پدر شهید «خلیل آزاده» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

خلیل معتقد بود حضور در جبهه مهم‌تر از درس خواندن است

«جعفر آزاده» گفت: فرزندم معتقد بود که زمان حمله‌ دشمن، به ‌جای درس خواندن باید در جبهه حضور یافت چرا که حضور در جبهه‌های حق علیه باطل مهم‌تر از درس خواندن است.
کد خبر: ۴۳۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ - 24January 2021

«جعفر آزاده» پدر شهید «خلیل آزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی،‌ اظهار داشت: خلیل سومین فرزند خانواده بود که جوانی‌اش را برای دفاع از اسلام وقف کرده است. او خوب درس می‌خواند که با شروع جنگ تحمیلی، مجبور به ترک تحصیل شد.

وی ادامه داد: فرزندم معتقد بود که زمان حمله‌ دشمن، به ‌جای درس خواندن باید در جبهه حضور یافت چرا که حضور در جبهه‌های حق علیه باطل مهم‌تر از درس خواندن است. من از او پرسیدم که خلیل چه زمانی از جبهه بر می‌گردی که در پاسخ به من گفت شما دو رکعت نماز بخوانید و از خداوند بخواهید که آتش جنگ را خاموش کند چرا که غیر از او کسی قدرت خاموش کردن آتش جنگ را ندارد. برگشتن من مهم نیست، بلکه دفاع از اسلام و کشورم ارزشمند و مهم است.

آزاده با بیان اینکه برادرم از فعالان سپاه و پایگاه مقاومت بسیج بود، اظهار داشت: سخاوت و طرفداری از ضعیف‌ها، دو خصلت بارز خلیل بود به‌طوری که اگر دو نفر با همدیگر درگیر می‌شدند، خلیل هوادار فرد فقیر و ضعیف بود و به نیازمندان کمک مالی می‌کرد.

گفتنی است؛ شهید «خلیل آزاده» یکم فروردین ماه سال 1343 در تبریز متولد شده و پنجم بهمن ماه سال 1365 طی عملیات کربلای 5 در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار