اعتمادی به آمریکا برای بازگشت به برجام نداریم

محمدمهدی زاهدی گفت: به هیچ عنوان به آمریکا در زمینه برگشت به برجام نباید اعتماد کنیم، آنها مدتی که در برجام حاضر بودند هیچ اقدامی برای رفع تحریم‌ها یا حل مسائل بانکی نکردند.
کد خبر: ۴۳۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ - 25January 2021

اعتمادی به آمریکا برای بازگشت به برجام نداریمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برداشته شدن فوری و کامل تحریم‌ها، اظهار داشت: اگر به اخبار آرشیوی در زمینه برجام مراجعه کنید، می‌بینیم قرار بود از فردای روزی توافق هسته‌ای به سرانجام برسد تمام تحریم‌ها لغو و مشکل آب، انرژی و محیط زیست حل شود، وقتی برجام اجرایی شد، نه تنها هیچ یک از وعده‌ها محقق نشد که حتی بعضا تحریم‌هایی نیز اضافه شد.

این مقام مسوول افزود: عدم اجرای درست برجام نشان می‌دهد ما به هیچ عنوان به آمریکا در زمینه برگشت به برجام نباید اعتماد کنیم، آنها مدتی در توافق هسته‌ای بودند و دیدیم هیچ اقدامی برای رفع تحریم‌ها یا حل برخی مسائل بانکی که برای ما مهم بود نکردند، از طرفی اروپایی‌ها نیز دروغ گفتند و به اس پی وی و اینستکس عمل نکردند.

وی با تاکید بر اینکه باید به قدرت و استقلال خود متکی بود و به غربی‌ها اعتماد نداشت، اظهار داشت: اگر در بحث هسته‌ای بتوانیم به غنی‌سازی‌های مورد نظر کشورمان دست پیدا کنیم، مطمئنا همانطور که کشورهای 1+5 عاجزانه تقاضا داشتند، برای گفت‌وگو با ایران دوباره پای میز خواهند آمد، این بار ما از موضع قدرت با آنها گفت‌وگو می‌کنیم.

زاهدی گفت: بنابراین در زمینه هسته‌ای و توان موشکی جز اینکه تا می‌توانیم باید سرمایه‌گذاری و قدرت‌آفرینی کنیم و حقمان را بگیریم هیچ راهی دیگری وجود ندارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها