مختلف این مقطع ارزشی به کار گیری کنیم.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی گفت: در آستانه فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و در ذیل برنامه های ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی با رویکرد گام دوم انقلاب برگزار می شود که این جشنواره یک زمینه مناسب برای پای کار آوردن ظرفیت عظیم مساجد است که باید به آن توجه شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: نقش حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، نقش مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعت در انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مقاومت و نقش روحانیت و حوزه های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت از مهم‌ترین محورهای اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: کلیه علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند در بخش‌های پنجگانه جشنواره شامل؛ تألیف و ترجمه کتاب (خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران روحانی، کتاب‌های مرجع واسنادی)، تحقیق و پژوهش (مقالات علمی و پژوهشی چاپ شده در فصلنامه های علمی - پژوهشی)، چند رسانه‌ای (کلیپ، موشن گرافیک، اینوفر گرافیک و پادکست)، فیلم و عکس (فیلم داستانی، مستند و عکس) و فیلمنامه (بلند و کوتاه) شرکت کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار  تا ۲۰بهمن ۱۳۹۹ است که اطلاعات بیشتر در سایت WWW.DEFAFESTIVAL.COM قابل مشاهده می‌باشد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار