فرمانده مرزبانی استان بوشهر خبر داد؛

کشف ۲۱ فروند شناور حامل کالای قاچاق به ارزش ۹۸ میلیارد تومان

سردار «ولی‌الله رضایی‌نژاد» به تشریح طرح «رد» پرداخت و گفت: این طرح به مدت ۱۰ روز، به منظور تشدید مقابله با قاچاق کالا، ارز و سوخت در سطح کشور انجام شد که در استان بوشهر، براساس اقدامات اطلاعاتی صورت‌گرفته ۲۱ فروند شناور حامل کالاهای قاچاق توقیف شدند.
کد خبر: ۴۳۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ - 26January 2021

کشف ۲۱ فروند شناور حامل کالای قاچاق به ارزش ۹۸ میلیارد تومانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «ولی‌الله رضایی‌نژاد» فرمانده مرزبانی استان بوشهر در ارتباط تلفنی با برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» که از رادیو «گفت‌وگو» پخش شد، اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۷۷۰ کیلومتر مرز دریایی است که مرزبانان آن همکاری بسیار تنگاتنگی با نیرو‌های نظامی از جمله ارتش و سپاه دارند.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه حوزه مرزداری و دریابانی، استیفای حقوق دولت و مرزنشینان است و علاوه بر این مسئولیت خطیر، مبارزه با قاچاق کالا، ارز و سوخت هم در دستور کار قرار دارد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ با عنوان «جهش تولید»، اظهار کرد: متاسفانه پدیده شوم قاچاق بر تولید و اقتصاد تاثیر گذار است؛ از این رو برنامه ما برخورد قاطع با سود جویان این حوزه است.

رضایی‌نژاد اظهار امیدواری کرد که با اشراف اطلاعاتی بتوانیم افرادی که در چارچوب قوانین و مقررات فعالیت نمی‌کنند را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنیم.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی مرزبانی از افراد قانون‌مند، گفت: همان‌گونه که این حوزه در برخورد با قانون‌گریزان و متخلفان مرزی محکم است، تلاش می‌کند افراد قانون‌مدار را تشویق نماید. به‌همین دلیل با اقدام گروه کارویژه مرز به ریاست استاندار، از لنج‌داران زحمتکش استان تقدیر شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا قاچاق سوخت در سال‌های اخیر کاهش یافته است، توضیح داد: به‌طور کلی با توجه وضعیت شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر کشور‌های همسایه، شاهد کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی خروج لنج‌داران بودیم.

رضایی‌نژاد تاکید کرد: در حالت کلی با توجه به اقدامات صورت‌گرفته، کشفیات انواع کالای قاچاق در مرزبانی بوشهر به ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین ۲۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شد.

وی درباره قاچاق احشام در استان بوشهر، گفت: خوشبختانه تاکنون تنها یک مورد از این قاچاق وجود داشته که با وجود اشراف اطلاعاتی، به سرعت شناسایی و به مقامات قضایی تحویل داده شد.

رضایی‌نژاد به تشریح طرح «رد» پرداخت و گفت: این طرح به مدت ۱۰ روز، به منظور تشدید مقابله با قاچاق کالا، ارز و سوخت در سطح کشور انجام شد که در استان بوشهر، براساس اقدامات اطلاعاتی صورت‌گرفته ۲۱ فروند شناور حامل کالاهای قاچاق توقیف شدند. این محموله‌های قاچاق شامل تجهیزات رایانه‌ای، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم یدکی و... به ارز ۹۸۰ میلیارد ریال بودند.

وی ادامه داد: در جریان این طرح ۱۸ باند قاچاق شناسایی و متلاشی شد و پرونده آن‌ها برای رسیدگی بیشتر به مقامات قضایی ارجاع شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها