فرماندار سردشت:

رسیدگی به پرونده مدعیان مصدومیت شیمیایی مهم‌ترین مطالبه مردم سردشت است

حمیدرضا حبیب الهی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار نفر مدعی مصدومیت شیمایی در سردشت هستند که بررسی و رسیدگی به پرونده‌های این تعداد مدعی به عنوان مهمترین مطالبات مردمی با حضور مقامات کشوری و استانی تشکیل شده است.
کد خبر: ۴۳۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ - 26January 2021

رسیدگی به پرونده مدعیان مصدومیت شیمیایی مهم‌ترین مطالبه مردم سردشت است

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، روند رسیدگی به پرونده ۱۳ هزار مدعی مصدومیت شیمیایی در سردشت امروز با حضور مدیران کل کمیسیون پزشکی کشور و جمعی از مسئولان استانی،  ارزیابی شد.

مدیرکل کمیسیون پزشکی کشور در این نشست با اعلام اینکه با همه ظرفیت و نیروها برای به سرانجام رسیدن پرونده‌های مصدومیت شیمایی پای کار بوده و آماده هرگونه همکاری در این راستا هستیم، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۰ به بعد که کمیسیون‌های پزشکی انجام گرفته و پرونده تشکیل شده بیش از ۱۲ هزار معاینه انجام شده که برای بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز پرونده تشکیل شده است.

حمیدرضا حبیب الهی با بیان اینکه با توجه به اینکه تعداد متقاضیان زیاد است بایستی لیست ۵۰۰ نفره توسط ستاد شهرستانی جهت ارزیابی و شناسایی، احراز و مشخص و به کمیسیون معرفی شوند، کمیسیون نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به پرونده‌های ارسالی توسط ستاد رسیدگی خواهد کرد، عنوان کرد: متقاضیانی که مدارک مسجلی دارند و تاکنون به پرونده‌های آنان رسیدگی نشده بایستی در اولویت کاری ستاد شهرستان قرار بگیرند.

فرماندار سردشت نیز در این جلسه عنوان کرد: در پی بمباران شیمیایی این شهرستان در هفتم تیر سال ۶۶ توسط رژیم بعث و حامیانش، یک هزار و ۵۶۰ نفر که از این تعداد ۵۰۰ نفر زن و مابقی مرد هستند مصدوم شده و ۱۱۹ نفر نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

اقصی نخشی پور با بیان اینکه این تعداد از مصدومین تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و اکنون نیز بیش از ۱۳ هزار نفر مدعی مصدومیت شیمایی هستند، اضافه کرد: این جلسه با پیگیری‌های به عمل آمده جهت بررسی و رسیدگی به پرونده‌های این تعداد مدعی به عنوان مهمترین مطالبات مردمی با حضور مقامات کشوری و استانی تشکیل شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بیشترین مراجعات و مطالبات مردمی درخواست رسیدگی به پرونده مصدومین و جانبازان شیمیایی بوده است، افزود: با توجه به اینکه از سال ۹۴ به بعد کمیسیون پزشکی انجام نگرفته این نیاز بسیار احساس می‌شد.

کمال حسین پور گفت: راه اندازی یک شعبه از بانک و بیمه دی، تخصیص قسمتی از درآمدهای مرزی به جانبازان و ایثارگران، تأمین دارو، رسیدگی به داروخانه‌ها و پزشکان، تعویض و تجهیز کلینیک مصدومان شیمایی به وسایل پزشکی جدید، پرداخت تسهیلات ازدواج و بیمه‌های عمر ایثارگران، پیگیری واگذاری انشعابات برق، گاز و آب برای جانبازان زیر ۲۵ درصد، پیگیری خرید زمین جانبازان که هنوز تحویل داده نشده، استخدام ایثارگران و جانبازان از مهمترین مطالبات جانبازان و ایثارگران شهرستان سردشت هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی نیز در ادامه گفت: رسیدگی به مشکلات و مطالبات مصدومین و جانبازان از وظایف ذاتی بنیاد شهید است و قطعاً رسیدگی به درخواست مدعیان مصدومیت شیمیایی با نظارت دقیق پزشکان و متخصصان امر صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها